We werden eerst in groepjes verdeeld. Één groepje ging naar de cabine van de vrachtwagen en mijn groepje ging naar de opslagruimte. Daarna kregen we de punten te horen dat een vrachtwagenchauffeur moet beheersen, namelijk dat je goed in Aardrijkskunde moet zijn om de routes van stad naar stad te plannen. De vrachtwagenchauffeur moet ook goed in Techniek kunnen uitoefenen op de goederen bv. tonnen die goed moet worden vastgemaakt. Je moet verschillende talen kunnen spreken om met de mensen te kunnen converseren in landen waarin je moet uitladen. We kregen ook opdrachten opgedragen om te kunnen weten of je de baan van vrachtwagenchauffeur kan overnemen. Daar kregen we uitleg over de reglementen van de vrachtwagen- [(chauffeurs)] en over de maten van de vrachtwagen. Ik weet nu dat een vrachtwagenchauffeur max. 4.5 uur mag rijden en minimum 3 kwartier mag slapen. De politie kan dat bepalen doordat er een tachograaf in de cabine is opgebouwd. Dat is een apparaat die d.m.v een bankkaart, die kan weten wanneer je stopt om te gaan slapen en hoe hard je rijdt. De maten van de vrachtwagen zijn 4 meter hoog, circa 18 meter lang en 2 meter. In de cabine kunnen 8 mens en in. Het was een geslaagde dag, vol weetjes. Ik heb veel geleerd over de uitleg van de vrachtwagenchauffeurs.