Foto
Inhoud blog
  • SUCCES!
  • Wetenschapsbus
  • Wetenschapsbus
  • Fietsexamen
  • Beroepenbeurs
  • Beroepenbeurs
  • Moederdag (met juf Cathy)
  • Bezoek uit Nederland: meester Kees en juf Liesbeth
  • Paaseitjes rapen
  • Blokkenmannetjes (1)
  • Blokkenmannetjes (2)
  • Een verhaal maken in PowerPoint (met stripfiguren)
  • Netbal
  • Schaatsen
  • Ontvouwing van kubus, balk en cilinder
  • Strip
  • Carnaval
  • Carnaval
  • Move tegen pesten
  • Toneel - King Lear
  • Veilig internetten
  • Overgangsproject: beroepen (kapitein van een schip)
  • Daguitstap Aalst
  • Daguitstap Aalst
  • Daguitstap Aalst
  • Daguitstap Aalst
  • Doorschuif: voorbereiden daguitstap Aalst - wiskunde - mandala
  • Een script schrijven (King Lear)
  • Overgangsproject: "Op stap naar het middelbaar"
  • Poppenkast
  • Gedichtendag
  • Kleipotjes
  • SMOS (Samen Met Ons Sporten)
  • Rad van K. Lorie
  • Rad van K. Lorie
  • Godsdienst: Paulus
  • Klasconcert
  • Sprookjes voorlezen aan de leerlingen van het 2de leerjaar
  • Een potje uit klei maken
  • Taalspel
  • Prettige feestdagen!
  • Feestje
  • Filmpje gemaakt door Yasmine, Sascha en Hélène
  • Filmpje gemaakt door Louka, Fien, Coralie en Lien
  • Knutselen
  • Muziek- en zangtalent in de klas!
  • Filmp Anaïs, Emma en Elize
  • Filmpje gemaakt door Ilirian, Elien, Lela en Yanaika
  • Kerstkaartjes maken in Paint
  • Enkele muzikanten uit onze klas (Lela, Louka, Lien en Fien) spelen een liedje voor de Sint en de Pieten
  • Wij zingen voor de Sint en de Pieten!
  • Sinterklaas
  • Sinterklaas
  • Koken - Tabbouleh en kaasballetjes
  • GSM-zakje maken
  • GSM-zakje maken
  • De tijdsband
  • Griezeldag!
  • De griezeltaart
  • De heksen - Roald Dahl
  • Kunstwerk dieren
  • Wereldgodsdiensten
  • Bibliotheek
  • Verkeersactie
  • Wereldgodsdiensten - spreekbeurt voorbereiden
  • Jeugd en muziek.
  • Jeugd en muziek
  • Wereldgodsdiensten - www.samsam.net/
  • Kunstwerk - dieren
  • Saved by the bell
  • Een mindmap maken
  • Actualtiteit
  • Bosloop
  • De schoolrap
  • Atletiek 4-kamp
  • Strapdag
  • Opening van ons nieuw tuinjaar!
  • Soep maken met groenten uit de schooltuin
  • SMOS-proffen
  • Tutorlezen
  • Gekke gezichten - Gekke kapsels (2)
  • Gekke gezichten - Gekke kapsels
  • Quelle heure est-il?
  • We bestuderen het colofon van een boek
  • We werken in ons taalboek
  • Uitnodiging
  • De tweede schooldag
  • De eerste schooldag
  • De eerste schooldag
  • Veilig internetten
    Archief per maand
  • 09-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 11--0001
    Zoeken in blog

     
    Foto
    Startpagina !

    EEN SPELLETJE!

    De computer kiest een willekeurig getal tussen de 1 en 100. Je hebt 10 beurten om het getal te raden! Je vult in het onderste vakje een getal in. De computer geeft aan of je te hoog of te laag zit! Succes !


    Hier het nummer:
    Weblog van de zesde klas
    Welkom op onze blog!
    28-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griezeldag!

    De griezeldag

    Vrijdag 28 oktober was het de griezeldag.

    We kwamen in de klas en we kregen al schrik.

    Onze juf was er niet, maar ze had voor een vervangster gezorgd: mama Lucinda en ze was een echte vampier.

    Ze vertelde ons haar leven op haar zelfgemaakte cd.

    Ze stelde ons een koffer voor. Iedereen zal er een weekje mee mogen griezelen thuis!

    Na de speeltijd was er een feestje. Er stonden chips en drank klaar en natuurlijk was er leuke muziek.

    Na de middag keken we naar de film  ‘De Heksen’.

    En we kregen weer wat chips en drank (we zaten vol).

    Het was een griezelige film. Het was een heel goede afsluiter van onze eerste twee maanden in het zesde!

    Benoit en Yasmine


































    27-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De griezeltaart

    De griezeltaart werd gemaakt door Fien en Lela .

    Het was een heel lekkere taart met chocolade en met twee verdiepen.

    Binnenin was ze roos en dat was een beetje eng.

    Doordat ze bovenaan versierd was met marsepein leek het wel een kerkhof.


    Dit was het verslag van Fien en Lien

     


















    25-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De heksen - Roald Dahl

    De heksen 

    Blauw spuug, kaal hoofd, geen tenen, klauwen aan hun handen, pupillen die van kleur veranderen, grote neusgaten ...

    Ja, zo zien heksen eruit.

    We hebben veel waarschuwingen gekregen. Let jij dus ook maar op!

    Wie weet staat er straks een heks voor je deur of wie weet ...  

    We hebben er de hele namiddag rond gewerkt en hadden veel plezier! Er waren toffe opdrachten bij.

    Verslag: Lela en Elize  



                 



              


       
                                                                      




















    21-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunstwerk dieren
     



    Dit filmpje werd gemaakt door Robbe!

    20-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldgodsdiensten

    Wereldgodsdiensten

     

    In de klas hebben we wat meer geleerd over de godsdiensten.

    We leerden over: het boeddhisme, het christendom, het hindoeïsme,de islam en het jodendom.


    In groepjes gingen we op zoek naar onze opgelegde godsdienst op de computer. Op www.samsam.net vonden we heel wat informatie.
    Als we al onze informatie hadden opgeschreven konden we beginnen

    aan onze mindmap. Alles ging vlotjes en iedereen vond het leuk. Sommige groepjes maakten van hun voorstelling een echte show met een quiz en al.

    Uiteindelijk vond de juf het allemaal goed en we denken dat we allemaal héééééééle goede punten gaan krijgen!!!

     

     

    Verslag: Lela en Benoît


    14-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bibliotheek
    .


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeersactie

    .












    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldgodsdiensten - spreekbeurt voorbereiden
    .










    11-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeugd en muziek.
     

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeugd en muziek

    Jeugd en muziek

    We maakten kennis met twee muzikanten: Luiz en Renato

    Ze toonden ons hoe ze verschillende instrumenten bespeelden. Zo speelden ze bijvoorbeeld op een zeeschelp en op een schild van een schildpad. De muzikanten  speelden veel liedjes. Het was ‘keicool’’.

    We mochten ook meedoen aan een liedje. Iedereen moest dan een geluid maken. We moesten een ritme volgen en in ons handen klappen . We mochten ook allerlei  vragen stellen. We hebben bijvoorbeeld gevraagd hoeveel instrumenten ze bespelen. 

    Bruno
















    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldgodsdiensten - www.samsam.net/
    .














    07-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunstwerk - dieren
    .
































    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saved by the bell

    Op woensdag 5 oktober was het Saved by the bell.

    We moesten allemaal een rinkelend voorwerp meenemen naar de klas.

    Daarmee moesten we om 5 voor 12 rinkelen. 

    De ouders keken verbaasd toen ze ons hoorden rinkelen.

    Het was een rinkelende dag.

    Daarmee toonden we dat ieder kind recht heeft op onderwijs.

    Saved by the bell is supercool!


    De reporters Fien en Yanaika






























    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mindmap maken

    Een mindmap maken met het programma eMindMaps

     

    Elk kind van de klas moest een mindmap maken over een dier. Je mocht zelf kiezen welk dier. Dit zijn enkele voorbeelden van dieren die de leerlingen kozen: een hond, een kat, een vos, … Vrijdag moesten we informatie over ons dier op het internet zoeken. We moesten ongeveer twee bladzijden vol hebben in Word.

    ’s Maandags maakten we dan een mindmap op de computer. We konden ook eens een afbeelding in de mindmap zetten.

    Het was natuurlijk heel leuk dat we aan de computer mochten werken.

    De bedoeling van een mindmap is om een goed overzicht of schema te maken van wat je moet onthouden of moet leren. Zo maak je het leren véél leuker en gemakkelijker.

     

    Wout en Bruno














    Foto



    KALENDER


    INTERESSANTE WEBSITES Klik op de link om naar de website te gaan!
    Bingel
    Google Woordenboek Rijmwoordenboek Wereldgodsdiensten eMindMaps


    BOEK IN DE KIJKER

    Briefgeheim
    Jan Terlouw


    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs