Gisteren voor het eerst sinds jaren was er eindelijk terug wet karting in Hasselt toegelaten. Ook de oude karts waren voor deze keer terug in gebruik genomen. Dit had als resultaat dat er zeer veel volk was komen opdagen.
Ik heb zo'n 4 heads gereden met als doel: mij amuseren :D pure fun
Voor de rest was het lachten en plezier maken.
Van mijn tijden heb ik geen gedacht.
Hopelijk volgen er nog zo avonden.
Groeten
Tom
P.S. Als je een Wet-race wilt meedoen stuur dan een mailtje naar race.karting@hotmail.com (vermeld naam + telefoonnummer) Let wel op dat het enkel op zondag na 20u gaat.
Uit een onverwachte hoek heb ik toch maar mee gedaan aan de 4-uren van Action Kart. De zaakvoerder kwam op mij af en vroeg of ik goesting had om mee te rijden, en dat sloeg ik natuurlijk niet af. Met iemand die ik niet kende ging ik dan maar meedoen. Moesten maar afwachten het was toch maar voor de fun.
Kwalificatie:
Doordat mijn inschrijving pas op het einde van de kwali bevestigd was had ik nog een ronde of 7 om een snelle ronde te rijden. Dit met een redelijke koude kart was niet zo gemakkelijk. Toch slaagde ik erin om een tijd neer te zetten van 27.60 . Mooie tijd en genoeg voor de pole-position.
Race:
Bij deze race was het weer een vliegende start. Dit keer liet ik mij niet verrassen door de snelheid van de pace-car. En volgde ik hem tot de allerlaatste bocht. Dit bracht mij al een einde opweg naar de overwinning. Bij mijn eerste manche van een uur kon ik een kloof slaan met de 2de omdat deze heel vroeg binnen kwam door een wissel. Maar op het begin toch effe moeilijk gehad. Moest heel verdedigend rijden. Na een uur en 4 ronden voorsprong kwam ik maar op het gemak binnen voor een wissel. Tijdens mij teamgenoot zijn uur kwam de 2de terug tot 3 ronden omdat mijn teamgenoot lang niet meer indoor had gereden. Nog niet zo er want ik maakte dit terug goed Juist voor het tanken riep ik hem terug binnen voor een 2de wissel. Na deze stop + tankstop. Had ik een voorsprong van 6,5 ronde. Deze kon ik nog groter maken tot 9 ronden. Toen bij de laatste wissel was het een kwestie van foutloos rijden tot aan de finishlijn. Tijden waren niet zo belangrijk meer. Winnen dat was de boodschap. De 2de heeft ons ook niet meer kunnen inhalen en dus de overwinning was schitterend gewoon.1ste plaats / 9 ronden voor op de 2de / 26.51 bracht ons op de 2de plaats als snelste tijd.
Terugblik:
Mooie race. Makkelijke overwinning. Hopelijk volgen er nog zo veel meer. En je ziet maar, onverwachte races presteer je beter dan races die je opvoorhand geplant hebt.
p.s. de volgende races in Action Kart komen er zeer binnenkort aan.
Normaal mogen er maar 28 kart tegelijk op de baan (wat al
veel was). Maar voor we begonnen komen ze zeggen dat we bij 30 karts reden. Dus
2 karts moesten dan nog van het stof worden gehaald.
Kwalificatie
Tijdens de kwalificatie kreeg ik een kart die goed trok. Maar
veel snelle moeten doorlaten en ook een tijdje moet aanvallen om toch maar te
kunnen aansluiten aan de groep die iets sneller was dan mij. Dit leverde mij
een 21ste startplaats op. Niet zo slecht met onmens veel volk om de
baan.
Tijd: 59,816
Race -75 en +75
head A
Omdat we bij 30 piloten tegelijk mochten racen. Waren zowel
de -75kg als de +75kg bij elkaar.
Dit keer kan ik niet zo veel vertellen over de race zelf. Ik
ben vertrokken op de 21ste plaats. Daarna ben ik een plaatsje
verloren. Om deze later terug te winnen. Een half uur moeten aanvallen, maar
zoals gezegd. Wie in het midden blijft rijden of kan verdedigen kom je in Eupen
zeker niet voorbij. Dit klopt inderdaad. Doordat de -75kg in een apart klassement
horen, schuif ik op in de eindstand van de race tot plaats 10. Tijden zijn
ontzettend snel. Gevlogen hebben we zeiden ze me na de race. Vooral bij de
brug, was het machtig om er over te gaan. Over het incident met Rob en Gert ga
ik mij niet uitspreken. Heb er niets van gezien, dus gen conclusie.
Tijd: 59,321
Totaal ronden: 30
Terugblik
Weinig laps door lange baan. Tussen de karts zit zeer veel
verschil. Machtig circuit.
Ik had verwacht voor te finishen, en dit is mij toch gelukt
ondanks het grote startveld. De start was wringen maar voor de rest. Ik val
zeer graag aan, dus heb mij fantastisch geamuseerd. Ik hoop dat dit voor
iedereen zo is.
Ziezo, 5de training van het seizoen zit er al
weer op. Hierdoor komen we aan de helft van het seizoen (gaat verdomme rap
zer). Schitterend circuit, karts veel verschil op (zeiden ze voor dat ik
vertrok naar Eupen. Dus verwachtingen waren toch een beetje getemperd. J
1ste
head
Voor de prijs wat te drukken reden we iets voordeliger als
we een half uur aan een stuk namen, dus deden we dit natuurlijk.
Maar, zoals gezegd zat er zeer veel verschil op de karts. Ik kreeg een kart toegewezen die absoluut niet
optrok noch goed in de bochten lag. Hellemaal mijne stijl dus niet. Lang
circuit is het inderdaad, want het duurde een ronde of 4 voor dat ik tegoei
mijn lijn wist te behouden. Toen ik eindelijk mijn lijn had, wachte ik sibo en
werner op voor die terug te kunnen volgen. Dit lukt niet. Ze reden zo weg van
mij. Met als eindtijd
Tijd: 1.03.065
Gemiddelde: 1.06.150
Totaal ronden: 25
2de
head
Doordat het maar 2x een half uur was, heb ik maar 2 karts
kunnen testen.
In mijn 2de head ging het veel beter. Mijn kart
die trok zeer goed, lag goed in de bochten, iets heel anders dan mijn eerste
kart. Meer volk op de baan, zorgde er wel voor dat ik nog maar een paar ronden
heb kunnen doorrijden. Toen ik Sibo tegen kwam, wist ik niet wat doen, tot na
de head, toen zei hij tegen mij dat hij mij probeerde te volgen (maar stiller
rijden deed ik niet, was niet mijn bedoeling hoor, teammaten moeten elkaar
helpen normaal.) Maar mijn kart ging gewoonweg lekker vooruit dus wist ik niet
van ophouden. Duwen en trekken was het wel in deze head.( laatste heb ik 3 keer
gedubbeld. Dit kan normaal niet op zon lang circuit) Mijn tijd was stukken
beter deze keer
Tijd: 1.00.213
Totaal ronden: 26
Terugblik
Verschil is enorm bij sommige karts. Sorry dat ik het zo
moet zeggen (VLAGGEN DOEN ZE HELLEMAAL NIET) enkel lastig zijn en rood geven
kunnen ze heel goed. Voor de rest zeer leuke ervaring op zon groot circuit. Schitterende
brug waar je bij de volgende bocht alles moet dicht gooien. Echt bangelijk.
Hopelijk wordt het een goed resultaat de dinsdag. Al verwacht ik een hoop
miserie. Maar we zullen moeten afwachten. Tot woensdag bij het verslag van de
race.
Als het nog
niet genoeg was dat ik in mijn eerste jaar van het LIK zit, kwam Sibo
(teammaat) op een heel slim idee. Op ene dag vroeg hem zo van zin om een
wet-race mee te rijden. Op het begin dacht ik van die is zot, slicks en water
NOOIT. Maar ale dan toch de uitdaging aangegaan. Wij schreven ons in onder 2
teams waaronder volgende piloten waren.
Lumidee 1 =
Sibo, ik
Lumidee 2 =
Werner, Arthuur
Het was een
2-uren race. 3 stops verplicht + 1 min stilstand voor het tanken.
Training
1ste
keer in Lommel. Dus circuit noch karts kende ik. Eens op voorhand rijden ging
niet, want het was te druk. Dus geen training. ik dacht: dat gaat niets worden.
Kwalificatie
Bij de
kwali reed Sibo als eerste, omdat het maar in 1 bocht nat lag, en hij de baan
kende. Kon hij beter de tijd neerzetten dan ik. Eerste bocht = iedereen rond. Een
paar ronden hierna ging het al iets beter maar schuiven was echt deze keer een
must. Na 6,5 min deed ik teken om te wisselen. Eerste ronde was dan ook traag
genoeg J maar toch rondgaan waar het nat
lag.
Met als
eindresultaat 7de plaats.
Race
Bij de start van de race, vertrokken we allemaal vanuit de pits. Wij
wisten van niets, dus starten was eigenlijk gewoon vertrekken zoals in gewone
heads. Net hierdoor konden we in de eerste bocht toch al direct een plaats
winnen.
De eerste ronden waren nog droog op de meeste plaatsen maar hoe langer
de race bezig was, hoe glibberiger het werd. Na een half uur werkte wij onze
eerste stop af. Deze ging niet zo vlot vond ik dus de volgende stops moesten
beter gaan.
Toen ik op de baan was, waren de meeste bochten glad. Als dat nog niet
genoeg was gingen ze opzij nog een beetje water gooien zodat je daar ook aan
het glijden was. Hierdoor werden de tijden nog trager.
Tot op een begeven moment en ik achter ene hing en die knalt een paar
meter voor mij in de banden en ik kon niet remmen (nat) KNAL BOEM en ik stak
onder hem. Nadat de baan een beetje vrij was kon ik even mijn kart uittrekken
en mijn weg verder zetten.
Tot een paar ronden later en ik rechtdoor schoof (te laat geremd) en
tegen de banden kwam. Knalde er iemand zo hard op mij dat mijn inzet stoeltje
over mij vloog. Ik was natuurlijk niet goed gezind op die piloot en ik wijste
ook naar de vlaggenmannen. Na een paar bochten hadden die dat eindelijk door en
gaven de betreffende piloot ZWART. 1 min stilstaan was zijn straf en verdiend
ook.
Na een ronde of 5 kon ik dan mijn lijn vinden en doordat de andere stops
van de andere piloten ook niet zo vlot gingen konden we opklimmen naar de 5de
plaats. Toen waren ze bezig bij het tanken. Ik kwam dan ook gewoon binnen en
taken en terug door. Ik deed direct teken dat we moesten wisselen want anders
verloren we nog meer plaatsen waarschijnlijk.
Toen was Sibo bezig aan zijn 2de manche. Deze ging ook
gepaard met slippartijen en crashes. Niets aan de hand voor ons. Bij de laatste
stop ging het zeer vlot, wel dat ik tegen Sibo zijne enkel reed, zonder meer,
ging het zeer goed.
In dit laatste half uur werd er niet meer met water gespeeld, dus werd
het droger en droger. Hierdoor kon ik snellere tijden neerzetten.
Sibo kwam ook even over de banden hangen voor te tonen dat ik het
rustiger moest aandoen, we hadden dan ook 1 ronde voorsprong op het 5de
team.
Maar dat vond ik toch nog net niet genoeg. Doorrijden was dus de boodschap. Op
het einde kon ik hem dan toch nog op een 2de ronde zetten, en ook
nog op een derde. Hierna werd de finishvlag gezwaaid. Iedereen blij dat het
gedaan was. 4de positie en 3de snelste tijd.
SCHITTEREND!!
Terugblik
Ik en Sibo kijken zeer blij terug naar deze race, van plaats 7 naar 4. Schitterend
resultaat. Mooie ervaring voor de eerste keer. Vervolg komt hier zeker nog aan.
Zoals
jullie alvast al weten is er dit jaar weer een schrapresultaat die we kunnen
inzetten doorheen het seizoen. Dit houdt in dat het slechte resultaat van de
betreffende piloot niet mee telt bij de punten van de EINDSTAND. Dit houdt
natuurlijk ook in dat er verschuivingen kunnen voorvallen in het klassement,
daarom geef ik hier de tussenstand tot nu toe MET SCHRAPRESULTAAT.
