-Pulp op het zeefje leggen en dan goed laten drogen.
-Haal nadien de pulp eraf en dan goed laten drogen en nadien mochten we onze naam erop plakken met tijdschriften
2:mind map
-We moesten in het begin van het schooljaar veel over onszelf vertellen en dat hebben we gedaan via de mind map die moesten we invullen en nadien inkleuren.
3:figuurzagen
-Iedereen heeft de eerste letter van zijn naam moeten uitknippen.
-Nadien moesten we het overtekenen op het stukje hout.
-Dan mochten we het uitzagen.
- Op het einde mochten we schilderen, andere letters uitzagen of een poesje uitzagen.
4:zelfportret;
-Eerst moesten we een kadertje beschilderen .
-Dan moesten we onszelf tekenen.
-Dan mochten we ons inkleuren.
-En als laatste moesten we het in ons kadertje stoppen en aan de meester geven .
-En nu hangen ze allemaal vanachter aan de muur in onze klas!!!!!!
HOEKENWERK
Wij vonden hoek 6 het leukst.
Hoekenwerk is heel leuk omdat we met de computer enzovoort mogen werken.
Hoekenwerk is heel leuk omdat we samen mogen werken.
En hoek 4 was ook heel leukomdat we op de grond mochten liggen.
Beste mensen, we hebben een
zelfportret gemaakt. Eerst heeft meester David een foto van elk kind gemaakt. Hij
heeft de fotos afgedrukt in zwart-wit. We moesten eerst onze eigen kader
versieren. Daarna moesten we ons zelfportret maken en als dat klaar was staken
we in de kader ons zelfportret.
w.o.
Beste kinderen, we hebben
over energie geleerd bv. zonne-energie en windenergie. We hadden eenwedstrijd gedaan, de wedstrijd was over
energie. De winnaars warenTibo, Filipe,
Rani, Amber. We hebben veel geleerd over energie. Het was heel leuk!
mindmap
We hebben een foto in kleur
genomen. Daarna hebben we een blad gekregen. We moesten onze hobby schrijven, naam
en jaar. Als het klaar was moesten we iets erop tekenen wat je wou. Het was af,
dan moesten we het aan de meester geven en hij hangt het op de muur. De
mindmappen waren prachtig!!!
De E.U.
Hallo, t is hier met groep 6
met Elton en Seher. Wij leren over DeEuropese Unie. Wij leren waar landen liggen. Van de landen zoeken we
ook de hoofdsteden, dus de hoofdstad van Slowakije is Bratislava .Ontdek
Europa! Wij gaan een paar voorbeelden geven Weten jullie dat de hoogste berg
van West-Europa Mont Blanc heet? Weten jullie hoe je goeiemorgen zegt in het
Pools?: Dzièn Dobry. Echt waar! We hebben alles opgezocht in onze mini boekjes.
Echt Mega Tof!
De liedjes van mademoiselle mis, cro et codille waren keitof.
De sfeer in de klas waserg leuk. Sommige
liedjes hebben we uitgebeeld, we hebben ook veel gelachen en gezongen en veel
plezier gemaakt. Iedereen heeft goed meegezongen en uitgebeeld .Dat was was er
zo leuk aan.
Het was een heel spannende wedstrijd. Wij hebben ook veel
bijgeleerd. We zaten met 4 of 5
in een groep. Het waren heel toffe groepen! Natuurlijk
waren alle groepen even goed, maar er kan maar 1 groep winnen! Spijtig ! L
Vroeger waren er 2 vijfden en nu zijn we 1 klas geworden J.
Dat was even wennen, maar toch leuk, ook een superleuke meester en keitoffe
klasgenoten.
In het boekje van de avonturenvan mezelf moesten we onszelftekenen. We kregen wel wat supertips van de
meester. Je had wel ooknog andere activiteitenenhet
is keitof !!!
We moesten onze eigen krant meebrengen, dan moesten we alles
in reepjes scheuren, in water leggen en tot pulp kneden. Dan moesten we ons eigen
zeefje maken. Dan alles in een bak water kappen, dan de pulp uit het water
halen en laten drogen en klaar.
Onze meester is super,hij is lief en hij wil wel dat iedereen in orde is. Dat vindt hij heel
belangrijk, want anders moet je straf maken. Maar we hebben wel een super supermeester!
Rani vond dit diertje in een kastanje. We vergeleken het met de dieren op onze zoekkaart. Blijkt dat dit een larve is! Maar van welk insect? Nog even wachten...
Bij ons in l6d zingen we veel
liedjes!Zoals een bekend liedje : mademoiselle miss, cro et codille,
Als we samen zingen is er een
leuke sfeer in onze klas !
Dat vinden we wel leuk om
elkaar te leren kennen !
Avonturen van mezelf
De avonturen van mezelf is
een boekje waar opdrachten en tips om te tekenen in staan.We verfden een
fotokader en plaatsten er een zelfgetekende foto van ons zelf in .We kregen ook
opdrachten zoals : hoe een stripfiguur ontstaat, onszelf schetsen, ons idool
tekenen in strip ,
De samenwerking in de klas
Samenwerken wordt dit jaar
moeilijker. Omdat onze klas nu gemengd is met 2 klassen. Maar nu maken we meer
en meer vrienden! Als iemand een grapje vertelt lacht de hele klas!! Hahahaha
Er zijn nu veel kinderen in
onze klas, maar we kunnen goed met elkaar om gaan!
Papier recycleren
We hebben krantenpapier
gerecycleerd.
Wehebben het krantenpapier in stukjes gescheurd
en de krantensnippers in het water gedaan .Dan moesten het papier uit het water
halen tot het niet meer vochtig was. Dan moesten we het kneden tot dat een pulp
werd. Dan deden we al het pulp in een grote aquarium met water. Dan zetten we
ze in een kader en dan op een handdoek. Dan lieten we het drogen.
Wedstrijd w.o.
Bij w.o. deden we een toffe
wedstrijd over groene energie. We moesten oefeningen maken en als de oefeningen
juist waren kregen we driehekjes. Wie eerst alle driehoekjes vezamelde won.
De winnaars waren:Tibo,Filipe,Amber
G,Rani,Sofia.
Zilver en brons zijn nog
over!
Wie gaat ze winnen?
Smsjes taal
In groep 5 leerdenwe afkortingen en wat ze ook betekenen. Zo
kunnen we korte smsjes schrijven. Het eerste smsje schreef een Amerikaan in
1992 december met Vrolijk kerstfeest. We moesten lange zinnen in het kort
schrijven . En zo leerden we sms-taal.
Via deze link kom je op een webpagina waar je de leerstof i.v.m. de woordsoorten kan oefenen: zelfstandige naamwoorden bijvoeglijke naamwoorden lidwoorden
Hoe wordt papier gerecycleerd? Wat heb je daarvoor nodig? Een zeef? Ahum... Hier ligt geen zeef! Enkel houten latjes, spijkers, een zaag, enz... Misschien kunnen we zelf een zeef maken? We organiseren ons en verdelen het werk. Zo kan iedereen aan de slag. Klaar voor een buitengewone les W.O waarin je ook mag knutselen? 3 - 2 - 1 Start!