Tijdens mijn tweede samenkomst met mijn leerling zijn we natuurlijk samen aan de slag gegaan. Ik moest hem helpen begeleiden met zijn wiskunde, op het eerste moment moest ik even slikken. Wiskunde was namelijk zelf ook niet mijn beste vak. Het eerst wat is dus deed was zijn cursus doornemen zodat ik zelf even mijn geheugen kon opfrissen. Vervolgens heb ik hem gevraagd waar hij problemen mee had en toen keken we samen naar de definities en oefeningen. Alles wat ik op dat moment zeker wist legde ik hem duidelijk uit, voor zaken dat ik niet zeker wist liet ik over voor de volgende week.
Na twee weken geen leerling gehad te hebben was het tijd om mijn leerling te ontmoeten in de gangen van het KTA Brugge. Tijdens ons uurtje samen hebben we gewoon even het kennismakingsformulier ingevuld en vervolgens wat afspraken gemaakt. Dit was het ongeveer voor de eerst samenkomst.
Zoals je al wist kregen we de opdracht om gedurende een periode een leerling te begeleiden. Dit project starte al redelijk vroeg en ik kreeg dan ook al redelijk vroeg een klein probleem. Tijdens mijn eerste twee weken dat ik een leerling moest begeleiden had ik nog geen leerling. De oorzaak hiervan was dat mijn email in het ongewenste postvakje terecht kwam van mij contactpersoon. Aangezien ik geen email terugkreeg ben ik maar een persoonlijk bezoekje gaan brengen om dit probleem op te lossen.
Resultaat: binnen de twee weken kreeg ik een student aangewezen.