Dit
is voor de - 75 kg:
Zonder schrapresultaat
Met schrapresultaat
Pos
Naam
Punten
1
Mathy Vanbrabant
178
2
Rob Reynders
176
3
Andy Gielen
176
4
Robin Aelberts
175
5
Bart Martens
140
6
Gert Goris
139
7
Nicky Clemmens
131
8
Sofie Thimister
109
9
Sibo Berebrouckx
108
10
Niels Bex
91
11
Michiel Macque
73
Pos
Naam
Punten
1
Rob Reynders
140
2
Andy Gielen
140
3
Mathy Vanbrabant
137
4
Robin Aelberts
137
5
Nicky Clemmens
131
6
Bart Martens
111
7
Gert Goris
105
8
Sofie Thimister
86
9
Sibo Berebrouckx
83
10
Michiel Macque
73
11
Niels Bex
71
Dus
al nu het kampioenschap zou gedaan zijn hebben we Rob als eindwinnaar. Zo zie
je weer dat het schrapresultaat een andere eindwinnaar als gevolg heeft.
Bij de kwalificatie kreeg ik kart 1 ter beschikking voor
mij. Wist van niets. Goed of slecht, dat moesten we afwachten. Na de
kwalificatie kreeg ik te horen dat ik 2de moest vertrekken in de
B-head. Natuurlijk was ik hier niet blij mee omdat mijn teamgenoot sneller was
en dus zo meer punten zou scoren. Hij vertrok laatste in de A-head. Maar dat
even ter zijde. De kart was redelijk, allen remmen en sturen ging nie. Je moest
terug gas geven voor te kunnen sturen. Iedereen heeft wel eens pech, maar die
heb ik al gehad in Dolhain. Dus dacht in mijn eigen van nu toch niet weer he.
Tijd: buh
Gemiddelde: buh
Totaal ronden: buh
Vliegende start
Doordat het circuit
zo smal en bochtig erbij lag werd er besloten om een vliegende start te houden.
Dit hield in dat de safty-car voorop reed en na 1 ronde terug binnen kwam. En
de race begon achter de zwaaiende vlag.
Race -75 head B
Deze keer moesten de 75 kg eerst vertrekken. Dit was voor
mij toch al iets meer rust en had ik hopelijk een goeie warme kart. De 75 kg werd toch door 2 gedaan
ondanks ze maar bij 10 man waren. Michiel had een harde knal gehad in de
kwalificatie waardoor hij niet meer kon rijden deze race. Sibo zat ook bij de
B-head dus hij moest zeker en vast zijn best doen. Winnen ging al niet meer
maar tijd rijden proberen he. Hij werd voorlaatste, zijne tijd was goed voor de
laatste plaats. Dus een schrapresultaat waard. Valentino en Niels hebben hem
wel de hele tijd bedreigd, maar inhalen onmogelijk. Tot het moment dat het
onmogelijke gebeurde en Sibo een tikje kreeg van Valentino en rond ging.
Valentino viel ook dan nog eens stil in de volgende bocht. Dus een zeer bewogen
race voor de laaste 3 plaatsen.
Race -75 head A
In de snelste head van de avond vlogen ze echt over het
circuit. Met als snelste tijd 38.537 had Robin genoeg om te winnen en zo zijn
50 punten binnen te halen. Veel verschil was er wel niet bij Andy, maar inhalen
ging niet dus kwalificatie was zeer belangrijk. Wie eerste vertrok won het
normaal gezien ook.
Race +75 head B
Toen was ik al aan de beurt. Ik wist dat ik iets moest
proberen bij de start of Bjorn was weg. En inderdaad (ik zei daag bjorn en weg
was ie). Na een tijde alleen te rijden kreeg ik Wim, Ferri, en Jo achter mij.
Door een stomme fout van mij ging Wim mij voorbij. Maar dat was nog niet alles
nog 2 kemphanen achter mij. Een paar ronden duwen en trekken. Voorbij nooit
zonder iemand in de banden te duwen. Tot op een ronde op het einde van het
rechte stuk kwam Ferri achter mij en duwde mij een beetje vooruit. Met als
gevolg dat ik mijn rempunt miste. Toen hij langs mij kwam op dat moment gaf ik
niet af en hij stoote mij bijna de banden in. Mijn reactie was woedend. Sibo en
Werner hadden het ook gezien en ze gingen naar Johan om dat te melden, na
overleg met de baancommissaris die achter aanstond en bevestigd had dat het een
onterecht inhaalmanoeuvre, kreeg Ferri de waarschuwingsvlag. Normaal moet de
betreffende piloot de getroffen piloot terug voorlaten. Maar dat deed hij niet.
De volgende ronde 2x waarschuwing. Nog altijd geen reactie. Toen zwarte vlag.
Nog niets. Toen dacht ik ook van nu is het genoeg geweest. Bij een remanoevre
dat hij deed (niets verkeerd) duwde ik hem zo fel vooruit dat hij wel aan de
kant moest gaan of hij stak in de banden. Na dit voorval heb ik mij nog moeten
verdedigen tegen Jo die aan mijne bumper zat. Maar die heb ik nog kunnen achter
mij houden. Met als eindresultaat 12de plaats en 13de
tijd.
Tijd: 39.650
Totaal ronden: 40
Race +75 head A
De snellere piloten vertrokken. En Werner had zijne start
gemist. Wat leide tot een eenzame race van een halfuur voor hem. Voor de eerste
3 plaatsen spande het echt om. Maar zoals reeds gezegd Veel te smal om in te
halen. Bart wist er wel 3 in
te halen. Hij was natuurlijk dolblei na 2 tegenvallende races in Dolhain en
Herselt. Voor de rest was het een normale race. Met als eindwinnaar Davy.
Snelste tijd was voor Jelle met een 38.736.
Terugblik
Tegenvallende race. Maar ja op naar Eupen. Hopen op een
beter resultaat daar. Smal baan is het daar toch niet. Haha. ale niet zo smal
als hier in meeuwen.
Tot een van dees
Sportieve groeten
Tom
P.S. de volledige uitslag volgt nog op een later tijdstip
Bij de kwalificatie kreeg ik kart 1 ter beschikking voor
mij. Wist van niets. Goed of slecht, dat moesten we afwachten. Na de
kwalificatie kreeg ik te horen dat ik 2de moest vertrekken in de
B-head. Natuurlijk was ik hier niet blij mee omdat mijn teamgenoot sneller was
en dus zo meer punten zou scoren. Hij vertrok laatste in de A-head. Maar dat
even ter zijde. De kart was redelijk, allen remmen en sturen ging nie. Je moest
terug gas geven voor te kunnen sturen. Iedereen heeft wel eens pech, maar die
heb ik al gehad in Dolhain. Dus dacht in mijn eigen van nu toch niet weer he.
Tijd: buh
Gemiddelde: buh
Totaal ronden: buh
Vliegende start
Doordat het circuit
zo smal en bochtig erbij lag werd er besloten om een vliegende start te houden.
Dit hield in dat de safty-car voorop reed en na 1 ronde terug binnen kwam. En
de race begon achter de zwaaiende vlag.
Race -75 head B
Deze keer moesten de 75 kg eerst vertrekken. Dit was voor
mij toch al iets meer rust en had ik hopelijk een goeie warme kart. De 75 kg werd toch door 2 gedaan
ondanks ze maar bij 10 man waren. Michiel had een harde knal gehad in de
kwalificatie waardoor hij niet meer kon rijden deze race. Sibo zat ook bij de
B-head dus hij moest zeker en vast zijn best doen. Winnen ging al niet meer
maar tijd rijden proberen he. Hij werd voorlaatste, zijne tijd was goed voor de
laatste plaats. Dus een schrapresultaat waard. Valentino en Niels hebben hem
wel de hele tijd bedreigd, maar inhalen onmogelijk. Tot het moment dat het
onmogelijke gebeurde en Sibo een tikje kreeg van Valentino en rond ging.
Valentino viel ook dan nog eens stil in de volgende bocht. Dus een zeer bewogen
race voor de laaste 3 plaatsen.
Race -75 head A
In de snelste head van de avond vlogen ze echt over het
circuit. Met als snelste tijd 38.537 had Robin genoeg om te winnen en zo zijn
50 punten binnen te halen. Veel verschil was er wel niet bij Andy, maar inhalen
ging niet dus kwalificatie was zeer belangrijk. Wie eerste vertrok won het
normaal gezien ook.
Race +75 head B
Toen was ik al aan de beurt. Ik wist dat ik iets moest
proberen bij de start of Bjorn was weg. En inderdaad (ik zei daag bjorn en weg
was ie). Na een tijde alleen te rijden kreeg ik Wim, Ferri, en Jo achter mij.
Door een stomme fout van mij ging Wim mij voorbij. Maar dat was nog niet alles
nog 2 kemphanen achter mij. Een paar ronden duwen en trekken. Voorbij nooit
zonder iemand in de banden te duwen. Tot op een ronde op het einde van het
rechte stuk kwam Ferri achter mij en duwde mij een beetje vooruit. Met als
gevolg dat ik mijn rempunt miste. Toen hij langs mij kwam op dat moment gaf ik
niet af en hij stoote mij bijna de banden in. Mijn reactie was woedend. Sibo en
Werner hadden het ook gezien en ze gingen naar Johan om dat te melden, na
overleg met de baancommissaris die achter aanstond en bevestigd had dat het een
onterecht inhaalmanoeuvre, kreeg Ferri de waarschuwingsvlag. Normaal moet de
betreffende piloot de getroffen piloot terug voorlaten. Maar dat deed hij niet.
De volgende ronde 2x waarschuwing. Nog altijd geen reactie. Toen zwarte vlag.
Nog niets. Toen dacht ik ook van nu is het genoeg geweest. Bij een remanoevre
dat hij deed (niets verkeerd) duwde ik hem zo fel vooruit dat hij wel aan de
kant moest gaan of hij stak in de banden. Na dit voorval heb ik mij nog moeten
verdedigen tegen Jo die aan mijne bumper zat. Maar die heb ik nog kunnen achter
mij houden. Met als eindresultaat 12de plaats en 13de
tijd.
Tijd: 39.650
Totaal ronden: 40
Race +75 head A
De snellere piloten vertrokken. En Werner had zijne start
gemist. Wat leide tot een eenzame race van een halfuur voor hem. Voor de eerste
3 plaatsen spande het echt om. Maar zoals reeds gezegd Veel te smal om in te
halen. Bart wist er wel 3 in
te halen. Hij was natuurlijk dolblei na 2 tegenvallende races in Dolhain en
Herselt. Voor de rest was het een normale race. Met als eindwinnaar Davy.
Snelste tijd was voor Jelle met een 38.736.
Terugblik
Tegenvallende race. Maar ja op naar Eupen. Hopen op een
beter resultaat daar. Smal baan is het daar toch niet. Haha. ale niet zo smal
als hier in meeuwen.
Tot een van dees
Sportieve groeten
Tom
P.S. de volledige uitslag volgt nog op een later tijdstip
Training Race 4 Raceland Kart: Datum: 15 april 2010
Voorsmaakje
Bochten, bochten, en nog eens bochten. Weinig grip, slippen,
schuiven, smal circuit. Dan spreek ik zeker en vast over meeuwen.
1ste
head
Tijdens de eerste head was het toch nog eerst kijken, wat de
juist lijn was. Dit ging behoorlijk omdat er toch niet veel keus was. Goed
aanremmen en op het juist moment gas geven en uwe tijd zat wel goed. Doordat ik
zwaarder was dan mijn teamgenoot die in de -75kg zat. Had hij zeer weinig grip
wat er toe leiden dat hij nog meer schoof, maar ja zo dingen kunnen nu eenmaal
gebeuren
Tijd: 40.740
Gemiddelde: 41.90
Totaal ronden: 17
2de
head
Tijdens de 2de head reden er nog een paar andere
rijders mee, redelijk traag, dus maar enkele ronden kunnen doorduwen. Veel heb
ik hier niet over te zeggen voor de rest.
Tijd: 40.444
Gemiddelde: 41.19
Totaal ronden: 17
3de
head
In de laatste head van die avond. Moest ik nog sneller gaan,
om de andere die in mijn klasse zitten te kunnen kloppen. Dit lukte mij toch
niet maar sneller ging altijd. Met als eindresultaat.
Tijd: 40.135
Gemiddelde: 41.25
Totaal ronden: 17
Terugblik
Zeer leerrijk, te veel bochten als je het mij vraagt, te
smal, te weinig snelheid, weinig inhaalmogelijkheden (Eigenlijk 1
mogelijkheid).
Er waren nog een aantal van het Lik aanwezig die avond. Van
de -75 kg.
Zeer snel met als toptijd voor Robin 39.25. Het zal weer een spannende race
worden. Verschillen in de tijden zijn er zeker en vast maar als je niet
getraind hebt op dit circuit. Is het volgens mij hopeloos.
Kwalificatie zal hier zeer belangrijk zijn dat is zeker.
In de kwalificatie kreeg ik een redelijke kart. Ik zat juist
in de A-head (tussenstand). Dus kon ik proberen iemand te volgen. Dit lukt mij
niet erg aardig. Na een ronde of 3 moest ik al een kloofje laten met diegene
voor mij. Toch probeerde ik nog een tijd neer te zetten die mij in de A-head
zou brengen tijdens de race. Ik werd 6de in deze kwalificatie. Nu
effe zien of dit genoeg was voor de A-head.
Nadat Johan de tijden had bekeken volgde de uitslag dat ik 1ste
mocht vertrekken in de B-head. Dus een 10de plaats in de race was
nog mogelijk. Eigenlijk was ik wel blij dat ik eerste mocht vertrekken in de
B-head i.p.v. laatste in de A-head.
Tijd: 32.185
Gemiddelde: 32.756
Totaal ronden: 22
Race +75 head B
Vermoeiende race zer, amaai. Al van bij de start moest ik
echt verdedigen en verdedigen, en dit terwijl mijn pedalen al naar voren
schoten tijdens de start en zo een half uur heb moeten rijden. Philippe zat de
hele tijd achter mij. Een half uur lang zwoegen en zweten was het dus.
Philippe heeft wel een aantal inhaal pogingen gedaan maar
zonder succes.
Mooie lijnen houden is belangrijk hé.
Na een 23-tal minuten gingen we de laatste piloot dubbelen.
Deze piloot ging dan ook zonder problemen aan de kant. Na
een tijdje was het nog ene die we dubbelde.
Deze ging juist op tijd aan de kant of we hadden hem getikt.
Was ontzettend blij dat ik van start tot finish 1ste
heb kunnen blijven.
Mijn tijd was natuurlijk iets minder door het verdedigen
maar ja!
Fantastische race achter de rug!! J
Tijd: 32.012
Totaal ronden: 51
Race +75 head A
In deze race was het Jelle die direct een gat sloeg met de
rest.
Dus de winnaar was al
bekent. Normaal toch. J
Voor de plaatsen 5 t.em. 8 was het andere koek. Met een
seconde of minder verschil ging het spannend worden dit was zeker. Toch nog een
mooie race.
Weinig inhaalmogelijkheden op dit circuit, dus was het
wachten op een fout van een ander die er meestal niet kwam.
Race 75 head A
In de race van de -75 ging het ook om de ere plaatsen.
Ik was vooral geïnterneerd in de plaatsen 7, 8, 9 omdat dit
voor het teamkampioenschap toch wel belangrijk was. Mooie race en zoals ik al
zei.
Wachten op een fout. Sofie probeerde dan ook iets op Bart
zonder succes.
Sibo heeft hiervan kunnen profiteren en werd zo toch mooi 8ste.
1 duizendste verschil in tijd. Maar het is een verschil!! haha
Terugblik
Op deze race kijk ik zeer tevreden terug. Schitterende race.
Dit kan ik niet genoeg zeggen. Hoppelijk volgen er nog zo
een paar.
Op naar meeuwen
Groeten
Tom
P.S. de volledige uitslag volgt nog op een later tijdstip
Voor de laatste training in Herselt voor de race vond ik het
wel niet slecht. Veel concurrentie. 4 heads in totaal gereden. Mooie
kwalificatie rondjes kunnen rijden ook. Dus dit zou in mijn voordeel moeten
zijn
1ste
head
In de eerste head waren we met 8 man. Mooie tijden kunnen
rijden. Rustige head!!
Tijd: 32.399
Gemiddelde: 32.839
Totaal ronden: 23
2de
head
Een aantal van het LIK waren ook daar. Meestal van de -75
dus wist ik natuurlijk dat ik deze niet zou kunnen volgen. Toch probeerde ik
het. Met als gevolg veel getik en geduw. Nog steeds niet snel genoeg kunnen
gaan, maar ja dat moest nog komen.
Tijd: 32.089
Gemiddelde: 32.431
Totaal ronden: 23
3de
head
In deze head had ik veel meer concurentie dan ik dacht. Gert
en Sibo die een hele tijd achter mij waren blijven plakken. En ik die zo braaf
is om de deur toe te houden. Konden zij mij natuurlijk niet voorbij. Tot in een
bocht ging Gert mij toch voorbij. Sibo had hiervan ook kunnen profiteren en was
het even schrikken toen hij naast mij stond. Gelijk het rechte stuk op. Doordat
hij in de -75 zit was hij nog sneller dan mij. Alles samen toch een goede head
gereden met als eindtijd.
