E-mail mij

als je vragen of hints hint over mijn blog hebt of wil joinen in mijn stam op de volgende speed,... vraag maar!!

Inhoud blog
  • travian grafisch pakket: toon
  • grafisch pakket travian:roman
  • grafisch pakket travian:ceasars palace(bewegend)
  • grafisch pakket mix:
  • grafische pakketten van travian(uitleg)
  • stand eindpel/nieuwe alli
  • animatiefilmpjes
  • logo
  • icoontjes
  • runescape handleiding
  • tribal wars stappenplan
  • runescape stappenplan
  • tribal wars handleiding
  • travian handleiding
  • travian stappenplan
    Zoeken in blog

    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Rondvraag / Poll
    hoe vaak komt u op het internet
    altijd
    elk uur
    elke dag
    elke week
    elke maand
    elk trimester
    elk semester
    elk jaar
    elk decennium
    elke eeuw
    elk millennium
    nooit
    Bekijk resultaat

    . >
    plezier maken is gezond
    wij zijn divad en lolly(onze bijnamen)
    wij gaan hier de volgende dingen plaatsen: moppen handleiding over : tribal wars runescape travian ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~aan deze site wordt nog gewerkt
    03-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.runescape stappenplan
    begin niet al direct na het trainings lvl enkel je combat lvl(je vecht lvl) te trainen want zonder harnas maakt dat niet veel uit dus zorg dat er geld in het laatje komt!!
    de makkelijkste manier om aan geld te raken is om fishing en cooking tot 40 te trainen lobsters te vangen en te koken en te verkopen voor 250 coins(geldstukken) per stuk.
    hoe train je nu je cooking en fishing??? de goedkoopste en ook de beste manier is gewoon in al karid( doe home teleport ga over de brug in het oosten en ga dan door de tol gate(kost 10 coins) en ga naar het zuiden)net fishing te doen en de vissen die je vangt te kooken en eventueel te verkopen(de vissen die je gaat vangen brengen heel weinig tot niets op)tot je cooking en fishing 40 bent.
    ga dan naar dranyor village(doe home teleport ga door de uitgang in het oosten uit het kasteel even naar het noorden tot je boven het kasteel bent en ga dan naar het westen en als je een gebouw in het westen ziet aankomen neem dan een wijde boog rong het gewouw langs de zuidkant en je bent in dranyor village)pak van de bank:axe,tinderbox(draag hem),60 coins en je lobster pot of 30 coins extra als je nog geen hebt ga dan uit de bank naar en volg het pad naar het westen tot op de marktplaats
    aan de westkant van de marktplaats isser een muur volg de muur naar het noorden e
    volg dan het pad naar het westen tot je een weg naar het zuiden ziet volg die weg.
    je komt nu op een steiger met veel boten waarop je kunt varen
    je moet naar een boot zoeken waar een paar zeemanen met blauwe uniforms bijstaan
    dan ga je iets naar het zuiden en dan naar het westen ga in de fishshop en koop een lobster pot(sla dit over als je al een lobster pot hebt)
    als je als een lobster pot hebt klik je er met de rechtermuis knop op en druk op pay fare(jij geeft hem 30 coins en hij brengt je naar karamja)
    ga van de steiger en kap een boom om (om karamja staan er veel bomen maar je kan er maar 2 van kappen in het nonmeber gedeelte
    ga verder naar het westen
     je ziet een laag hek met daarachter bananenbomen volg het hek tot er een opening komt
    ga in de opening en loop naar het noorden
    zoek aan de noordkant van de bananenplantage een steiger(blijf binnen de hekken)
    eenmaal op de steiger klik met de rechtermuisknop die witte stippen in het water en klik op cage fishing maar: als de opties zijn net fishing en bait fishing zit je op een verkeerde plek probeer dan wat andere stippen
    als je rugzak vol zit maak je een vuur(use tinderbox with logs)
    kook je lobsters op het vuur en ga terug naar die boom
    als er te veel lobsters(je moet zelf kiezenof er teveel zijn of niet)verbrand zijn hak opnieuw de boom drop de verbrannde lobbys om en ga terug naar de steiger om te vissen
    als er genoeg gelukt zijn(hoe rekening dat elke trip naar karamja 60 coins kost(30voor de heen en 30 voor de terugreis)ga terug naar de boot en doe pay fare
    je komt nu uit waar je de boot naar karamja hebt gepakt(toen je de eerste keer pay fare deet)
    ga naar de bank zet de gelukt lobsters erop en drop de verbrande lobsters(tenzij je dit al gedaan hebt)
    pak opnieuw 60 coins en ga weer vissen
    als je veel lobsters hebt verkoop ze dan voor 250 coins per stuk
    als je veel geld hebt ga dan maar even je combat trainen:train je lvls tot je het  beste harnas dat je kan kopen kan dragen maar train ook je defense en je hitpoints!!
    er zijn verschillende soorten strijders:
    warriors:deze vechten met zwaarden en schilden en kunnen niet over muren vechten(tenzij ze memberz ijn en een halbert dragen)
    warriors trainen hun attack,strenght,defense,hitpoints en prayer
    deze lvls bepaalen wat ze kunnen dragen:defense en attack
    rangers:deze vechten met pijl en boog(dan kunnen ze geen schild dragen),gooien messen,gooien bijlen of gooien speren
    rangers trainen:ranged,defense,hitpoints en prayer(en member eventueel fletching(handig))
    deze lvls bepaalen wat ze kunnen dragen:ranged
    wizards:voel jij er veel voor om vloeken over de vijand uit te spreken,vuur,aarde,lucht of water naar je vijanden te sturen , dingen in geld te veranderen,botten in bananen te veranderen?wordt dan wizard!!
    wizards trainen:magic,defense,prayer,hitpoints(en eventueel runerafting(handig))
    deze lvls bepaalen wat ze kunnen dragen:magic
    uitwerking van de combat lvls:
    attack:zogt dat warriors sneller slaan en dat je betere wapens kan dragen
    strengt:zorgt dat warriors harder slaan
    defense:zogt dat je betre schilden kan dragen en dat je vijand minder op jou slaat
    hitpoints:jouw levens
    magic:hoe hoger je magic hoe meer spreuken je kan en als je hitpoints afdoen ook meer hitpoints afdoen
    ranged:hoe hoger je ranged meer je pijlen afslaan

     
    Warrior,ranger en wizard zijn geen offieciële namen dus je kan  alle combat lvls trainen en gebruiken
    voor wie meer wil weten:lunagang

    veel plzier met runescape!!

    03-09-2007 om 00:00 geschreven door divadenlolly  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tribal wars handleiding
    Misschien het zoveelste browserspelletje, maar Tribal Wars is het best groeiende online-spel op het net. Denk aan iets als Travian(als je dat kent), maar dan aan een veel volwassener spel.
    In het spel moet je een stadje opbouwen, legers bouwen(offensief en defensief), andere dorpen/steden beroven, en dorpen overnemen. Het spel kent nu al tig verschillende strategiëen, en dat stijgt nog steeds. 

    Hier een link naar het spel.

    Kleine guide voor beginners:


    Gebouwen
    Hoofdgebouw - Verlaagd bouwtijden, zal vooral ge-upgrade worden vlak voor je de push maakt naar een nieuw gebouw of leger-eenheid.

    Kazerne - Maakt speerwerpers, zwaardvechters en bijlstrijders

    Stal - Maakt verkenners, lichte cavalerie en zware cavalerie

    Werkplaats - Maakt rammen en katapults

    Adelhoeve - Maakt Edelmannen - ookwel aangeduidt met "Adel" in het spel (NIET naar een edelman toewerken tenzij je leger groot genoeg is om een extra dorp te verdedigen. De eerste paar dagen nadat je een dorpje hebt over genomen ben je erg kwetsbaar voor aanvallen)

    Smederij - Vindt leger-eenheden uit, en upgrade deze eenheden (Dit moet altijd het laatste gebouw zijn dat je upgrade om aan bepaalde benodigdheden te voldoen voor nieuwe leger-eenheden of gebouwen)

    Verzamelplaats - Gebruikt om aanvallen/ondersteuningen te verzenden en binnenkomende aanvallen/ondersteuningen te checken.

    Marktplaats - Verzendt en ontvangt grondstoffen. Dit is erg handig om grondstoffen te verdedigen tegen plunderaars.

    Houthakkers - Produceert hout. Vooral veel upgraden in de eerste 4 dagen dat je speelt.

    Leemgroeve - Produceert leem. Vooral veel upgraden in de eerste 4 dagen dat je speelt.

    Ijzermijn - Produceert ijzer. Vooral veel upgraden in de eerste 4 dagen dat je speelt.

    Boerderij - Bepaalt je aantal dorpsbewoners. Niet upgraden tenzij je meer ruimte nodig hebt, maar let wel dat je dit op tijd ziet zodat je productie niet vast loopt.

    Opslagplaats - Hoeft niet zoveel geupgrade te worden zolang je actief bent, maar let wel wat je hem groot genoeg houdt om je plunderbuiten op te slaan. Moet vooral geupgrade worden wanneer dit nodig is ivm het aantal grondstoffen dat andere gebouwen-upgrades nodig hebben.

    Schuilplaats - Beschermt grondstoffen tegen geplunder. Nutteloos tenzij je aangevallen wordt.

    Muur - Geeft je extra basis verdediging en upgrade je verdediging procentueel. (voorbeeld: lvl 16 muur geeft je 820 basisverdediging en 79% verdedigingsbonus; oftewel je verdediging werkt voor 179%)
    Eenheden
    Speerwerper - In de eerste 1 á 2 weken zijn speerwerpers erg handig om te plunderen. Ze kunnen heel veel grondstoffen dragen per persoon. Hun aanvalskracht is heel slecht dus zodra ze aanvallen en een tegenstander tegenkomen vallen ze dood met bosjes. Zodra er cavalerie geproduceerd wordt nemen deze de plundertaken van je speerwerpers over. De speerwerpers worden dan heel handig als verdediging, want ze zijn namelijk erg goed in verdedigen tegen cavalerie. Door bijlstrijders daarentegen worden ze in de verdediging erg snel gedood.

    Zwaardvechters - Dit zijn vooral verdedigende eenheden. In de verdediging sterk tegen bijlstrijders en zwak tegen cavalerie.

    Bijlstrijders - Dit zijn vooral aanvallende eenheden. Ze zijn sterk tegen verdedigende speerwerpers maar zwak tegen verdedigende zwaardvechters. In verdedigend opzicht zijn bijlstrijders héél slecht.

    Verkenner - Zend altijd 2 verkenners mee met je plunderaanvallen, zo kun je zien hoeveel grondstoffen er nog over zijn in dat dorp.

    Lichte Cavalerie - Heel goed voor plunderen dankzij het aantal grondstoffen dat ze kunnen dragen en hun snelheid. Ook hebben ze een goede aanvalskracht. Als speerwerpers tegen lichte cavalerie verdedigen is de lichte cavalerie sterk in het nadeel.

    Zware Cavalerie - De sterkste eenheid in verdedigend en aanvallend opzicht, MAAR hij is erg duur en neemt veel boerderij-ruimte in. Zware cavalerie is wel handig om snel te kunnen ondersteunen, maar verder een beetje onnodig en duur.

    Ram - Gebruiken om muren te vernietigen of voor nepaanvallen. Als je 1 ram naar je tegenstander stuurt kan het erop lijken voor hem alsof je een groot leger naar hem toe stuurt. Zo kun je je tegenstander op het verkeerde been zetten.

    Katapult - Erg handig om een dorp een handicap toe te brengen, hier komt de guide later op terug.

    Edelman - Gebruik deze om andere dorpen over te nemen. De duurste eenheid, en zijn kosten stijgen met elke edelman die je bouwt. Wees voorzichtig als je met edelmannen aanvalt en ook als je aangevallen wordt met edelmannen. Zoek in het laatste geval zo snel mogelijk hulp.

    02-09-2007 om 21:21 geschreven door divadenlolly  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (17 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.travian handleiding
    omdat travian een spel is dat makkelijk is als je het snapt maar moelijk uit te leggen is ga ik het niet uitleggen maar dit is het in het kort: na een heel lange tijd start het eindspel op travian waneer hangt of van wereld per wereld het eindspel is eigenlijk simpel :zorgen dat u alliantie(team) het eerst een wereldwonder(het beste gebouw op travian) op 100 heeft de eerst alliantie die dit heeft wint het spel(in die wereld) nu zou je denken dat is toch simpel? nee dat is het niet want een wereldwonder kost heeeeeeeeeeeeeel veel(productie omhoog doen) en u tegenspelers proberen het kopat te maken(legers maken maar aangezien legers grondstoffen kosten=productie omhoog doen)en een wereldwonder kan enkel in een natar dorp worden gebouwt!!dus moet je dat eerst een natar dorp overnemen=legers maken maar aangezien legers grondstoffen kosten=productie omhoog doen!!meer uitleg kan ik niet geven indien je echt echt echt meer uitleg wilt gebruik dan deze link:http://help.travian.nl

    02-09-2007 om 21:19 geschreven door divadenlolly  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (11 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.travian stappenplan
    Voor alle min of meer beginnende Travianners, hier een korte handleiding.
    Iedereen begint in hetzelfde soort dorp met dezelfde hoeveelheden grondstoffen. Begin niet als een gek allerlei dingen te bouwen, maar bouw eerst wat je nodig hebt.
    Begin dus maar met grondstoffen. Wat velen vergeten of niet weten, is dat je toch echt ook graan nodig hebt. Elk gebouw en veld kost per uur een bepaalde hoeveelheid graan en als je geen graan hebt kan je niet bouwen.
    Zorg er dus voor dat je ook je graan opwaardeert.
    Bouw ook zo snel mogelijk een schuilplaats. Hierin worden je grondstoffen opgeslagen als je dorp wordt overvallen en omdat ze verstopt zijn, kunnen ze dus niet allemaal gestolen worden. Waardeer je schuilplaats zo snel mogelijk zo ver mogelijk op.
    Blijf voorlopig rustig wachten tot je genoeg grondstoffen hebt om je velden en schuilplaats op te waarderen.

    Als je ongeveer 40 van je grondstoffen per uur hebt, wordt het tijd een graansilo en pakhuis te bouwen. Je hoeft ze niet gelijk op te waarderen, maar als je ziet dat je silo of pakhuis regelmatig vol zit, dan is het tijd om deze op te waarderen.

    Wanneer je op zo'n 60 grondstoffen per uur zit, wordt het eens tijd om te gaan kijken naar je hoofdgebouw. Als je je hoofdgebouw opwaardeert gaat het bouwen sneller. In het begin maakt het nog niet echt uit, maar in totaal scheelt het je heel veel tijd als je je hoofdgebouw snel opwaardeert. Als je hoofdgebouw op niveau 20 zit scheelt het zelfs de helft aan bouwtijd! Dat is vooral handig als je een veld van niveau 9 naar 10 op wilt waarderen, wat normaal bijna 9 kost en nu dus nog maar 4,5 uur.
    Voor de Galliers onder ons is dit ook het moment om eens wat aan de verdediging te gaan doen: bouw je vallenzetter! Als je wordt aangevallen terwijl je een vallenzetter met vallen hebt, dan kan je de vijand daar in vangen. Je kan 10 vallen maken per niveau. Hoe werkt dit gevangen nemen dan? Dat zit zo: je neemt zoveel soldaten gevangen als er in je vallen passen. Heeft jouw vijand meer dan het dubbele van jouw aantal vallen? Dan bevrijdt hij zijn eigen soldaten ook gelijk weer. DUS: stel jij hebt 10 vallen en wordt aangevallen door 15 soldaten: je vangt er 10 en de andere 5 gaan weer weg. Maar nu heeft je vijand 21 soldaten en jij nog steeds 10 vallen: je vallen zijn vernield en je hebt geen gevangen.
    Hoe maak je vallen? Ga naar je vallenzetter en train zoveel vallen als je kan.
    Wat doe je met gevangenen? In je verzamelplaats kan je kijken hoeveel gevangen je hebt en je kan ze weer vrijlaten vanuit daar. Je hebt dus ook een niveau 1 verzamelplaats nodig.

    Goed, tot nu toe hebben we: een aantal opgewaardeerde velden, een opgewaardeerd hoofdgebouw, een uitgebouwde schuilplaats en een nieuwe schuilplaats, een pakhuis, een graansilo en eventueel een vallenzetter.
    Als je in een alliantie wilt, zal je ook een ambassade moeten bouwen, maar die hoef je niet op te waarderen, niveau 1 is voldoende. Hetzelfde geldt voor de verzamelplaats. Hier kan je zien of je wordt aangevallen door wie en wanneer en of je gevangenen hebt. Ook deze hoef je niet op te waarderen.
    Focus je voorlopig op het opwaarderen van je hoofdgebouw en velden en natuurlijk schuilplaatsen om de grondstoffen veilig te houden.

    Nu komen we ongeveer bij de 100 grondstoffen per uur of hoger. Afhankelijk van wat je doel is, ga ik nu opsplitsen in 2 wegen: het militaire pad en het tweede dorp pad.

    1) militair:
    voor een leger heb je barakken nodig. Bouw er een en waardeer deze op tot tenminste niveau 3. Bouw nog geen mannetjes. Nu kan je ook een Academie bouwen. In een academie kan je op bepaalde niveau's nieuwe en sterkere soldaten onderzoeken. Houdt er rekening mee dat militaire gebouwen en soldaten veel graan per uur kosten en dat je dus eerst je graanvelden goed op moet waarderen.
    Nu je een academie hebt kan je bij de instructies kijken bij jouw volk en welke verschillende soldaten er zijn. Kies degene die jij hebben wilt (ik ga altijd gelijk voor de op een na sterkste soldaat) en wat de benodigdheden daarvoor zijn. Voor de ruiters moet je eerst een stal bouwen. Dat kan alleen als je een academie op niveau 5 en een wapensmid op niveau 3. Als je eenmaal je stal hebt hoef je je wapensmid niet meer te gebruiken en kan je het eventueel zelfs afbreken. Als je de soldaten die je maken wilt onderzocht hebt, kan je gelijk soldaten gaan maken, maar als je gefarmt word is het slim om eerst zoveel mogelijk schuilplaatsen te bouwen en je grondstoffen flink op te waarderen zodat je in een keer een gigantisch leger op kan bouwen voor het gelijk de grond in gestampt word.

    NB: mocht je een verdedigingsleger willen maken en geen aanvalsleger is het slim om voordat je een leger bouwt, eerst een hoge muur/palisade/aarden wal maakt. Deze geeft extra verdedigingspunten evenals een paleis.

    2) het tweede dorp:
    voor het bouwen van een tweede dorp moet je eerst kolonisten kunnen maken. Ze kosten heel erg veel grondstoffen, dus bereid je erop voor een poos te moeten wachten. Maar eerst moet je beslissen of je wilt dat je dorp de hoofdstad word of niet. Zoja, bouw dan een paleis. Zoniet bouw een residentie. Wat is het verschil? Bij een paleis kan je een nieuw dorp stichten op niveau 10, 15 en 20, het helpt mee in de verdediging en je kan nu ook een steenhouwerij bouwen wat helpt verdedigen tegen rammen. Je kan er maar 1 bouwen in totaal en het dorp waar je het in bouwt is de hoofdstad.
    Een residentie is goedkoper, je kan er meerdere bouwen en je kan een nieuw dorp stichten op niveau 10 en 20.
    Dus kies een van de twee en begin met bouwen! Voor een kolonist heb je zo'n 7000 grondstoffen nodig van elk (!) en je moet er 3 maken voor je ze op pad kan sturen. En als je er dan eindelijk 3 hebt en ze weg wilt sturen, moet je ook nog ongeveer 800 gronstoffen van elk mee sturen om ze te helpen een goed start te maken. Je ziet, het is een kostbare aangelegenheid. MAAR: als je een 2e dorp wilt maken heb je wel wat opties. Als je naar de grote kaart gaat waarop je alle omliggende dorpjes kunt zien, kan je ook klikken op lege veldjes. Op deze veldjes kan je je dorp stichten, maar niet niet alle dorpjes zijn hetzelfde: sommige dorpjes hebben veel graanvelden, andere veel klei en weer anderen zijn gewoon. Kies wat je het liefste hebt en bouw je dorp! Houd er wel rekening mee dat als je een kolonist in je dorp hebt, maar je dorp wordt overvallen, dan is je kolonist ook dood.

    Travian heeft nog veel meer mogelijkheden, maar vooral in het begin moet je je echt ergens op richten, want anders kom je niet ver. Grondstoffen zijn belangrijk en alhoewel je anderen kan overvallen om ze te krijgen is het vooral voor Galliers verstandiger om ze zelf te maken. Romeinen kunnen snel bouwen en zouden dus ook sneller iets moeten kunnen bereiken. De mogelijkheden van de marktplaats en heldenhof zal je zelf moeten uitvinden. Daar weet ik niet veel van af. Wat ik tot slot nog wil zeggen: de wapensmid en uitrustingsmederij klinken interessant, maar tot het moment dat je een goed leger hebt, met een grote toevoer van grondstoffen en je grote oorlogen wilt gaan voeren ofzo, zijn ze nutteloos en kosten alleen maar broodnodige grondstoffen.

    Succes,
    p.s.:als je veel aangevallen wordt: maak constant verdediging tot de vijand(en) het opgeeft omdat hij teveel troepen verliest en bouw schuilplaatsen!! want als de vijand(en) meer krijgt dan het aantal troepen dat doodging kost dan komt hij terug!!

    02-09-2007 om 00:00 geschreven door divadenlolly  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (12 Stemmen)



    Welkom op ons blog!

    Gastenboek
  • veel geluk en plezier gewenst!
  • aftellen naar 2008

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek (wat kan er in dt berichtje staan:gewoon een berichtje of hint om de site beter te maken,een join aanvraag voor mijn ali op de volgende speed...)


    leuke sites met spelletjes
  • travian
  • runescape
  • tribal wars
  • spele
  • speeleiland
  • runescape help
  • travian help
  • youtube(site met filmpjes)
  • mijn site(even kijken of dit kan)
  • travian handleiding




    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggingclubmelsen
    www.bloggen.be/jogging
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    spoorwegen
    www.bloggen.be/spoorwe
    Zoeken met Google



    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    hansdt
    www.bloggen.be/hansdt

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!