 |
|
31-01-2012 |
Zintuigen: deel 2 |
Ruiken aan koffie.

De sinaasappelschil.

Parfum.

Bij het proeven hebben we lekkere wentelteefjes gemaakt.


Ze smaakten heerlijk.



Bij het horen maakten we gebruik van een geluidsmemory. Nine en Amara speelden samen het spelletje.

De oorverwarmers en de koptelefoon.

Kiefer en Warre luisterden naar leuke muziek.

Hip hip hoera voor Océane. 4 jaar. Een dikke proficiat! Ze trakteerde op lekkere chocoladecake en fruitsap.






|
|
|
Thema zintuigen |
Tijdens het thema de zintuigen mochten we iets van thuis meebrengen om te kijken. Ziehier enkele voorbeelden. Enkele brillen.


Een ooglapje.

De verrekijker.

De duikbril.

De spiegel.


De loepen.

Lepels.

De voeldoos.




In de donkere hoek konden we kijken met onze zaklamp.

Ruiken aan koffie.

Een zeepje.

De sinaasappelschil.

Chocolade.

Parfum.

Peper. Deze prikte in onze neus. Hatsjoe!!
|
|
19-01-2012 |
Thema gevoelens |
In de klas werkten we rond het thema gevoelens. De jongste kleuters hebben met de Hopla koffer gewerkt. Enkele blije gezichtjes van de 1e kleuterklas.

SMILE!!!


De oudste kleuters werkten met de doos van gevoelens. Enkele blije gezichten.

Wat kijken deze kleuters verdrietig.

Traantjes drogen met een zakdoek.

Wij zijn bang !!! Aaaah een spook.


Wat kijken deze kleuters heel boos!



We vierden ook de verjaardag van Nine. Hip Hip Hoera!!! 5 jaar. Ze trakteerde met lekkere donuts. Njam, njam, lekker.

Kaarsjes aansteken en blazen maar.

Smakelijk iedereen!







|
|
 |
08-01-2012 |
Kerstmis - Nieuwjaar |
VROLIJK KERSTFEEST - GELUKKIG NIEUWJAAR

We maakten een sterrenslinger om op te hangen.

Onze kerstboom versierden we met zelfgemaakte engeltjes.



2 kerstvrouwtjes in de poppenhoek.

Spelen met de knikkerbaan.

Samen aan het contractwerk werken.



Kleuren van een kersttekening.


Vandaag werden er lekkere wafels gebakken. Ze smaakten heerlijk. Mmmm.





Kerstfeest in de klas.

Iedereen bracht een cadeautje mee. Dit hebben we verloot onder de kinderen.

|
|
|
Jarig zijn |
Vinz is jarig!!! 5 jaar. Hip hip hip hoera!

En blazen maar ....


Hij heeft ook lekkere taart meegebracht. Smullen maar.


|
|
|
|
 |