KevinDJ
KevinDJ
Inhoud blog
  • vrijdag 25/10
  • donderdag 24/10
  • Woensdag 23/10
  • dinsdag 22/10
  • Maandag 21/10
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    26-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 25/10
    Vandaag ben ik begonnen met het klasseren van de planningen voor de 4 verschillende lijnen. (wit, blauw, geel en roos).
    Ik heb ze geklasseerd op datum en in verschillende mappen geordend.
    Erna heb ik nog 2 good inwards notes (leveringsbonnen) gecontroleerd aan de hand van bestelbonnen en de magazijnkaart en eventuele fouten genoteerd.
    Dan heb ik de klantenlijst van Manumixx bijgewerkt en aangepast in exel voor het nieuwe programma AD FORTUNA.
    Na de middag heb ik de vragen in verband met de GIP-opdrachten voor Bedrijfseconomie, informatica, Engels en Nederlands afgewerkt.
    Om af te sluiten heb ik nog 1uur meegeholpen in de receptie met het ingeven van de leveringsgegevens van de geleverde goederen en heb er de activiteiten meegevolgd.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    26-10-2013, 13:30 geschreven door kevinDJ  
    24-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 24/10
    Vandaag ben ik begonnen met klasseren omdat mijn mentor (Liesbeth, adjunct directeur) in de voormiddag weg moest naar Oostende omdat er iets niet in orde was met de transportpapieren voor een vrachtwagen en hij mocht de boot naar Groot-Brittannië niet op. Ik heb bestelbonnen, facturen en leveringsbonnen moeten klasseren per land en klant. Ik moest ze klasseren op datum en voorbladen maken en ze vervolgens in dozen steken.
    Daarna heb ik de dozen met de geklasseerde mappen naar de archieven gebracht en ze daar op volgorde gestoken.(per jaar)
    Vervolgens heb ik nog een leveringsbon moeten controleren aan de hand van de bestelbon en de magazijnkaart en eventuele fouten heb ik moeten noteren. Ik moest de leveringsbon controleren op de prijzen,goederen en hoeveelheden.
    Om 11:40 was mijn mentor weer en heb ik samen met haar een vergadering mogen bijwonen over het nieuwe ERP-systeem met de leverancier voor de nieuwe computers en andere benodigdheden en heb ik alle nodige veranderingen (bv nieuwe computers) per pand moeten noteren. 
    Erna  hebben we samen de vragen overlopen die ik moest te weten komen voor mijn GIP opdrachten van Bedrijfseconomie en informatica.
    Erna ben ik bij de hoofdboekhoudster langs geweest voor de documenten te verzamelen die ik nodig heb voor Beco.
    Het laatste halfuur heb ik samen met Liesbeth nog de transportpapieren in orde gebracht voor een transport naar Melbourne.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2013, 20:00 geschreven door kevinDJ  
    23-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 23/10
    Vandaag ben ik begonnen met het opstellen van 2 materials safety data sheets (MSDS) op de computer met word.
    Erna heb ik nog 1 certificate of analysis (COA) opgesteld met word.
    Tenslotte heb ik nog 1 materials safety data sheet opgesteld,
    en ik heb alle documenten moeten afdrukken en in de juiste mappen moeten klasseren.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2013, 19:47 geschreven door kevinDJ  
    22-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 22/10
    Vandaag ben ik begonnen met het opstellen van een mail voor de klanten te laten weten dat we van ERP-systeem gaan veranderen en om te vragen of ze nog ideeën hadden om de communicatie tussen de 2 bedrijven te optimaliseren aan de hand van het nieuwe systeem.(in het Nederlands,Engels en Frans) en heb ik hem mogen versturen. 
    Erna heb ik 3 leveringsbonnen moeten controleren aan de hand van de bestelbonnen en magazijnkaart en de eventuele fouten moeten aanduiden.
    Vervolgens heb ik een vergadering bijgewoond over de gevolgen van het nieuwe ERP-systeem voor de aankoop-en verkoopafdeling en de veranderingen die het gaat te weeg brengen in het magazijn en heb de mogelijke problemen moeten noteren.
    De laatste 30 minuten voor de middag heb ik nog enkele aankoop-en verkoopfacturen, leveringsbonnen en bestelbonnen geklasseerd op documentnummer.(in verschillende mappen)
    In de namiddag (14u) heb ik in exel de voorbereidingen moeten doen over de export naar het nieuwe ERP-systeem per klant. Ik moest voor alle klanten (123 klanten) in een apart blad de bestellingen ingeven en kijken of we nog voldoende voorraad hebben. 
    Toen heb ik een video-conferentie via skype bijgewoond met een klant uit Zuid-Afrika.   
    Erna heb ik nog geholpen met het invullen van leveringsbonnen voor intracommunitaire leveringen naar Groot-Britanië + het controleren van documenten voor de vrachtwagens.   

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2013, 19:47 geschreven door kevinDJ  
    21-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 21/10
    Op maandag 21/10 heb ik voor de eerste dag op mijn stageplaats gewerkt.
    Mijn begeleidster van vandaag was de verkoopverantwoordelijke. Eerst heeft ze me een rondleiding gegeven in het bedrijf.(magazijn,productiehal,...). 
    Mijn eerste taak was het klasseren op datum van de planningen van de verschillende productielijnen.(wit,roos,geel en blauw). Om 9 uur heb ik een vergadering bijgewoond over de verkoop-en aankoopplanningen voor de volgende dagen/weken en ik heb ik er notities over moeten nemen.
    Vervolgens heb ik de totale voorraden per goed moeten berekenen en de voorraadwijzigingen moeten boeken en de goederen die te weinig in voorraad waren heb ik moeten aanduiden. 
    Erna kreeg ik enkele leveringsbonnen die ik moest controleren aan de hand van bestelbonnen en de magazijnkaart, eventuele fouten moest ik opschrijven.
    Dan heb ik geholpen met het invullen van de administratie (leveringsbon, paletgegevens, transportpapieren en het contacteren van de voedselinspectie) voor de export van goederen naar Brazilië.
    De Namiddag(14u30) heb ik in de boekhoudafdeling gewerkt. Ik heb geholpen met het invullen en controleren van de BTW-aangifte (maandelijkse). Erna heeft de hoofdboekhoudster me getoond hoe ze de aangifte doorstuurt via de computer naar de staat.
    Het laatste half uur heb ik aankoop-en verkoopfacturen geklasseerd op basis van het factuurnummer.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2013, 19:59 geschreven door kevinDJ  
    Archief per week
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs