Boodschap 3432 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 29/01/2011
Lieve kinderen, wees niet ontmoedigd. Schep nieuwe moed. God is heel
dicht bij jullie en jullie hebben niets te vrezen. Open jullie harten en
aanvaard Gods wil voor jullie leven. Ik moedig jullie aan om jullie rol als
ware christenen op te nemen. Getuig overal dat jullie enkel tot de Heer behoren
en dat de wereldse zaken jullie niet interesseren. Ik ben jullie zorgelijke
Moeder en Ik lijd onder jullie leed. Laat je missie niet in de steek. Na de
beproevingen zal de Heer naar jullie toe komen en jullie zullen beloond worden
voor jullie moed en geloof. De mensheid stevent af op een afgrond van
vernietiging. Die vernietiging heeft de mens zelf voorbereid met eigen hand. In
Amman beeft de aarde. Het Oosten zal de bittere lijdenskelk moeten drinken.
Bid, bid, bid. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie overmaak in de
naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te laten hier met
jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de Vader, de Zoon en de
Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3431 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 25/01/2011
Lieve kinderen, jullie zijn in Mijn Onbevlekte Hart en jullie hebben
niets te vrezen. Heb vertrouwen, geloof en hoop. Wat er ook gebeurt, laat je
missie niet vallen. Blijf op het pad dat Ik jullie getoond heb. Ik ken jullie
noden en ik zal tot Mijn Jezus voor jullie ten beste spreken. Verheug jullie
want jullie namen zijn al opgeschreven in de Hemel. Ik vraag dat jullie de
vlam van jullie geloof brandend houden. Geloof zal jullie naar Mijn Zoon Jezus
leiden. Hij houdt van jullie en wacht jullie op met open armen. Vergeet niet
dat jullie van grote waarde zijn in Gods ogen. Het was precies door liefde
voor jullie dat Mijn Zoon Jezus zichzelf liet gevangen nemen en dat Hij het
Kruis aannam. God is gehaast. Nu is het tijd voor jullie terugkeer (naar God). Wat
Ik jullie vertel is niet bedoeld om jullie af te schrikken, maar om jullie te
waarschuwen wat er zal komen. Kalamata zal pijnlijke momenten meemaken. De
dood komt uit de diepten (van de aarde) en mijn arme kinderen zullen
weeklagen. Kniel in gebed. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie
overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te
laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de
Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3430 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 24/01/2011
Lieve kinderen, je wandelt een toekomst van grote en pijnlijke
beproevingen binnen. Bid. Enkel door de kracht van gebed zul je de genade
vinden om het gewicht van het kruis te dragen. Wees niet ontmoedigd. Er is
geen overwinning zonder het kruis. Vuur op het ijs : dat is de reden voor
de pijn die vele van Mijn arme kinderen lijden. Wijk niet af van het pad dat Ik
over de jaren getoond heb. Ik kom van de Hemel om jullie op te roepen voor ware
bekering. Luister naar Mij. Laat niet liggen tot morgen wat je nu kunt doen. Raap
je moed bijeen en doe zo verder. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie
overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te
laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de
Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Ieder kan de zaadjes in een appel tellen,
maar God alleen kan al de appels tellen in een zaadje. Robert H. Schuller
Wat we zijn is Gods geschenk aan ons. Wat
we worden is ons geschenk aan God. Eleanor Powell
Misschien kan een atheïst God niet
vinden om dezelfde reden dat een dief geen politieman kan vinden. Auteur
onbekend
God: Het bekendste zwarte schaap voor
onze zonden. Mark Twain
Een mens kan Gods glorie niet
verminderen door Hem niet te aanbidden, netzomin als een gek de zon kan
uitdoven door het woord duisternis op de muren van zijn cel te kribbelen. C.
S. Lewis
Je kunt de grootte van je God uitmaken
door de lengte van je zorgen-lijst. Hoe langer je lijst, hoe kleiner je God.
Auteur onbekend
Eens iemand God heeft gezien, wat is de
remedie ? Sylvia Plath, mystiek
Heb je God gevonden? Als niemand hem binnen
de 30 dagen opeist, dan is Hij van jou! Auteur onbekend
Ik weet dat God me niets geeft dat ik
niet aankan. Ik wou enkel dat Hij niet zoveel vertrouwen in mij stelde. Moeder
Theresa
Ik kan me eenvoudigweg moeilijk
voorstellen dat er een wezen, een kracht, een oorzaak is die de planeten in hun
baan houdt en dan opeens stopt om mij een fiets met drie snelheden te geven. Quentin
Crisp
Enkele van Gods grootste geschenken zijn
onbeantwoorde gebeden. Garth Brooks
Gods beloften zijn zoals sterren; hoe
donkerder de nacht, hoe feller ze schijnen. David Nicholas
Er zijn twee soorten mensen : degenen
die zeggen aan God, Uw wil geschiede, en degenen waar God tegen zegt, OK
dan, doe zoals je wilt. C. S. Lewis
Veel mensen willen God wel krediet geven,
maar zo weinig geven Hem cash. Robert E. Harris
Al hetgene dat ik heb gezien leert me om
God te vertrouwen voor al hetgene dat ik niet heb gezien. Auteur onbekend
Sommige mensen zuchten altijd als ze God
danken. Elizabeth Barrett Browning
Wanneer we onze zorgen in Zijn handen
leggen, dan legt Hij vrede in onze harten. Auteur onbekend
Ik geloof in de zon, ook als ze niet
schijnt. Ik geloof in liefde, ook al ben ik alleen. Ik geloof in God, ook al
zwijgt Hij. Auteur onbekend
God belooft een veilige landing, maar
niet een kalme vlucht. Bulgaars spreekwoord
God, geef mij de sereniteit om de dingen
te aanvaarden die ik niet kan veranderen, de moed om de dingen te veranderen
die ik kan, en de wijsheid om het verschil te kennen. Reinhold Niebuhr
De Hemel betekent één te zijn met God. Confucius
Mensen zien God iedere dag, maar ze
herkennen Hem niet. Pearl Bailey
Boodschap 3429 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 22/01/2011
Lieve kinderen, kniel in gebed. De mensheid is aangetast door zonde en
het is tijd voor de grote terugkeer (naar God). Wees volgzaam en luister naar
mijn pleidooien. God is gehaast. Kijk niet werkloos toe. Ik ben jullie Moeder
en Ik hou van jullie. Heb moed, geloof en hoop. Mijn Zoon Jezus wacht op jullie
getrouwe en moedige getuigenis. Laat de wereldse zaken jullie niet weghouden
van Gods genade. Spendeer een deel van jullie tijd aan de Heer. Jullie ware
vrijheid ligt bij Hem. Ga verder op het pad dat Ik jullie heb getoond. Dunedin
zal momenten van grote beproeving doormaken. Er bestaat geen groter leed. Ik
lijd onder hetgeen dat jullie te wachten staat. Dit is de boodschap die Ik
vandaag aan jullie overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om
Me opnieuw toe te laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de
naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Meditatie tijdens ochtendgebed, 11 april 2008 aan
Myriam van Nazareth :
Voor de ziel is Gods
Eeuwige Waarheid als een onbekend tropisch eiland: Het is buitengewoon
vruchtbaar, bezaaid met de prachtigste en zeldzaamste bloemen en vruchten,
zonovergoten, en ligt zo veraf en verborgen dat het slechts wordt ontdekt door
zielen die niet aarzelen om er een lange en moeilijke reis voor te ondernemen.
De ziel die waarlijk verlangt om dit paradijselijk eiland te bereiken, wordt in
deze inspanning geleid door God Zelf, die de zoete bries van Zijn Heilige Geest
in de richting van het eiland laat waaien.
Het eiland is omzoomd
door een strand bezaaid met palmbomen en door kristalheldere wateren Dit water
wemelt van de zeldzaamste tropische vissen, waarvan de aanblik de ziel in
verrukking brengt. Reeds elke gedachte aan dit eiland brengt gevoelens van de
diepste vrede en geborgenheid in het hart: Gods Waarheid schept méér innerlijke
vrede naarmate zij dieper in het leven ingebouwd wordt.
Beschouw op het strand
de kokospalmen. De kokosnoot kan worden beschouwd als de ziel die het eiland
van de Eeuwige Waarheid als groeiplaats heeft gekozen. De kokosnoot groeit in
de top van de palmboom van de onthechting en de zelfoverwinning. Zodra de
kokosnoot (dit wil zeggen: de ziel) voldoende gerijpt is in de stralen van de
tropische zon, valt zij neer, en wanneer zij de juiste gesteldheid heeft,
breekt zij open als voedsel : De harde bolster van al het wereldse barst open
en bevrijdt de kern van de ziel. Deze kern is vlekkeloos wit en bevat de
kokosmelk.
Maria licht de beelden die Zij mij heeft getoond, als volgt toe: Wat
betekenen de diverse elementen van dit wondermooie beeld op het vlak van de
ZIEL?
Het tropische eiland is Gods Eeuwige Waarheid.
Die reis naar het eiland is in de grond de zoektocht van de
ziel naar zichzelf, een heel vermoeiende reis doorheen de stormen van een
oceaan van wereldse invloeden en hindernissen bij de zelfontplooiing.
De palmboom is het symbool voor de overwinning van de ziel
op zichzelf en op de wereld, en dus voor de totale onthechting van alle
wereldse banden, hardnekkige gewoonten en gedrags- en denkpatronen.
Het kristalheldere water in de onmiddellijke nabijheid van
het eiland staat symbool voor het feit dat de zoekende en zich ontplooiende
ziel zich grondig zuivert doordat zij gewild de Eeuwige Waarheid van God
benadert. Het wordt doorzichtiger naarmate de ziel dichter bij het eiland van
de Waarheid komt.
De vissen staan symbool voor de totale vrijheid van de
ziel, het niet gebonden zijn aan de dingen der wereld, de bevrijding uit de
zonde, de totale Verlossing. De verrukking over de schoonheid van de vissen
symboliseert het feit dat de ziel diep wordt geraakt door in aanraking te komen
met dingen die van God uitgaan en die de ziel naar de ware vrijheid leiden. De
tropische vissen vertonen de meest uiteenlopende kleuren, omdat de ziel pas
echt vrij wordt in de mate waarin zij zich heiligt. Ware
heiligheid is ware vrijheid van de ziel. De
vele kleuren symboliseren daarbij de veelvoud aan gaven, bekwaamheden, talenten
en elementen van de Goddelijke natuur die de ziel in zich kan ontplooien
terwijl zij in heiligheid groeit.
De tropische zon is de volheid van het Goddelijk Licht en
de doordringende Wijsheid en Liefde, die een diepe innerlijke rust oplevert en
de ziel helpt om alle invloeden die haar van geen nut zijn en haar veeleer
vergiftigen, af te stoten (een beeld dat bijvoorbeeld verwijst naar transpiratie).
De kern van de ziel is vlekkeloos wit als symbool voor de
ingebouwde zuiverheid van God.
De kokosmelk is het zoete water van het ware Goddelijk
Leven, de volmaakte Verlossing en heiliging.
Wanneer de dikke, harde bast van de kokosnoot breekt, heeft
de ziel zich volledig ontplooid en heeft zij het Goddelijke, de kiem van de
ware heiligheid, in haar diepste wezen blootgelegd. Deze gebeurtenis kan zich
pas voltrekken wanneer de ziel zich in hoge mate heeft losgemaakt van de
wereldse invloeden. Vanaf dat uur kan de ziel ook andere zielen met haar
zuiverheid (gesymboliseerd door het witte vruchtvlees) en
met het levenschenkende water van het Goddelijk Leven (gesymboliseerd door de
kokosmelk) voeden.
Franciscus de Sales (1567-1622) is een opmerkelijke
man in de geschiedenis. Hij kiest als zoon van een kasteelheer voor een
priesterwijding en schopt het in 1602 tot bisschop van Geneve. Hij schrijft wat
boeken en sticht met zijn geestelijke vriendin (?) Jeanne de Chantel de orde
van Visitatie van Maria, de zgn Visitandinen. Dit verwijst naar het bezoek van
de zwangere Maria aan Elizabeth. De Visitandinen is dan een orde voor vrouwen,
vaak weduwen voor wie het onhaalbaar was om aan de hoge maatstaven van de
bestaande strenge orden te voldoen. Ze willen eenvoudig zich wijden aan gebed
en liefdadigheid. Het bezoeken van zieke en arme mensen. Met een kleine groep
woonden ze midden in de stad, wat de uitvalsbasis was voor hun missiewerk. Dit
was in die tijd een ongebruikelijke manier van geestelijk leven binnen de
katholieke kerk, aldus de site van de huidige oblaten.
Francois, Franciscus of Frans bekend als een optimist
en een christelijk humanist die ruimte vroeg voor de hele mens en die de liefde
tot God en tot de naaste tot het centrum maakte van zijn leven en van het
gewone leven van mensen om hem heen.
Franciscus de Sales is bisschop ten tijde van de
reformatie en ondervindt daarbij zoveel tegenwerking van de reformatoren dat
hij tijdens zijn hele leven Geneve niet in mag. Toch weerhoudt dit hem niet om
de mensen van de reformatie weer liefdevol tot het katholicisme te bekeren. Hij
maakt zich zorgen om het rationalisme van de reformatoren. Franciscus van Sales
wil rede en gevoel; wetenschap en geloof; kennis en liefde met elkaar laten
samenwerken:
Door de kennis die het geloof ons geeft van Gods
goedheid gaan we haar liefhebben, en door de liefde gaan we steeds meer Gods
goedheid verstaan en ervaren, en als we Gods goedheid ervaren, wordt de liefde
steeds dieper. Kennis is dus geen gevaar voor de vroomheid, maar juist heel
nuttig voor haar. Gaan ze samen, dan helpen ze elkaar op wonderlijke wijze.
Maar we zijn nu eenmaal armzalige mensen: kennis maakt ons vaak ijdel; en dan
staat de kennis de vroomheid in de weg in plaats van haar voor te lichten en
zich weer door haar te laten verdiepen.
Ook opvallend is hij vanwege zijn roep dat je een
vroom leven kunt leiden, op de plek waar je door God bent gesteld. Je hoeft je
niet speciaal af te zonderen in een klooster. Deze boodschap maakte hem uniek
in de katholieke kerk van zijn tijd.
Zij die over vroomheid hebben geschreven, hebben zich
bij allen gericht op de geestelijke opleiding van mensen die zich verre houden
van de drukte van de wereld; ze hebben op zn minst een soort vroomheid
onderwezen die tot die volledige terugtrekking uit de wereld leidt. Maar het is mijn bedoeling lering te geven
aan hen die in de steden wonen, in hun huisgezin, aan het hof, en die door hun
sociale status wel verplicht zijn een leven te leiden met anderen, alvast
uiterlijk Daarom moet vroomheid zich op verschillende
wijze uitdrukken, bij de hooggeplaatste anders dan bij de dagloner, bij de
vorst anders dan bij de onderdaan, bij het jonge meisje anders dan bij een
echtgenote of een weduwe. Behalve zijn stand geven ook de persoonlijke
krachten, bezigheden en plichten van de enkeling de doorslag bij de wijze
waarop hij tracht zalig te worden.
Zo verwoordt Franciscus van Sales op een radicale
manier de integratie van de contemplatie in een actief leven. Dit was niet
eerder in de christelijke mystiek gebeurd.
Bloei, waar je geplant bent!
Het doet mij denken aan Paulus wanneer hij slaven en
meesters oproept om in de hoedanigheid te blijven zoals zij waren tijdens hun
roeping en daar God te dienen. Hij doet dit bij Filemon, maar hij zegt
dit ook tegen de Korintiers. De liefde is wat telt op de plek waar je bent.
Wees daar elkaar dienstbaar door de liefde.
Dans en speel met een gerust hart als je meent dit uit
consideratie en overleg te moeten doen, bijvoorbeeld om een beschaafd
gezelschap van dienst te zijn. Want de dienstvaardigheid is de dochter der
liefde. Ze maakt onverschillige dingen tot iets goeds en gevaarlijke tot iets
geoorloofds, ja zij ontneemt zelf dat wat in zekere zin slecht is, zij
slechtheid.
Zo geeft Franciscus van Sales het geloof een meer
menselijk gezicht. Vandaar devoot humanisme. Hij ging daarbij ook
in tegen sommige rigide opvatting dat Godskennis alleen via bepaalde oefeningen
verkrijgbaar was.
De eenvoud verlost ons van al het goede waarmee veel
mensen zich duizend en een wegen en oefeningen uitdenken om zoals ze zeggen
bij God in een goed blaadje te komen. Ze menen dat ze niet mogen rusten voor ze
alles gedaan hebben wat ooit door de heiligen is gedaan: de stumpers Die mensen kwellen zich met de vraag hoe ze
kunnen leren God lief te hebben; ze beseffen niet dat de hele kunst hierin
bestaat: Hem gewoon lief te hebben Ze denken dat er iets verfijnds, iets
mysterieus voor nodig is om tot die liefde te komen. Neen, de hele kunst
bestaat hierin: eenvoud.
Hierbij is hij niet tegen allerlei vormen van gebed.
Hij beoefent op aanraden van zijn vriendin ook het stille gebed, zoals dit door
Theresa van Avilla wordt aangeraden, maar komt voor zichzelf tot de conclusie:
Dat men bij het gebed noch de verbeelding noch het
verstand gebruikt, dat kan niet; maar dat men er enkel gebruik van maakt om de
wil te bewegen, en dat men eens de wil is bewogen, de wil meer gebruikt dan de
verbeelding of het verstand dat is ongetwijfeld doenbaar. Het is helemaal niet
nodig, zegt deze goede Moeder (overste van zijn vriendin aan wie hij de brief
schrijft) de verbeelding te gebruiken om zich de heilige mensheid van de
verlosser voor te stellen. Inderdaad, misschien niet voor hen die reeds ver
gevorderd zijn op de berg van de vervolmaking, maar voor ons, die ons in de
vallei bevinden, en weliswaar naar boven willen, voor ons, denk ik, is het
broodnodig gebruik te maken van al wat we voorhanden hebben en daarbovenop ook
nog de verbeelding. Dat is de grote baan, mijn lieve kind, waar
we niet van mogen afwijken totdat de dag een stukje verder gedaagd is en we de
paden wat beter kunnen onderscheiden. Laat ons, lieve kind, nog een tijdje hier
blijven, in die nederste valleien, laten we nog even de voeten van de Verlosser
kussen: Hij zal ons roepen wanneer het hem behaagt ons te kussen met zijn
heilige mond.
Op die manier geeft Franciscus wat tegenwicht aan de
hemelfietsers uit zijn tijd. Niet afwijzend, maar eerder ruimtescheppend voor
het eenvoudig menselijke in de omgang met God. Het is de eenvoudige intimiteit
met Christus die Franciscus voor iedereen binnen bereik ziet op de plek waar ze
zijn. Devotie is voor Franciscus geen onbereikbaar ideaal, maar bestaat in
eenvoudige liefde tot God en je naaste.
Boodschap 3428 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 20/01/2011
Lieve kinderen, laat het gebed niet
steken. De mensheid is geestelijk blind geworden en moet genezen worden.
Aanvaard de barmhartige liefde van de Heer en word zo gered. Zoek niet naar de heerlijkheden
van deze wereld, want alles in dit leven gaat voorbij. Enkel Gods genade is
eeuwig. Ik ben jullie Moeder en Ik kom van de Hemel om jullie naar
heiligheid te leiden. Open jullie harten voor de Heer en Hij zal van jullie
ware gelovigen maken. Heb de waarheid lief en luister naar mijn pleidooien. Ik
wil jullie niet dwingen, maar luister toch naar mij. De grote stad
(Washington DC ?) dat naast de Potomac ligt zal momenten van grote ellende
meemaken. Bid, bid, bid. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie
overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te
laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de
Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3427 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 18/01/2011
Lieve kinderen, kijk niet werkloos toe.
De mensheid heeft jullie getrouwe en moedige getuigenis nodig. Vlucht van zonde
en zoek de Heer. Hij houdt van jullie en wacht op jullie met open armen. Wees
nederig van hart. Laat niet tot morgen liggen wat je nu kunt doen. God is
gehaast en dit is voor jullie een tijd van genade. Open jullie harten en
aanvaard Gods wil in jullie leven. De grote en bekende rivier dat door het
Eagles Nest stroomt zal besmet raken. Mijn arme kinderen zullen een zwaar
kruis te torsen hebben. De miserie zal zich ook voordoen in Earth Three
Waterfalls and Sand. Kniel in gebed. Wat Ik zeg zou serieus moeten genomen
worden. Doe zo verder.
Dit is de boodschap die Ik vandaag aan
jullie overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw
toe te laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van
de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3426 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 15/01/2011
Lieve kinderen, Ik ben jullie zorgelijke
Moeder. Ik lijd onder jullie leed. Ik vraag jullie om je geloof brandend te
houden en je hoop niet op te geven. God is bij jullie. Vrees niet. Wat er ook
gebeurt, laat je missie niet in de steek. Jullie zijn belangrijk voor de Heer
en Hij verwacht veel van jullie. Wees sterk. Laat je niet ontmoedigen door
jullie moeilijkheden. Wanneer je het gewicht van jullie kruis voelt doorwegen,
aanroep dan Mijn Zoon. Hij is jullie alles, en enkel door Zijn genade
zullen jullie overwinnen. De dood zal bij New Fields waren, Pato Branco
bereiken en er zal gehuil weerklinken. Ik lijd onder hetgeen jullie te wachten
staat. Bid, bid, bid. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie overmaak in
de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te laten hier met
jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de Vader, de Zoon en de
Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3425 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 12/01/2011
Lieve kinderen, enkel in de handen van
de Heer ligt alle macht. Prijs de naam van de Heer door jullie woorden en
daden. Hij is alle glorie waardig. Open jullie harten voor Zijn genade en Hij
zal van jullie ware gelovigen maken. Wijk niet af van het pad dat Ik jullie
gewezen heb. Laat jullie niet van (Gods) Liefde wegvoeren. Jullie kunnen enkel
in liefde de Heer vinden. Als jullie openstaan voor Liefde dan zullen jullie
grote deugden ondervinden. Luister, en aanhoor de stem van de Heer. De mensheid
is ver van God en brengt daardoor zichzelf in gevaren die mensenogen nog nooit
gezien hebben. Jullie zullen nu gruwelen op aarde zien gebeuren. Het land van
het Heilig Kruis (Brazilie) zal momenten van grote ellende meemaken. Zoals Ik
in het verleden al heb gezegd : jullie gaan de Kruisweg naar Golgotha op. Vele
bewoonde gebieden zullen verlaten worden. Jullie zullen nu de aarde zien beven
als het fruit in een boom dat beweegt door de wind. Ik lijd onder hetgeen
dat jullie te wachten staat. Kniel in gebed. In het gebed ligt de oplossing van
jullie problemen. Doe zo verder. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie
overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te
laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de
Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Wij hebben nieuwe ogen gekregen waarmee
wij deze goddelijke werkelijkheid kunnen ontdekken, nl. ons geloof. Het geloof
ziet dwars door de uiterlijke schaal heen en dringt door tot de substantie van
de dingen. Heel wat christenen menen dat geloof met een buitenwereldse
realiteit te maken heeft, dat het ons toelaat een ander deel van de
werkelijkheid te zien. Voor een gelovig mens wordt de werkelijkheid inderdaad
breder en weidser. Het geloof ontsluiert nieuwe gebieden (Drieëenheid, engelen,
enz.) Maar het geloof geeft ons ook de mogelijkheid de werkelijkheid waar we
dagelijks mee omgaan op een nieuwe wijze te zien. Het geloof ziet de
dieptedimensie van de gewone dingen. Daarom vindt een gelovig mens niets
banaal, niets vervelend. Alles wordt boeiend en spannend.
Het zijn niet in de eerste plaats mooie
gedachten of theorieën die ons iets bijbrengen. Die blijven dikwijls in het
hoofd hangen en hebben geen invloed op het leven. Wij worden beïnvloed door
gebeurtenissen. Het Hebreeuws gebruikt dezelfde term voor woord en gebeurtenis
(dabar). God spreekt door gebeurtenissen. Als Hij spreekt door zijn Zoon grijpt
de grootste gebeurtenis van de geschiedenis plaats : de menswording. Elk
gebeuren is een woord van God tot ons, in al wat gebeurt is Hij aanwezig. Als ik
niet protesteer tegen de gebeurtenissen maar ze beaam en aanvaard als een woord
van God, leef ik in zijn aanwezigheid. Ik besef dat Hij niet ophoudt aan mij te
werken, mij te vormen en te modelleren. Hiertoe hoef ik niet veel te denken,
ook niet noodzakelijk veel met Hem te spreken. Zelfs een werk dat heel mijn
aandacht opeist hindert me niet op deze wijze in zijn aanwezigheid te leven. Het
enig-noodzakelijke is een ja-houding. Ik laat me scheppen door God.
Ieder die dit probeert, ontdekt dat het
niet gemakkelijk is. Indien God ons direct schiep, zonder tussenkomst van
mensen en gebeurtenissen, zou het wellicht niet zo moeilijk zijn. Maar Hem
herkennen in dagelijkse, onbeduidende gebeurtenissen vraagt een diep geloof. De
menswording is altijd de grote steen des aanstoots geweest. God en de mens
spreken gedurig langs elkaar heen. De mens zoekt God in het grote, maar Hij
deelt zich mee en openbaart zich in het kleine. Hieraan onderkent gij de Geest
van God, schrijft Johannes, iedere geest die belijdt dat Jezus Christus
werkelijk mens is geworden, is van God; maar iedere geest die Jezus neerhaalt,
is niet van God, en dat is de eigenlijke antichrist (1 Joh 4,2-3). Reeds in de
primitieve Kerk hadden velen er moeite mee dat God zo menselijk was. Zij wilden
wel geloven in een hemelse Christus, maar konden niet aanvaarden dat deze iets
met Jezus te maken had. Iets van deze ketterij zit in de meesten van ons. Dit
uit zich bv. In de moeite die wij hebben om een heilige in onze onmiddellijke
omgeving te herkennen, tenzij deze sensationele dingen doet. Iemand met wie we
dagelijks omgaan en die we ervaren in zijn gewone menselijkheid, kan geen
heilige zijn. Om een heilige te zijn moet men dood zijn of ver weg. De afstand
maakt het ons mogelijk abstractie te maken van het gewoon-menselijke, en de
werkelijkheid op te blazen tot iets groots, tot een mythe.
Het is belangrijk, en zelfs
noodzakelijk, in de loop van de dag nu en dan het werk even te onderbreken om
zich tot God of Jezus te wenden en Hem enkele woorden van licht en liefde toe
te spreken. Mijn geloof leert me dat God in mijn hart woont en dat ik Hem daar
kan vinden. Maar het vraagt een supplement aan geloof om God te herkennen in al
wat gebeurt. Het is moeilijker God te ontmoeten in iemand die me keer op keer
stoort in mijn werk door me op onmogelijke tijden op te bellen, dan nu en dan
een kleine pauze in te lassen in mijn werk voor een kort gebed. Maar als ik het
eerste niet probeer, is het andere niet helemaal authentiek. Een God die ik
alleen maar kan ontmoeten in mijn hart maar niet in mensen en gebeurtenissen,
is niet echt geïncarneerd. Er ontstaat dan een gevaarlijk dualisme : het
contact met God wordt gereduceerd tot enkele speciale momenten of tijden,
terwijl de rest van het leven god-loos is.
God is niet begrensd tot een bepaalde
tijd. Wij denken gemakkelijk dat God bijzonder actief was in de tijd die in de
bijbel wordt behandeld, namelijk, afgezien van het scheppingsverhaal, ongeveer
tweeduizend jaar. Maar wat wij lezen in de Schrift is slechts een klein
gedeelte van de heilige geschiedenis die begonnen is bij het ontstaan van de
wereld en doorgaat tot aan de laatste dag. God heeft enkele ogenblikken
uitgekozen en belicht opdat wij zouden begrijpen dat Hij de gehele geschiedenis
leidt en de mensheid bijstaat van het begin tot het einde. Wat onze Bijbellezing
ons vooral moet leren is dat geschiedenis altijd gewijde geschiedenis is; dat,
hoezeer de mens zich ook inbeeldt dat hij autonoom kan handelen en geen
rekening hoeft te houden met God, het uiteindelijk toch God is die de gehele
geschiedenis draagt en leidt. In al wat gebeurt is Hij aanwezig. Ons leven is
een vervolg van deze gewijde geschiedenis. De Bijbel geeft ons een beknopte
beschrijving van het begin van de geschiedenis (het scheppingsverhaal) en van
het einde (de apokalyps : de beslissende kamp tussen licht en duisternis) om
ons duidelijk te maken dat alles wat gebeurt tussen het begin en het einde deel
uitmaakt van deze heilige geschiedenis. Niet alles kan uitvoerig beschreven
worden. Indien alles in detail beschreven werd, dan zou naar mijn mening zelfs
de hele wereld te klein zijn voor de boeken die men dan zou moeten schrijven
(Joh 21,25).
De heilige geschiedenis gaat verder en
God schrijft ze door het leven van elk van ons. De boeken die de Heilige Geest
nu inspireert zijn levende boeken. Het belangrijkste is dat wij geloven dat
Hij het is die het boek van ons leven wil schrijven, en dat wij Hem laten
schrijven. We hoeven niet alles wat Hij schrijft te begrijpen. Ook de
hagiografen die schreven onder de inspiratie van de Geest wisten niet precies
wat de Geest bedoelde. Dat zou pas geleidelijk duidelijk worden. Altijd willen
weten wat God precies bedoelt met een bepaalde episode van ons leven is geestelijke
nieuwsgierigheid. Hoofdzaak is dat we weten dat God een bedoeling heeft met
alles, en zo open en wakker te zijn dat Hij ons deze bedoeling kan openbaren
wanneer Hij wil.
Uit : Bij U ben ik geborgen Wilfried Stinissen
(Camelitana ISBN 9070092328)
k Ben opgestaan en ze mochten mij al begraven. Een bordje Rest in Peace werd op mijn graf gezet, toen ik naar mijn werk reed. Rustig en Vredig zou het voor de rest van de dag niet meer zijn. Toch waren er mensen die mij uit mijn graf kwamen halen. Toen ik terug thuis was s avonds was het after all nog niet zo slecht geweest. Natuurlijk zijn er mensen waar je lief tegen doet vanuit het hart en mensen waar je lief tegen doet vanuit je verstand. Het beste van de dag moet nog komen : een kroontje bidden voor mijn Amerikaanse soldaat die op mijn verjaardag in 2010 was gestorven door het ontploffen van een auto, waar hij naast reed. Gevallen voor het vaderland in Afghanistan. Mijn ziel is tevreden. Ik ben verrezen en kan rustig slapen. De volgende morgen mochten ze me weer begraven.
Boodschap 3424 van OLVrouw,
Koningin van Vrede op 11/01/2011
Lieve kinderen, vertrouw op de macht van
God en alles zal voor jullie in orde komen. Al degenen die met de Heer zijn zullen
de genade van de overwinning ondervinden. Zijn naam die Heilig en Machtig is
zal het voertuig zijn dat jullie naar het Paradijs zal meenemen, zelfs doorheen
de stormen van deze wereld. Er is geen overwinning buiten het kruis. Ik spreek
voor jullie ten beste tot Mijn Jezus. Open jullie harten. Morgen zal het
beteren. Wanneer alles verloren lijkt zal de grote overwinning van God jullie
deel zijn. Het land zal omgevormd zijn en de mensen zullen de machtige hand van
God in actie zien. De tekenen des doods die in deze huidige wereld aanwezig
zijn zullen niet langer meer bestaan. Dit is de tijd van de uiteindelijke
triomf van Mijn Onbevlekt Hart. De uitverkorenen van God zullen nieuwe hemelen
en een nieuwe aarde zien. Raap jullie moed bijeen. Jullie grootste pluspunten
zijn de talenten die de Heer jullie heeft toebedeeld. Gebruik ze ten voordele
van jullie broeders (medemensen). Ga verder zonder vrees. Dit is de boodschap
die Ik vandaag aan jullie overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank
je om Me opnieuw toe te laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie
in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie.
Amen.
Boodschap 3423 van OLVrouw,
Koningin van Vrede op 8/01/2011
Lieve kinderen, jullie zijn belangrijk
voor het volbrengen van mijn plannen. Open jullie harten en aanvaard Gods wil
voor jullie levens. Raak niet ontmoedigd. De Heer is bij jullie. Wanneer je het
gewicht van het kruis voelt, aanroep Hem dan en wees gesterkt. Ik moedig jullie
aan om jullie ware rol van christenen op te nemen. De mensheid is aangetast
door zonde en moet genezen worden. Kom tot inkeer en ga naar Hem terug. Hij is
Degene die in het verborgene ziet en die jullie kent bij naam. Blijf op het pad
dat Ik jullie heb gewezen. Ga naar de biecht en zoek kracht in de Eucharistie.
In Jezus zul je sterkte vinden om jullie tocht verder te zetten. Enkel door
Zijn genade zullen jullie ware vrijheid kennen. Kniel in gebed. Een pijnlijke
gebeurtenis zal zich voordoen in Port Elizabeth. Hetzelfde zullen de mensen van
Vitoria meemaken. Bid, bid, bid. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie
overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te
laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de
Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3422 van OLVrouw, Koningin van
Vrede op 5/01/2011
Lieve kinderen, Ik ben jullie zorgelijke Moeder en Ik lijd omwille van
jullie lijden. De mensheid zal grote beproevingen tegenkomen. Het gevaar voor
de mensen komt door wat ze zelf hebben ineengestoken. De mens bouwt wapens dat
de mensheid in lijden stort. Europa zal voor de mensen tot een lijdenskruis
worden. Wijk niet af van gebed. Ik ben jullie Moeder en Ik wil jullie helpen.
Luister naar Mij en jullie zullen overwinnen. In deze moeilijke tijden aanroep
dan Jezus. Omarm de ware leer en laat de duivel jullie niet bedriegen. Jezus
alleen is de absolute Waarheid van de Vader en Hij zal niet zonder redding
komen. Keer vlug (naar God) terug. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan
jullie overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw
toe te laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van
de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3421 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 4/01/2011
Lieve kinderen, keer naar de Heer terug. Jullie hoop ligt in Hem. Enkel
door Zijn genade kunnen jullie bouwen aan een rechtvaardiger en broederlijker
wereld. Laat je niet om de tuin leiden door valse wijsheid. Open jullie harten
voor de Heilige Geest en dan zullen jullie nooit meer dwalen. De mensen hebben
door hun kennis grote vooruitgang geboekt, maar toen ze als God wilden zijn
hebben ze hun vrede verloren en zijn ze als blinden geworden die andere blinden
leiden. De mensheid zal een zwaar kruis te torsen hebben en geen enkele mens
kan stoppen wat er te wachten staat. Een vernietigend vuur zal van de diepten
van de aarde omhoog komen en dit zal zorgen voor grote veranderingen in de
natuur. Vele streken op het land zullen desolaat worden. De dood zal binnenin
de aarde voortwaren en vernietiging veroorzaken in vele landen. Ik lijd onder hetgeen
wat jullie te wachten staat. Kniel in gebed. Dit is de boodschap die Ik vandaag
aan jullie overmaak in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me
opnieuw toe te laten hier met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de
naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3420 van OLVrouw, Koningin van
Vrede op 1/01/2011
Lieve kinderen, Ik ben jullie Moeder en Ik hou van jullie. Open jullie
harten en laat de genade van Mijn Heer jullie omvormen. Laat de duivel niet in
jullie harten binnen. Geloof rotsvast in Gods macht. Ik vraag jullie om verder
te bidden. De mensheid zal de lijdensweg van een gedoemde opgaan en mijn arme
kinderen zullen weeklagen. De dood zal uit de diepten komen. Caiena zal
doorgaan en naar het noorden van Brazilie trekken. Ik lijd onder hetgeen dat
jullie te wachten staat. Blijf niet (bij de pakken) zitten. God roept jullie
op. Kijk niet werkloos toe. Laat niet tot morgen liggen wat je vandaag nog kunt
doen. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie overmaak in de naam van de
Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te laten hier met jullie
verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de Vader, de Zoon en de
Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Boodschap 3419 van OLVrouw, Koningin van Vrede op 1/01/2011
Lieve kinderen, Ik ben de Koningin van de Vrede en Ik kom uit de Hemel
om jullie vrede te brengen. Jullie stevenen af op een toekomst vol grote
beproevingen. Nu begint de tijd die de profeten al eeuwen hebben aangekondigd.
Dit zijn de tijden van zorgen voor de mensheid. Kniel in gebed. Ik zorg in de
toekomst ook voor buitengewone ontdekkingen die door de mensen worden verwacht.
Verheug jullie want de Heer staat jullie bij en jullie zullen enkel redding
vinden in Zijn genade. De Kerk van Mijn Jezus zal een zwaar kruis te dragen
hebben. Door vervolging zullen jullie op de proef gesteld worden, de pijn zal
groot zijn voor gelovigen. Ik vraag jullie om in jezelf de vlam van geloof aan
te wakkeren. Enkel door de kracht van het gebed kunnen jullie mijn Zoon Jezus
trouw blijven en de zuivere leer aanhangen. Ik wil jullie tot heiligheid
brengen. Open jullie harten voor Mijn oproep en volg Mijn Zoon Jezus in alles
na. De koning zal een groot lijden ervaren en zijn troon zal dooreen geschud
worden. Bid, bid, bid. Dit is de boodschap die Ik vandaag aan jullie overmaak
in de naam van de Heilige Drieëenheid. Dank je om Me opnieuw toe te laten hier
met jullie verenigd te zijn. Ik zegen jullie in de naam van de Vader, de Zoon
en de Heilige Geest. Vrede zij met jullie. Amen.
Het
is straf dat de katholieke websites meer aandacht besteden aan vogels die
doodvallen, dan
om mensen die om hun geloof gedood worden.
Christendom
is ook standpunten over hete hangijzers innemen en niet alleen bijbeltekstjes
citeren.
Katholieke
naastenliefde is niet hetzelfde als socialistische solidariteit. In de
socialistische solidariteit vallen de allerarmsten tussen de mazen van het net
en worden de profiteurs gediend.
De
Joden zijn de niggers of the world.
Waarom
ketteren dat er zoveel abortussen zijn als je die vrouwen geen alternatief
aanbiedt zoals de kinderen afstaan voor adoptie bijvoorbeeld.
Als
gelovigen de Kerk de rug toekeren omwille van de pedofilieschandalen dan zijn
ze nooit echt gelovig geweest. (wat niet wegneemt dat de pedofielen zo vlug
mogelijk voor het gerecht zouden moeten komen en hun straf uitzitten, wat hun
functie in de Kerk ook is)
De
Jezus van 2 eeuwen terug is ook de Jezus van nu. Hij is niet voorbijgestreefd.
Hij blijft in.
Zeggen
dat de duivel niet bestaat is, als een struisvogel die zijn kop in het zand
steekt.