Mombassa ligt dus aan de andere kant, daar waar het water andersom in de spoelbak wegloopt ...maar ik heb ergens weer wat gemist ...maar ik heb het,- beroepshalve,- altijd al moeilijk gehad met links en rechts ...
Wie goed kijkt kan zien dat de neus van het vliegtuig hier al over de evenaar is ....hij moet tamelijk groot zijn want ik had al de tijd om de foto te nemen....
We krijgen dus permanent GPS-data....maar..ze kloppen niet ......
Blijf zitten, ik wéét dat je de instrumenten ALTIJD MOET geloven .....maar als je leest dat je nog 2500 kilometer af te leggen hebt, een ETA hebt van 20 min en daarna ziet dat de afstand met nog 200 kilometer vergroot heb ik daar toch wat twijfels bij ........
Vlak voor de landing gaf hij nog 2400 kilometer aan tot Mombassa.....te voet is dat bijna niet te doen hé ....
We zitten boven de woestijn....welke woestijn ? ik zie niks ! noppes ! mist ja ....vocht notabene..voor één keer dat ik boven de Sahara vlieg is er daar teveel vocht !!!!!!!!!!!!!!
Had ik het ....è§àç°)à+/@.......niet gedacht .................! En dan nog tégen de zon in ....onder andere omstandigheden,-met andere mensen op een welbepaalde linkerstoel, vooraan in het vliegtuig ....zou ik hier dus wél een mooie foto hebben genomen .....met een hoge graad van waarschijnlijkheid zelfs meerdere ....
Prachtige machine, destijds ging ik mee met een Sabenavliegtuig naar Dakar waar onze toenmalige Capt Michel V.D. Borre een juweeltje van een VFR-landing maakte ...die man kende zijn vliegtuig mag ik wel zeggen !
Hier heb ik dus menig uurtje versleten, goede vrienden en een goeie job gehad ...
Buitengesloten worden van de ene minuut op de andere heeft me doen inzien dat grote belangen géén enkele rekening houden met de mensen...ze hebben voor drama's gezorgd, ik ben er nog relatief goed vanaf gekomen .....
Toch doet het me iedere keer weer wat hier te zijn .....en néé : Ik heb nog niks vergeven en ik zal het nooit vergeten ....!
We zouden dus vliegen met een B-767 van Martinair ....niks op tegen ....
Bij het instappen echter zag ik een ex-collega die nu bij de line-maintenance werkt...we hebben toch even kunnen bijpraten en dat was de crew opgevallen...
Zoals het altijd gaat binnen de luchtvaart .....cockpitbezoek, ken je die en die ...die vliegt nu daar enz.enz.
Tijdens de vlucht was dit niet meer mogelijk, due to ...je weet wel hé ! ...
Thxs Capt. Van Dam !
Met MARTINAIR vliegen kun je met een gerust hart ...service = 100 % OK !
Na grondig overleg,- lees : Na het internet afschuimen ...kwam mijn vrouw op het idee ( vond ze een aanbieding ...) ..naar Kenia te trekken voor het verlof....
Zij wilde per sé nog eens vliegen en ik zou de luchthaven, waar ik zolang had gewerkt,- nog eens zien vanaf de "airside" ..mogelijk nog wat ex-collega's ..?