Deze richting heeft weinig of geen onmiddellijke tewerkstelling op de arbeidsmarkt, dus is het logisch dat je verder gaat studeren.
Hieronder vind je een onderverdeling van alles verschillende opleidingen op verschillende niveaus.
7de BSO
- kinderzorg
- thuis-en bejaardenzorg:zorg/zorgkunde
- organisatie-assistentie
- zevende naamloos jaar
Se-n-se TSO
- animatie in ouderzorg
- leefgroepenwerking
- voedselbehandeling
- internaatswerking
- tandartsassistente
Vierde graad BSO/Hoger beroepsonderwijs (HBO5)
- verpleegkunde
Hoger onderwijs: professionele bachelor
- biomedische laboratoriumtechnologie
- facilitair management
- hotelmanagement
- maatschappelijke veiligheid
- milieuzorg
- onderwijs: lager onderwijs
- optiek en optometrie
- orthopedagogie
- sociaal werk
- verpleegkunde
- vroedkunde
- ergotherapie
- gezinswetenschappen
- logopedie en audiologie
- medische beeldvorming
- onderwijs: kleuteronderwijs
- onderwijs: secundair onderwijs
- orthopedie
- podologie
- toegepaste psychologie
- voedings-en dieetkunde
Hoger onderwijs: Academische bachelor en master
* Hogeschool
- revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
- milieu-en preventiezorg
* Universiteit
- agogische wetenschappen
- onderwijs
- psychologie
- criminologische wetenschappen
- pedagogische wetenschappen
Hoger beroepsonderwijs van het volwassenenonderwijs
- assistent in de psychologie
- maatschappelijk werk
- orthoptie
- seniorenconsulentenvorming
- sociale readaptatiewetenschappen
- tolk voor doven
- gezondheidszorg voor bejaarden
- orthopedagogie
- personeelswerk
- sociaal-cultureel werk
- syndicaal werk
Secundair volwassenenonderwijs
- agogische bijscholing
- begeleider in de kinderopvang
- initiatie bibliotheek-, documentatie- en informatiekunde
- jeugd-en gehandicaptenzorg
- tandartsassistente
- begeleider buitenschoolse opvang
- begeleider-animator voor bejaarden
- intercultureel werk
- polyvalent verzorgende/thuis-en bejaardenzorg/zorgkundige
- technische bijscholing voor de welzijnssector
Syntra-opleidingen
VDAB-opleidingen
Deeltijdskunstonderwijs
14-05-2011, 20:02 geschreven door Lise Scholiers 
|