De werkplekleerweek zit er alweer op! Het was een leuke ervaring. Als bedanking gaf ik aan mijn mentor Annelies een doos pralines om uit te delen aan de personeelsleden op het bureel. Vanmorgen moest ik verder doen met de dossiers i.v.m. de machines. Eerst nietjes verwijderen, inscannen, opslaan in mappen, terug aan mekaar nieten en opnieuw klasseren. Rond tien uur mocht ik de folders van Allgro samenstellen. Dit wil zeggen de folders eerst plooien, dan voorzien van het assortiment, certificaat en woord vooraf. In de namiddag maakte ik een tabel in Excel van de jassen, schorten en overalls die nodig zijn voor het personeel. Dit vond ik een leuk werkje omdat ik het typen leuk vind. Daarna moesten de rekeninguittreksels chronologisch geklasseerd worden. Als afsluiter mocht ik een tabel maken van de verlofdagen in 2014. Ik moest er ook rekening mee houden dat sommige personeelsleden er niet meer werkzaam zijn en dat er al nieuw personeelslid is aangeworven.
Aan het einde van de dag heb ik samen met mijn mentor het evaluatieformulier overlopen. Ik heb iedereen bedankt en afscheid genomen. Nu dit alles nog in mijn GIP verwerken, ik vond het alleszins een leerrijke en leuke week!
Weeral een werkdag die erop zit. Deze morgen begon het al goed, ik kreeg namelijk een nieuwe taak toebedeeld. Ik moest de nietjes van verschillende dossiers betreffende machines verwijderen. Daarna moest ik ze inscannen volgens een bepaalde ordening, namelijk: veiligheidsinstructiekaart, veiligheidsvoorschriften, arbeidsmiddelen, machinerichtlijn, FDA (voedingsgeschiktheid), indienststellingsverslag. Deze documenten moest ik dan structureel opslaan in verschillende mappen op de computer. Nadien moest alles terug aan mekaar geniet en geklasseerd worden. In de namiddag heb ik vragen overlopen met de aankoopverantwoordelijke Mevrouw Nathalie De Meyer. Opeens stond Mevrouw De Medts aan het onthaal, op dat moment was mijn mentor niet aanwezig en daarom is Mevrouw Marleen De Tant ingesprongen. Om de dag af te sluiten mocht ik nog enkele foto's nemen van het bedrijf. Morgen de laatste werkdag, wat zou er nog allemaal gebeuren?!
Vandaag al de derde dag, weer al wat minder nerveus! Wanneer ik deze morgen binnen kwam gaf mijn mentor me direct een nieuwe opdracht. Ik moest de verkoopfacturen waar er een fout is i.v.m. leeggoed controleren en nadien chronologisch rangschikken. Daarna nam ik de leeggoedgegevens chronologisch over in een Exceltabel. Bij iedere soort leeggoed moest ik de datum twee keer inbrengen (één keer de plusgetallen en één keer de mingetallen). Hierna mocht ik de personeelsdossiers van de vorige dagen verder afwerken. Rond tien uur mocht ik de bespreking van de nieuwe Allgro folder bijwonen. Om de werkdag te eindigen kon ik de jaarrekeningen van de laatste twee boekjaren afdrukken met daarbij de sociale balans.
Ik ben blij dat ik vandaag iets nieuw heb kunnen doen en iets nieuw heb kunnen bijleren. Hopelijk is dit morgen weer het geval en kan ik enkele foto's nemen voor de GIP-opdrachten.
Mijn eerste twee dagen zitten er al op. Deze morgen heb ik kennisgemaakt met de IT-specialist en heb ik met hem de vragen van Informatica overlopen. Daarna heeft mijn mentor Annelies mij verschillende documenten gegeven en ze met mij overlopen. Als dit gedaan was kon ik haar nog enkele vragen stellen. Wanneer de directieleden in vergadering waren kon ik verder werken aan mijn taken van gisteren, nl. het behandelen van de personeelsdossiers. Hierbij zaten de volgende documenten: arbeidsovereenkomst, functieomschrijvingsformulier, ingebrekestellingen, documenten in verband met camerabewaking, alcohol en druggebruik, telefoongebruik, de relatie woon-werkverkeer en het traceersysteem van de vrachtwagens. Al die documenten zaten in mapjes op naam. Ik moest dan alle nietjes van de documenten verwijderen en alles op datum rangschikken. Dan moest ik de documenten die bij elkaar hoorden inscannen en op de computer met de zelfde structuur als in de map invoegen (users, cdc, personeel, naam personeelslid). Tenslotte moest ik ze terug aan mekaar nieten, perforeren en alfabetisch terug in de map steken. Vandaag ging dit al wat vlotter dan gisteren. Morgen of overmorgen zal ik nieuwe taken krijgen, hier kijk ik al naar uit.
ik ga jullie kort uitleggen wat ik vandaag allemaal heb gedaan op mijn werkplekleerbedrijf Allgro NV. Aan het begin van de dag kreeg ik een rondleiding van mijn mentor Annelies door heel het bedrijf. Eerst zagen we het bureel, daarna de productiehal en het magazijn. Omdat alles hygiënisch moet zijn moesten we een hoofdnetje dragen over de haren en oren. We mochten ook nergens aankomen en je moest je handen wassen. Na de rondleiding maakte ik kennis met de mensen van het bureel en had ik ook de kans om al verschillende vragen te overlopen met mijn mentor. Nadien kreeg ik een kennismakingsbundel te lezen. Naarmate ik al meer op mijn gemak was vroeg ik of ik al iets kon doen. Mijn mentor was blij dat ik dit vroeg en legde direct drie grote mappen op mijn bureau en ik kon aan de slag gaan. Mijn werk was het behandelen van de personeelsdossiers. Hierbij zaten de volgende documenten: arbeidsovereenkomst, functieomschrijvingsformulier, ingebrekestellingen, documenten in verband met camerabewaking, alcohol en druggebruik, telefoongebruik, de relatie woon-werkverkeer en het traceersysteem van de vrachtwagens. Al die documenten zaten in mapjes op naam. Ik moest dan alle nietjes van de documenten verwijderen en alles op datum rangschikken. Dan moest ik de documenten die bij elkaar hoorden inscannen en op de computer met de zelfde structuur als in de map invoegen (users, cdc, personeel, naam personeelslid). Tenslotte moest ik ze terug aan mekaar nieten, perforeren en alfabetisch terug in de map steken. Dit heb ik de hele dag moeten doen, maar tussendoor heb ik nog vragen kunnen stellen voor de opdrachten van de GIP.