Vandaag stond er een crono op het programma in Tangissart een klein dorpje in Waals Brabant nabij Ottignies-Louvain-La-Neuve. Er stonden vandaag niet minder dan 200 starters aan het vertrek! (een grotere opkomst dan vorig jaar). Het parkoer werd volledig hertekend en met een dikke 5 km uitgebreid. Het was een spannende wedstrijd met Cleppe op kop gevolgd door een mooi groepje van 4-6 rijders tot.... ze ergens een afslag miste en plots 15 min. voor Clepe uitreden. Ze werden (spijtig voor hen) niet opgenomen in de einduitslag! Toch spijtig als je ziet dat er voor de eerste 5 motars reden en daarna niets meer. Misschien een hint naar volgende editie om de motars toch een beetje te spreiden over de eerste 10 of 20 rijders. Voor de rest niets dan lof over de organisatie!
Op paasmaandag 13 april werd in Grand-Halleux de eerste manche van de EBBT - de East Belgium Biker Trophy - gereden. Dit prestigieuze regelmatigheidscriterium bestaat uit 10 manches en 3 verschillende mountainbike-disciplines: cross-country, marathon en tijdrijden. Op weg naar La Hallonienne is er héél veel mist waardoor ik bijna de start mis. Er zijn bijzonder veel deelnemers vandaag aan de start 250! Ook vandaag wordt er héél hard gereden op het 45 km lange parkoer.
Vandaag vroeg opgestaan om naar Olne te gaan. De wedstrijdrijders kunnen vandaag vanaf 8.30 uur starten en zo om de 30 min tot 9.30 uur. Ik vertrek samen met de eerste groep van de dag om foto's te nemen. Er zijn vandaag beduidend meer deelnemers dan vorig jaar hoewel het weer niet erg warm is (8-10°). Vorig jaar was het andere koek met vriestemperaturen en sneeuw. Het parkoer lag er droog bij ten op zichte van vorig jaar het beloofde dus een zéér snelle wedstrijd te worden!
Een kleine selectie van de foto's vind je hier terug dan andere probeer ik morgen te posten!
Gegevens over de Audi R8 GT3: (bron Belgian Audi Club)
Gebouwd op het fabuleuze onderstel van de Audi R8, zal de GT3 versie worden uitgerust met de nieuwe V10 5.2 liter. Een motor die trouwens binnenkort ook zal te vinden zijn in de straatversie van de R8 V10. In de raceversie zal deze V10 goed zijn voor meer dan 500 PK! Maar zoals het reglement voorschrijft, wordt bij de R8 GT3 gebruik gemaakt van een achterwielaandrijving in tegenstelling tot de gebruikelijke vierwielaandrijving. De pk's worden op de achterwielen overgebracht met behulp van een sequentiële zesversnellingsbak. De wagen werd ontwikkeld door Frank Biela in opdracht van Audi Sport. Er wordt van uit gegaan dat de wagen kan meespelen voor de overwinning!
Vandaag erop uit getrokken om foto's van mensen te nemen (was deze keer onze opdracht in het CVO). Op de Philipssite lopen steeds veel mensen rond en met het goede weer van vandaag...Een groepje jong volwassen oefende op de skate piste hun halsbrende kustjes op. Het boeide me onmiddelijk hoe hoog ze wel sprongen (met vallen en opstaan) en ik besloot om hun gaan te fotograferen tijdens hun kunstjes op hun skatebord.
Vandaag een paar foto's gaan nemen van de mountainbike in Lovenjoel. Omdat dit bijna in mijn tuin is kan ik alles al wandelend doen wat mooi meegenomen is met dit mooi weer.
Een selectie van de foto's vind je hier op mijn blog, de andere op volgende link: