Inhoud blog
  • NIEUW EMAIL
  • Foto's
  • Burkina Faso
  • Burkina Faso
  • Burkina Faso
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    kleuters stavele
    welkom
    15-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    We blazen zoals de wolf; niet om de huisjes omver te blazen maar om het vuur aan te wakkeren. (techniek oefenen)




    15-05-2014 om 19:21 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    en natuurlijk worden er volop huisjes gebouwd: van steen (blokken), van takken en van stro.

    (ruimtelijk inzicht, zelf problemen oplossen, samen werken, doorzetten)

















    15-05-2014 om 19:20 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De jongste kleuters oefenen hoeveelheden tot 3. (telkens 3 biggetjes bij elkaar)

    De oudsten wagen zich samen aan een puzzel van 200 stukken. Hierbij wordt per 2 gewerkt en na een tijdje omgewisseld.

    Tijdens bewegingsmomenten dansen we op de muziek van K3(- welkom bij de 3 biggetje)s en spelen we tikspelen(- pas op voor de wolf! per 3 in een huisje en wolfje, hoe laat is het. (inleving, snel reageren, spelregels begrijpen en juist toepassen)















    15-05-2014 om 19:17 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



















    15-05-2014 om 19:11 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sprookje: de 3 biggetjes

    De kleuters krijgen het sprookje op verschillende manieren te horen: verteld door de juf zonder prenten, beluisterd op cd met prentenboek, bekeken op het grote digibord. Op deze manier kennen ze de inhoud door en door en kunnen we het ook samen, adhv vraagjes en prenten opnieuw vertellen.

    Tot expressie komen na het verhaal, gebeurt op verschillende manieren.

    In de activiteiten beeldopvoeding wordt er gestempeld: de muren van het huisje van steen:de geeltjes en de groentjes komen na waarneming van de muur op de speelplaats tot een juist patroon (inzicht- goed opletten), de roodjes stempelen rijtjes en de blauwtjes oefenen vrij de stempeltechniek.

    Daarnaast maken de oudsten varkentjes adhv een stappenplan: zelfstandig werken- plan kunnen lezen- kennis(hoeveelheden, vormen, )en technieken ( rond vormen tekenen, nauwkeurig knippen op lijn, kleven) toepassen en tot een juiste synthese komen.

    Ze brachten het er goed van af; kijk maar aan het venster van de klas.


    15-05-2014 om 19:09 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs