Onze klas werd eerst in 2groepen gedeelt,bij mij in de klas de ''mdw'' groep en de ''arv'' groep. De ARV groep ging mee met onze leerkracht van nederlands. En wij de MDW groep gingen mee met onze leerkracht SEI (socio economische iniciatie). We gingen de vrachtwagen binnen en werden dan weer een beetje opgesplitst het eerste groepje ging naar de cabine en de rest bleef in de laadruimte. De personen in de laadruimte moesten eerst de kortste weg maken tussen 2steden. (blijkbaar is het voor vrachtwagen chauffeurs beter om bergen en drukke steden te vermijden) We zijn er ook achter gekomen dat je voor het beroep van vrachtwagen chauffeur goed in aarderijkskunde moet zijn en veel talen moet kennen en ook wat over techniek (voor kleine herstellingen).En natuurlijk goed kunnen schrijven want anders kan het zijn dat je de code voor water schrijft in plaats van bijtend zuur! Dus goed opletten bij aarderijkskunde,techniek en nederlands,frans enzuu als je vrachtwagen chauffeur wil worden. We hebben ook tonnen leren vastzetten door anti slip matten en soort van touwen te gebruiken.We moesten ook handschoenen aan en we moesten doen alsof we bijtend zuur aan het vastzetten waren.Toen dat gedaan was moesten wij naar de cabine (die eigelijk HEEL groot is) we konden er met 9 personen in zitten! Daar kregen we te horen dat een chauffeur maar 4uur mag rijden en een pauze moet pakken van 3kwartier en in totaal 9uur per dag! En ik hoor je al denken : ze kunnen toch valspelen?! Wel nee want er is een apparaat dat het controleerd en als je dan gepakt wordt en je hebt bevoorbeeld een half uur te veel gereden dan kan je een boete krijgen van 2000euro ! En dat betaalt de baas niet want het is je eige schuld! En als ze naar verre plaatsen gaan moeten ze met 2 chauffeur vertrekken.Verder hebben we ook geleerd over de dode hoek,dus een tip : zorg altijd dat de (vrachtwagen)chauffeur je gezien heeft! Wel en dat was het dan over de (geslaagde)dag !