De eerste ronde werd gelopen door de meisjes: Lisa, Marchteld, Noor, Olivia en Ybe. Ik heb van iedereen persoonlijk, in actie, een foto genomen. Maar mijn fototoestelletje kon niet volgen! Zo snel ging het soms! Dus de helft van die foto's heb ik mogen weggooien daar er enkel nog een voet of een waaiend plukje haar te zien was... Excuses
%
De tweede ronde werd gelopen door Anna en Jade.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tussendoor nog even wat vitamientjes binnen spelen zodat we later de jogging nog overleven ;-)
Gisteren was Leander onze tweede jarige dit schooljaar. We zongen voor deze 'dappere krijger' en hij sloeg ondertussen de maat mee. Het beviel hem wel, denk ik. En wat ons beviel... dat waren die overheerlijke cakejes waarmee hij ons verwende :-p Hartelijk bedankt en dikke proficiat Leander!
In het vierde leerjaar oefenen we elke week om zelfstandig te (leren) werken. De juf maakt met veel plezier ;-) een bundel voor ons klaar en dat werk moeten wij dan plannen, uitvoeren en verbeteren!
We kunnen daarvoor een rustig plekje/hoekje opzoeken in de klas, om al dan niet geconcentreerd te werken, lezen... Of samen gaan zitten, want er wordt ook aan coöperatief leren gedaan. De computerklas nemen we dan ook in beslag . Nog een optie is dat we gewoon aan onze bank blijven zitten.
* Vorige week leerden we dat het leuk is als de sfeer zo wat 'losser' is. En dat de verleiding (voor sommigen) dan wel (heel) groot wordt om een babbeltje te slaan: "Want ik was tijdens de speeltijd nou net dat ene belangrijke ding vergeten te vertellen aan mijn vriend of klasgenoot"! ;-)
* We ergerden ons ook aan het gebabbel (niet goed voor onze concentratie hebben we ondervonden). Bijna alle vingers gingen de lucht in toen ik (als juf) vroeg wie het hier moeilijk mee had! Bij mijn volgende vraag :"wie heeft er dan allemaal gebabbeld?", gingen alle vingers naar beneden!! Een bizar fenomeen dat we ondertussen wel uitgeklaard hebben. Het komt er eigenlijk op neer dat we last hadden van ons eigen gebabbel zonder te beseffen dat het om ons eigen gebabbel ging!
Enfin, oplossingen werden gezocht en voorgesteld. En deze week 'onderzoeken' we of die effectief zijn. En zo 'ploegen we voort'...
In de voormiddag trokken we naar de school van toen. Daar konden we de sfeer opsnuiven van hoe het eraan toe ging toen onze grootouders op school zaten. Na de middag gingen we nog een beetje verder in de tijd terug, we trokken naar het Gravensteen. Imposant, leuk, vermoeiend. U kan even meegenieten als u op onderstaande link (Uitstap_Gent.swf ) klikt.
Hoera! De eerste jarige dit schooljaar is Jade! Vandaag zongen we luidkeels voor deze 'gouden' meid "lang zal ze leven..." Een hele dikke proficiat Jade! Geniet ervan en hartelijk bedankt voor je cadeautjes (njammie!!)
3,2,1 ... lift off!!! De raket is vertrokken, het thema is gekend, de startdag is van start gegaan.
Een heel leuke maar vermoeiende dag vandaag!
In
de voormiddag werden er vliegende schotels gesignaleerd, raketten
vlogen meters in de lucht, marsmannetjes landden, er werd gewaarschuwd
voor vallende sterren, de maankoekjes roken en smaakten overheerlijk,
planeten suisden rond onze oren!
In de namiddag trokken we onze 'basketsloefkes' aan en speelden, liepen, dansten,... we de ziel uit onze lijfjes.
Vrijdag werd ons het eerste actiepunt van dit schooljaar gepresenteerd door een prachtige astronaut en de Saamsaamkes. (wie nu nog niet doorheeft wat ons jaarthema is, komt heus van een andere planeet...).
Wat ze ons kwamen vertellen, ziet u vetgedrukt hierboven staan. Eens kijken of het ons lukt om een ster te verdienen op het einde van dit actiepunt...? Want als wij erin slagen om, net als de Saamsaamkes, samen te werken en/of gewoon samen 'samen' te zijn, dan worden wij beloond met een ster!
Deze week alweer een nieuw knutselwerk gemaakt. Deze keer met verf! En ze mochten MENGEN!! Wist u dat die grote sloebers daar meer plezier aan beleefden dan aan het werken aan hun kunstwerk!??
Het wordt uiteindelijk een kunstwerk (jaja, naar een beroemd voorbeeld van een beroemd kunstenaar - benieuwd of u het zal herkennen...) voor ons rapport. Nog even wachten dus voor u het te zien krijgt.
Donderdag ll was het aangenaam toezicht houden op de speelplaats Het vierde leerjaar kon een speelgoedbox uit de spelotheek uitlenen (eindelijk onze beurt!). Dat deden ze dan ook, ze keken, zagen wat er allemaal inzat (trouwens hartelijke dank aan juf Kathleen voor het coördineren hiervan!) en ... Wat ik toen zag verblijdde mijn hartje! Wat een fijn spel, wat een enthousiasme, wat een supporteren voor elkaar, wat een inzet, wat een plezier, wat een... (ik kan nog wel even doorgaan)! Bravo vierde leerjaar!
Met een springtouw hielden ze heuse 'hoogspringspelen'.
P.S. enkelen hielden zich een beetje afzijdig om te genieten van een lekker onderonsje
Dinsdag 7 september gaan wij voor de eerste keer zwemmen, dus vergeet je zwemgerief de maandagavond niet klaar te zetten! We blijven de dinsdag zwemmen tot 17/12.
En al groot nieuws! We hebben er vandaag een vriend bijgekregen. Zijn naam is Maxime.
Het feit dat dit vierde leerjaar echt wel een fijne klas is, is vandaag toch maar bewezen. Immers, de school kent al geen geheimen meer voor Maxime. Dankzij de goede zorgen en het gidsen van de 23 anciens-sloebers! Alleen van de meisjes bleek hij in het begin een beetje schrik te hebben, hoe zou dat toch komen...?
In ieder geval, welkom Maxime! Ik hoop dat je je snel thuis zal voelen en wens je een fijn/leerrijk schooljaar toe met veel vrienden/vriendschap/spelplezier.