Ik ben Tony Wouters
Ik ben een man en woon in St Job Brecht () en mijn beroep is ex Foreman bij GM. .
Ik ben geboren op 22/08/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: PC, en klussen rondom mijn woonst..
Ik pluk de dag, ben levensgenieter, en zet me graag in voor de medemens omdat de positieve respons een bron van leven is
Nieuws over Brecht en zijn deelgemeenten Een fijne gemeente om in te wonen
15-03-2014
Spitsstrook Antwerpen St Job
Fase 1 : nog tot 18 april 2014 Tot 18 april wordt er nog gewerkt tussen Antwerpen-Noord en Kleine Bareel richting Nederland. Daar legt de aannemer rechts van de bestaande rijstroken een extra derde rijstrook aan. De weg wordt op bepaalde plaatsen een beetje verbreed en er komen nieuwe wegmarkeringen. Er gebeuren ook renovatiewerken op de brug van het complex Kleine Bareel. In deze eerste fase gebeurt dat alleen in de richting van Nederland. De werken zullen op termijn voor vlotter verkeer en een betere doorstroming op de snelweg naar Breda zorgen, maar nu brengen ze onvermijdelijk ook tijdelijke hinder met zich mee. Vertrek dus zeker goed op tijd als u via de E19 richting Nederland moet.
Tijdelijke hinder:
Overdag rijdt het verkeer op de E19 richting Nederland tussen Antwerpen-Noord en Kleine Bareel over twee versmalde rijstroken. De maximumsnelheid is er beperkt tot 70 km/u.
Tijdens de nacht van woensdag 2 op donderdag 3 april is er tussen 21 uur ’s avonds en 11 uur ’s ochtends slechts één rijstrook beschikbaar richting Breda. Die nacht worden verkeersborden op en rond de snelwegwerf verplaatst.
De oprit Kleine Bareel richting Nederland (ter hoogte van d e Bredabaan naast de McDonald’s) wordt afgesloten van woensdagavond 2 april (21.00 uur) tot zaterdagochtend 19 april (11.00 uur). Vanuit Ekeren kunt u de oprit nemen aan de overzijde van de Bredabaan (N1), aan de kant van Schoten.
Fase 2 : nachtelijke werken van 15 tot en met 20 april Gedurende zes opeenvolgende nachten brengt de aannemer wegmarkeringen aan op de E19 richting Nederland, tussen Merksem en Antwerpen-Noord. Tijdelijke hinder:
Tijdens de nachten van 15 t.e.m. 20 april beschikt u tussen Merksem en Antwerpen-Noord slechts over één rijstrook richting Nederland (tussen 21.00 en 06.00u). Ook tijdens de voormiddag van zaterdag 19 en zondag 20 april zal slechts één rijstrook beschikbaar zijn.
Fase 3 : van 5 april tot 16 juni 2014 Vanaf zaterdag 5 april (tot maandag 16 juni) werkt de aannemer ook aan de eigenlijke spitsstrook tussen Kleine Bareel en Sint-Job-in-’t-Goor. Die werken overlappen gedurende twee weken met de werken tussen Antwerpen-Noord en Kleine Bareel. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken, vindt die overlapping plaats tijdens de paasvakantie (van 5 tot 18 april), wanneer er minder verkeer op de weg is.
Tijdelijke hinder:
Het verkeer tussen Kleine Bareel en Sint-Job-in-’t-Goor verloopt zowel richting Antwerpen als richting Nederland op twee versmalde rijstroken. Via een doorsteek in de middenberm wordt een van de twee rijstroken richting Breda naar de andere kant van de snelweg omgeleid. De maximumsnelheid is beperkt tot 70 km/u. Houd dus rekening met mogelijke vertraging en vertrek tijdig als u over dat gedeelte van de E19 moet rijden.
De oprit Kleine Bareel richting Nederland (ter hoogte van d e Bredabaan naast de McDonald’s) wordt afgesloten van 12 mei tot 30 mei. Vanuit Ekeren kunt u de oprit nemen aan de overzijde van de Bredabaan (N1), aan de kant van Schoten.
De lokale politie Voorkempen kon samen met de politiezones Brasschaat en Grens twee Roemenen oppakken. Met de hulp van een slijpschijf trachtte het duo het geld uit de betaalautomaat van het benzinestation in de Molenstraat te stelen. De buren van het benzinestation waren wakker geworden door een vreemd lawaai. Toen ze merkten dat een man de betaalautomaat van het benzinestation aan het uitslijpen was, verwittigden ze de politie.
Op camerabeelden was te zien hoe twee mannen te werk gingen. Na controle van de buurt werden de twee verdachten aangetroffen in de Molenstraat.
De twee Roemenen werden gearresteerd en overgebracht naar het Centraal Onthaalpunt in Zoersel voor verder verhoord. Ze verschenen voor de onderzoeksrechter, die hun aanhouding bevestigde.
Inbrekers hebben in de nacht van maandag op dinsdag een 'plofkraak' gepleegd op een bankkantoor in Sint-Job-in-’t-Goor, een deelgemeente van Brecht. Dat zegt de lokale politie van de zone Voorkempen. De gemaskerde daders bliezen een bankautomaat op in het gebouw en gingen ervandoor met twee geldlades. Die zijn wel beveiligd met speciale inkt, aldus het parket van Antwerpen.
Sint-Job in-'t-Goor heeft sinds kort eindelijk weer een Kialapunt. Schoenen Caramel heeft zich met succes kandidaat gesteld om het nieuwe Kialapunt te worden voor de deelgemeente.
De oude brug11 in Brecht over het kanaal Dessel-Turnhout-Schoten was door slijtage en ouderdom dringend aan vervanging toe. De ophaalbrug was ook vrij smal, zowel voor de scheepvaart als het wegverkeer.
Daarom besliste nv De Scheepvaart om de brug te vervangen. De werken startten in februari 2013. De oude brug is in augustus ontmanteld op het terrein. Sindsdien is een omleiding ingesteld.
De nieuwe ophaalbrug werd begin december met een kraan op haar definitieve plaats gelegd. De brug heeft één rijstrook en is 3,5 meter breed, met een éénzijdig dubbel fietspad dat verderop aansluit op de bestaande fietspaden. Door het éénzijdige dubbele fietspad krijgen de zwakke weggebruikers een volwaardige eigen zone ter beschikking en wordt hun veiligheid sterk verhoogd. Dit is ook een pluspunt voor het fietsroutenetwerk want brug 11 is een knooppunt van de Jan van der Nootroute. De brug krijgt een doorvaarhoogte van 11,5 meter. De bediening van de nieuwe brug zal in de nabije toekomst vanop afstand gebeuren.
In tegenstelling tot eerdere berichtgeving in de nieuwsbrief en kranten zal de brug eind januari (afhankelijk van de weersomstandigheden) geopend worden voor het verkeer. De werken duren een maand langer dan voorzien. Dit betekent dat de huidige omleiding voor het wegverkeer gehandhaafd blijft. De aansluiting tussen het brugdek en het wegdek op de landhoofden moet nog verder fijn gesteld worden. Dit is essentieel voor de stabiliteit en de veiligheid van, vooral, fietsers en voetgangers.
nv De Scheepvaart wil een kwalitatieve en veilige overgang garanderen voor alle weggebruikers en doet er alles aan om de hinder zo goed als mogelijk te beperken.
Lenige inbrekers blijven actief. Vooral de oudere alarmsystemen hebben enkel sensoren op het gelijkvloers. De inbrekers weten dit ondertussen ook en maken hiervan misbruik om via een verdieping de woning binnen te dringen. Ze blijven dan op het verdiep waardoor het alarm niet in werking treed. De slaapkamer en badkamer is meestal de eerste plaats die een inbreker gaat doorzoeken. Er zijn nog steeds veel mensen die waardevolle zaken, zoals geld, waardepapieren en juwelen in de kleerkast/dressing tussen linnen of kledij 'verstoppen'. De inbrekers weten dit ook. In de meeste woningen zijn de slaapkamers en badkamer op de verdieping waardoor de inbreker geen nood heeft om naar het gelijkvloers te gaan. Bij thuiskomst zetten de bewoners hun alarm uit en stellen de inbraak pas vast wanneer ze gaan slapen. Bij een inbraakalarm kunt u dus best magneetcontacten op ramen en terrasdeuren laten plaatsen eventueel aangevuld met sensoren die u kunt afzonderlijk kunt activeren of zeker wanneer u niet thuis bent. Met de moderne technieken zijn er veel mogelijkheden.
Is het nuttig om binnendeuren op slot te doen? Vermijd onnodige schade Bij afwezigheid heeft het weinig nut binnendeuren en kasten slotvast te maken. Het sluitmechanisme is doorgaans zo zwak dat het geen echte hindernis vormt, maar u hebt wel bijkomende schade ingevolge het openbreken. Wanneer u wel thuis bent kunt u opteren om de binnendeuren slotvast te maken. Meestal houdt dit de inbreker tegen om verder te gaan. Indien hij de deur(en) toch openbreekt of instampt, hoort u dit vermoedelijk wel. De meeste gelegenheidsinbrekers mijden een confrontatie met de bewoners en slaan op de vlucht om niet herkend te worden.
verhoogd politietoezicht tijdens eindejaarsperiode
De lokale politie Voorkempen zal vanaf 9 december 2013 twee extra politiemensen op pad sturen om verhoogd toezicht te houden in en rond de winkels en handelszaken in de gemeenten Brecht, Malle, Schilde en Zoersel. Naar analogie met de voorbije jaren, wil de lokale politie Voorkempen ook dit jaar weer een extra inspanning leveren om potentiële winkeldieven af te schrikken en te vatten.
De kerstperiode is in aantocht en veel mensen zullen de komende weken al hun inkopen doen. Ook de soldenperiode in januari lokt veel mensen naar de winkels om koopjes te doen. Zoals steeds brengt dit veel volk op de been en bijgevolg veel geld in omloop. Wees voorzichtig, want het is ook de periode, waarin dieven gebruik maken van de drukte en onoplettendheid van winkelaars en winkeliers. Alle winkels en handelszaken kunnen immers een verhoogd doelwit vormen voor het plegen van grote en kleine diefstallen. Daarom zal de lokale politie Voorkempen, naar analogie met de voorbije jaren, een extra inspanning leveren en specifieke toezichten organiseren.
Vanaf 9 december 2013 tot en met 4 januari 2014 zal de lokale politie Voorkempen sterk toezicht houden in en rond de winkels en handelszaken in de gemeenten Brecht, Malle, Schilde en Zoersel. In die periode worden er naast de reguliere interventieploegen dagelijks twee extra politiemensen ingezet om dit specifiek toezicht uit te voeren. Daarnaast zal er vanuit de federale politie ook regelmatig bijstand worden geleverd om deze toezichten uit te voeren.
De lokale politie Voorkempen vraagt iedereen om extra waakzaam en voorzichtig te zijn en bij het zien van
verdachte handelingen, personen of voertuigen onmiddellijk de politie te verwittigen via het lokaal nummer 03 385 16 16 of bij dringende hulp het noodnummer 101.
Na enkele weken van informeren en sensibiliseren, zal de trajectcontrole op de Schotensteenweg in Sint-Job-in’t-Goor en de Sint-Jobsesteenweg in Brasschaat vanaf 18 december effectief in werking treden. Wie te snel rijdt, mag dus een boete in de bus verwacht. Op het traject van de Schotensteenweg in Sint-Job-in’t-Goor en de Sint-Jobsesteenweg in Brasschaat, waar maximaal 70 kilometer per uur gereden mag worden, werden begin september camera’s voor trajectcontrole geplaatst. Via trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid van een voertuig tussen twee punten (camera’s) berekend. Het doel van de trajectcontrole is om de verkeersveiligheid te verhogen, wat tevens een prioritaire doelstelling is voor de politiezones Brasschaat en Voorkempen. Vanaf 18 december 2013 zal de trajectcontrole effectief in werking treden. De chauffeurs die te snel rijden, mogen vanaf dan dus ook een boete in de bus verwachten. De trajectcontrole in Sint-Job-in’t-Goor en Brasschaat is een primeur, want dit zijn de eerste slimme camera’s op gewestwegen in ons land, die gefinancierd worden door de Vlaamse overheid en de allereerste camera’s die op elkaar afgestemd kunnen worden. De camera’s maken deel uit van een startproject dat kadert in de uitbouw van een vast ANPR-netwerk. Naast de trajectcontrole zijn de camera’s ook uitgerust met nummerplaatherkenning, ofwel ANPR (Automatic Numberplate Recognition) genoemd. Deze ANPR-camera’s registreren en herkennen de kentekens van voertuigen. Ze verzamelen automatisch een aantal gegevens van elk passerend voertuig zoals de nummerplaat, de nationaliteit van de eigenaar, het tijdstip, enz. Deze gegevens worden vergeleken met verschillende databanken die controleren op geseinde, gestolen en verdachte voertuigen. Als de nummerplaat in één van deze databanken voorkomt, dan is er sprake van een ‘hit’ en krijgt de lokale politie Voorkempen en Brasschaat onmiddellijk een signaal, waardoor de politieploegen de voertuigen onmiddellijk, doeltreffend en veilig uit het verkeer kunnen halen. En dit is van enorm belang in het kader van de verkeersveiligheid en kan daarenboven ook een enorme troef betekenen in het kader van inbraakpreventie. Daarnaast registreren de camera’s ook niet-verzekerende voertuigen en voertuigen die niet in orde zijn met de technische keuring.
Tijdens de informele politieraad van 28 november 2013 werd door burgemeester Luc Aerts, tevens ook voorzitter van het Politiecollege en korpschef Geert Smet aan de politieraadsleden informatie verstrekt over het plan om de politiezone Grens te laten fusioneren met de politiezone Voorkempen, twee quasi evenwaardige en goed functionerende lokale politiezones, samen ongeveer 290 personeelsleden sterk. Zowel op het vlak van de financiering als op het vlak van de efficiëntie van de politiewerking lijkt een fusie tussen beide politiezones op termijn voordelig te zijn. De dienstverlening aan de bevolking van 140.000 inwoners zal tenminste gelijkwaardig zijn, maar het streven is om een nog betere dienstverlening te realiseren zonder stijgende kostprijs. Door de fusie zuilen er geen ontslagen vallen, maar op termijn zal bij pensionering en mobiliteit worden afgewogen of en hoe de vacante plaats al dan niet zal worden ingenomen. De meeste diensten van de toekomstige "politieregio Grens-Voorkempen" zouden kunnen ondergebracht worden in een centraal gebouw aan de Vaartdijk te Brecht, dat centraal ligt tussen enerzijds Essen-Kalmthout-Wuustwezel en anderzijds Brecht-Schilde-Malle-Zoersel, terwijl er in elke gemeente een wijkteam blijft waar men de meeste verrichtingen zoals aangiften en klachten kan doen, en de wijkagenten zullen kunnen gecontacteerd worden. De definitieve beslissing zal pas in januari 2014 worden genomen door de beide politieraden.
U las misschien het artikel in "het Nieuwsblad" over de plechtige opening van dit speelplein met de buurtbewoners en de kinderen. http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130902_00720161&_section=3044564&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb Ondergetekende was erbij en het was een leuk initiatief. Schepen van jeugd Daan De Veuster beloofd dat er ook controle zal gebeuren op de veiligheid van de toestellen . Ik mailde hem de dag na de opening onderstaande foto door en hij heeft beloofd van dit probleem te bekijken en de plaatser van de toestellen hiervan op de hoogte te brengen .