Tijd: 31.967
Gemiddelde: 32.409
Totaal ronden: 23
4de
head
In de laatste head heb ik de hele tijd alleen gereden. Toch
waren we met nog een aantal man op de baan maar die waren sneller of trager dan
mij. Zo kon ik mij goed concentreren op mijn lijn houden, en proberen constante
tijden te rijden en toch hier en daar een kwalificatietijd neer te zetten. Dit
is mij gelukt maar voor de rest had ik liever gehad dat ik iemand kon in halen
of voorbij steken.
Tijd: 31.977
Gemiddelde: 32.311
Totaal ronden: 23
Terugblik
Zeer goede laatste training. Tijden die ik wilde halen zijn
behaald. Hopelijk kan ik dinsdag in de race even snel rijden. En even goed
verdedigen (hé Gert) haha.
Deze training van het seizoen gaat voor mij door in Herselt
op 13/03/2010 rond 16u ben ik daar.
Adres: Extreme Kart
Aarschotseweg 20E
2230
Herselt (Aarschot)
Wie misschien zin (bereid) is om te komen, mag zeker en vast afkomen. Laat maar
iets weten :D
Een uitgebreid verslag vindt je zeker en vast terug na de training.
Op 3 Maart ben ik nogmaals gaan rijden in herselt. Dit ging
echt om de tijd te verbeteren indien het lukte. Zo niet, andere helpen hun
lijnen te behouden
1ste
head
In de eerste head was het terug een beetje zoeken naar de juiste lijn. Dit
was zeer gemakkelijk omdat er weinig volk op de baan was (6 piloten). Veel valt
er niet over te zeggen een redelijke tijd.
Tijd: 32.447
Gemiddelde: 33.459
Totaal ronden: 22
2de
head
In de 2de head had ik al veel meer concurentie. Snelle
tijden werden behaald. Sibo (de teammaat) ging sneller dan mij (waarschijnlijk
bij het gewicht te maken). Tot op een begeven moment kregen we gele vlag dus
trager rijden. Dit deden wij wel maar percies niet traag genoeg, dus ging de
limiet op. Wat betekend dat je gas blijft geven maar niet sneller kunt gaan. Door
dit systeem vielen er een paar piloten stil. Mijn tijd was redelijk maar ik kan
nog sneller dus reed ik maar een derde keer
Tijd: 32.146
Gemiddelde: 35.604
Totaal ronden: 23..
3de
head
In de derde head. Was het een beetje spelen bij de
teammaten. Ik eerst dan sibo dan werner enz . . Tragere
piloten staken wij wel voorzichtig voorbij maar soms iets te onvoorzichtig. Wat
dit betekend een waarschuwing + werner moest binnen komen. Waarom weten we nog
altijd niet maar ja dat is nu zo in Herselt altijd te streng (Volgens mij he) J.
Tijden waren redelijk
Tijd: 32.130
Gemiddelde: 32.994
Totaal ronden: 22
Terugblik
Redelijk goed gereden maar moet nog sneller om te kunnen
meestreden de 16de. Daarom ga ik de 14 maart nogmaals rijden in
Herselt. Hopelijk een paar snele deelnemers en kan ik misschien nog mij tijden
verbeteren.
Ale morge is het zover. 2de training in Herselt. Hopelijk
op veel concurrentie en amusement.
Adres: Extreme Kart
Aarschotseweg 20E
2230
Herselt (Aarschot)
Wie misschien zin (bereid) is om te komen, mag zeker en vast afkomen. Laat maar
iets weten :D
Een uitgebreid verslag vindt je zeker en vast terug na de training.
Zie zo vanaf de race in Dolhain zit ik bij een team. Lumidee is de naam van het team. Hopelijk kunnen wij nu ook veel punten scoren voor dat kampioenschap Wie zit er in het team:
- Werner Berebrouckx - Sibo Berebrouckx - Grauls Tom
In dit kampioenschap is het enkel de beste 2 resultaten die meetellen voor het kampioenschap. Dus nu is het nog belangrijker dat ik een goed resultaat behaal in de races die nog resteren.
Laat uw e-mail adres hier achter en je ontvangt maandelijks een nieuwsbrief van het LIK
Hierboven op krijgen jullie elke week de uitslag van F1 + het nieuwtje van de week in de f1-wereld.
Ik ben Tom
Geboren op 11/10/1992
Woonplaats: Zoutleeuw
(België)
Hobbys: - Karting
-
Spinning
Intresses: - Karting
- F 1
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek