Het begon al goed in de ochtend: - juf had een platte band (met gevolg kwam ik met een vuurrood hoofd aan bij meester Guido) en juf Iris had nog zo gezegd: 'Oh wee, wie ne platte band heeft, gaat niet mee eh !!! (sorry juf Iris, ik heb niet geluisterd... ) - dan viel mijne euro en had ik jullie zak met oude pennenzakken vergeten in de klas. ZO ERG vond ik dat, maar gelukkig hadden we MEESTER GUIDO en die is de zak gaan halen met zijn tuuteke , dikke kus voor meester Guido, zo ne schat... - We namen de trein richting Mol (alles was supergoed georganiseerd, ook qua begeleiding enzo tot aan het Zilvermeer) - HET WEER WAS ZALIG !!! - Het was een stukje wandelen vooraleer we op onze bestemming aankwamen, mijn tenen deden zeer zeer zeer - Hiep hiep hoera, we zijn er, iedereen heeft zich in groepen verdeeld, we hebben GELUISTERD naar de AFSPRAKEN van juf Iris en co - Onze Jente voelde zich op een gegeven moment niet zo goed, hij is even op een bed gaan liggen bij het Rode Kruis. - De kinderen waren ongeduldig aant wachten op klokslag 14.00u omdat ze in het water mochten ploeteren en splashen - Half 4, we vertrokken terug richting station, iedereen was bekaf en moe. Diezelfde weg te voet van deze morgend verliep heel wat trager - Zo'n kei-coole nieuwe pennenzakken. Iedereen had een gele pennenzak met in het zwart telenet verwacht, maar nee hoor HET WAS ECHT EEN KEI SJIEKE PENNENZAK, zo wit met zwart en blauw, en het logo van PZR - De trein had wat vertraging, maar om 18.00 waren we veilig en wel terug thuis - Kijk bij juf Kathleen en bij juf Anita ook voor een aantal sfeerbeelden
26-06-2009 om 00:00
geschreven door Juf Liesbeth 5B
De kinderen kregen de opdracht om zelf een boot te ontwerpen met wegwerp - of kosteloos materiaal die moest blijven drijven en op de een of andere manier een goede voortstuwing vinden:
De 2 klassen van het vijfde leerjaar mochten zelf de groepjes samenstellen. Ze moesten al het materiaal zelf meebrengen en er werd eerst in de klas geBRAINstormd (hebben wij die hihi )
Zeker en vast hebben onze jongens en meisjes BRAINS want de resultaten waren verbluffend: er was ZEKER over nagedacht !!! Denk maar aan allerlei veiligheidsvoorzieningen (reddingsboten, vuurpijlen, reddingsboeien,...)
Er was genoeg luxe aan boord: zwembad, gezellige terrasjes. Het decor van de boten werd door onze meisjes vooral tot in de puntjes versierd... Onze jongens hadden technisch goed nagedacht (de meiden ook hoor , maar de juf moet toch iets schrijven hé): ik zag er motor - aandrijving en al !!! Sjieke boel maken die van het 5de - SUPER
De belangrijke vraag was: BLIJVEN ONZE BOTEN DRIJVEN ???
Wel het antwoord ziet u zo dadelijk op de foto's:
Iedereen heeft deze opdracht tot een goed einde gebracht, wij hebben natuurlijk ook gelet op jullie samenwerking, maar in ieder geval mogen en kunnen jullie elkaar een dik APPLAUS geven!
(voor de groep van Dilara, Aleyna en Mustafa: jullie boot is dan wel niet blijven drijven, vergeet niet jullie hadden EEN PRACHTBOOT, er was heel veel werk ingestoken, dus verdienen jullie nog eens een extra applausje ) Al maar een geluk dat jullie roeibootjes hadden voorzien want jullie mannetje is uiteindelijk nog goed gered Goed opgelet tijdens de les !!!
23-06-2009 om 20:54
geschreven door Juf Liesbeth 5B