Naar aanleiding van ons project "Het Boek" hebben we in de klas een trolley met verscheidene boeken erin. Het is de bedoeling dat de leerlingen om beurten de trolley een week mee naar huis nemen. Op die wijze trachten we de leerlingen te motiveren om meer te lezen. Deze week gingen we van start en Jelle mocht de spits afbijten. Veel leesplezier!!!
Met de fiets langs de denderweg naar Ninove. Daar een frisse duik in het zwembad en glijden in de wildwaterbaan. 's Middags werden we door de mama van Daphne vriendelijk ontvangen op haar school. We knutselden een vlaggetje voor op onze fiets en een pennenhouder met onze naam erop. Echt tof! En dan terug de fiets op naar Erembodegem. We hadden wel vermoeide beentjes, maar het was wel een dag om nooit te vergeten.
Dit thema werd helemaal uitgewerkt op het elektronisch bord. Een programma waarbij we voetgangers en fietsers kunnen verplaatsen en de nodige verkeersborden op hun plaats slepen.
Eindelijk was het weer zover. Een hele week vertrokken we met het 3e, 4e, 5e en 6e leerjaar naar Oostduinkerke. Het was een week om nooit meer te vergeten, kijk maar naar de sfeerbeelden.
Onze achterblijvende ouders, met de krop in de keel:
De duinexploratie:
Rondvaart over de monding van de IJzer:
Fotozoektocht:
Garnaalvissers te paard:
Enkele strandbeelden:
Estafettes:
Meester Freek en meester Wouter tonen even hoe het moet:
Dit schooljaar kwam DAPHNE er uit als beste fruiteter van het 4e leerjaar. Heel kort na haar volgde DINO, ook hij verdiende een erkenning. Dikke proficiat.
Om de leerlingen meer milieu- en verkeersbewust te laten worden, stimuleren we hen met het project "Sam de verkeersslang". Op die wijze trachten we hen duidelijk te maken dat met de fiets of te voet naar school komen, ook heel wat voordelen heeft. Ons volgend thema is "Verkeer" en daar zal alles nog uitvoeriger besproken worden.
Rond dit thema hebben we heel wat uurtjes gewerkt. Ook het opzoekwerk op de computer bracht ons heel wat bij. In groepjes zochten we de nodige gegevens op van de voornaamste boerderijdieren. Deze informatie deelden we in vorm van een spreekbeurt mede aan onze klasgenoten. Op dezelfde manier werden de machines op de boerderij uitvoerig besproken.
Onze juf kwam haar belofte na en we zijn nu echte kaasgenieters geworden.
Ook het proeven van verse koeienmelk mocht er niet aan ontbreken.