Wij de derde graadzijn naar het inleefatelier India geweest.
We zijn naar Mumbai geweest en hebben leuke kledij gekregen. De jongens een soort korte broek uit een lap stof en de meisjes hebben ereen kleedje van gemaakt.
Toen kregen we elk een beroep: Bryan was schilder, Cian was vertaler van brieven, Tibo had kantoorwerk, Delphine was kokkin ,Klara was domistipu worker (huisvrouw),Arno had een klein winkeltje aan de straat, Thibo deed alles alles met metaal .
In het begin moesten we een pudja doen en dan zijn we vertrokken naar ons werk.
Er zijn ook straathuizen afgebroken want straathuizen bouwen is in India illegaal!
Na de boekenbeurs van Antwerpen zijn we naar het openluchtmuseumin hetMiddelheimpark gegaan. Toen we aankwamen zagen we absurte beelden en kunst. We kregen een gids die leidde ons door Middelheimpark ! We kwamen rare beelden tegen . Maar ze waren allemaal heel mooi. Ze hadden allemaal iets gelijk namelijk: brons. Er was ook een beeld van een vogel. De kinderen van het 6de leerjaar mochten in een container huis rondlopen. We hebben ook een tekening gemaakt van een container huis. Het 5de leerjaar is een kasteel geweest met veelbochten. We hebben ook een groot kunstwerk gezien met veelwasdraden : perfect voor de mamas!!
Hallo , op 06/11/12 gingen we in Antwerpen naar de boekenbeurs samen met het 6de leerjaar van de school De Bever. We kwamentoe en werden ontvangen door 2 rare mannen. Daar kregen we uitleg over onze taak van mister B. . Dan gingen we in groepen naar een auteur of illustrator. Dat deden we dan nog een keer. Daarna zei juf Marleen dat we tot 12.10u mochten boeken kopen. We verzamelden ons met een hongerige buik aan het restaurant. Na lang wachten konden we eindelijk eten en dronken we nog een lekker frisdrankje. Maar na het eten moesten we jammer genoeg terug naar de ingang van de boekenbeurs en gingen we terug naar de bus samen met het 6de leerjaar van de school De bever .
Hallo
beste lezers, de derde graad is naar de
spil geweest voor de tentoonstelling Raak.
We
kwamen toe en kregen een wasknijper met een woord erop bv :hard,zacht,harig. Toen
kregen we per 2 een sleutelhanger met een voorwerpje eraan. Toen moesten we bij
een kunstwerk staan die bij die sleutelhanger paste. Toen moesten we vertellen waarom we vonden dat de
sleutelhanger bij dat kunstwerk paste. Dan
mochten we elk om zijn beurt vertellen waarom we dat vonden . Toen mochten we
een brief schrijven naar de kunstenaar van het kunstwerk dat die persoon had
gekozen .En toen was het al bijna tijd om terug naar school te gaan. Eenmaal op
school mochten we naar huis of naar de studie.
We zijn met de derde graad naar de Sint-Michiels kerk gegaan. Dat was in middel van OMD junior. Daar bezochten we het orgel van de kerk .Eerst gaf een meneer uitleg over de geschiedenis van het orgel en de restoraties . Dan speelde die meneer een paar liedjes . Dat waren er uit verschillende geschiedenissen. Eerst gaf hij uitleg over de verschillende knopjes en pijpen van het instrument. Toen mochten er een paar kinderen het orgel bespelen. Zeer vals. We mochten ook in de cabine waar de pijpen waren. Het waren er super veel. Zon 3000.Toen was het gedaan.
Dit artikel is geschreven door Klara, Niels en Catharina.
bezoek aan de Boekenbeurs en lezing van schrijver Guy Didelez
DE BOEKENBEURS
s Middags vertrokken we naar de boekenbeurs in de Broederschool.
Daar moesten we wachten tot 5 voor 2.
Toen kwamen de andere klassen aan en begon Guy Didelez te vertellen oven zijn boeken.
Het eerste boek waarover hij vertelde was het infernaat daar zit het Latijns woord inferno in: dat betekent vuur. Het was een zeer spannend en interessant boek.
Hij vertelde over allerlei soorten boeken :grappige ,spannende, enge, rari feiten
Een van die rari feiten ging over dieren .
In het verhaal was er een mevrouw die te laat kwam op haar werk .
Ze kroop vlug in haar kleren en vertrok naar haar werk.
Onderweg ging haar gsm maar er stond op dat ze niet gebeld was.
Op het werk ging ze uiteindelijk naar het toilet om te kijken of er iets in haar kleren zat.
Toen zag ze dat er een vleermuis in haar decolté zat.
Het kwam omdat de avond daarvoor haar bh aan het droogrek hing en er was toen een vleermuis in gekropen.
Na zijn vertelling over een aantal geweldige boeken gingen we nog een kijkje nemen in de boekenbeurs.
Daar hingen de gewonnen kaften die we zelf moesten ontwerpen.
Als je een boek kocht van Guy Didelez werd hij gesigneerd door hem zelf.
Alles konden we in een woord zeggen : fantastisch!
We zijn met de fiets naar het VDAB-competentiecentrum geweest. We kwamen aan bij het gebouw, even de fietsen weg zetten. Toen mochten we naar binnen. We luisterden naar uitleg in een zaal. We werden verdeeld in groepen en kregen een zak en een pet. Daarna zei de mevrouw welke opdrachten we gingen doen en die waren :
1 Schoonmaken met een dweil en met een machine de vloer schoonmaken.
2 De ramen wassen, alle verschillende ramen
3 Op de computer een prentje afdrukken voor ons gsm zakje.
Even pauze, in onze zak kijken en ja een koekje zat erin. We kregen ook een drankje en voor de gezelligheid mochten we praten.
4 Dan moesten we ons gsm zakje zelf naaien met de machine. Pas op ! Niet in je vingers naaien!
5 Een zakkendoek en een handdoek strijken Dit mochten we houden, PS: Pas op dat je niet zoals Jutta je vingers verbrandt.
Daarna verzamelen en vertrekken naar het restaurant. Daar wachtte het warme eten op ons dat we in het begin hadden gekozen. Toen gingen we naar onze fietsen en reden we terug naar school. Dat was onze toffe dag in het VDAB-competentiecentrum.
Zaterdag 22oktober zijn ik en mijn zus naar de Kulak te Kortrijk geweest. We zijn daar gekomen voor de kinderuniversiteit. We moesten daar zijn om 10u. Toenwe daar aankwamen moesten we direct naar de aula gaan. De aula is een grote zaal met veel stoeltjes. Er staan daar ook tafeltjes. Van voren staat een groot scherm. Er staatook een meneer of mevrouw vooraan. En die geeft uitleg. Hij gaf uitleg over de pilletjes van de toekomst. Dat ging over DNA en nog meer. Dat was heel interessant. Daarna mocht je een drankje en een appel eten. Daarna was het tijd voor de workshops. IK heb stopgroeneenergie inecologie.Je kon daar verschillende dingen bouwen. Ik heb een waterrad gebouwd. Dat was heel leuk. Daarna was het middag en was het tijd om te eten. We hebben in de eetzaal gegeten . Daarna was het tijd om terug naar de aula te gaan. We hebben dan informatie gekregen over facebook .Ze heeft gevraagd wie er allemaal op facebook zit .Ongeveer de helft van de zaal. Daarna gaf ze nog uitleg over jongeren die denken dat ze twee dingen te gelijk kunnen enz. Daarna was het tijd voor mileniumdoelen. Ze hadden een soort van ganzenbord gemaakt. We mochten zelf de groepjes kiezen. Dan gaf ze nog uitleg over het spel. We mochten met ons groepje kiezen waar we starten. Dat spel is heel leuk. Mijn groepje was gewonnen. Daarna was het tijd om naar huis te gaan. Deze dag zal ik nooit vergeten. Als jullie ooit gaan zul je het zeker leuk vinden.
Maandag:Vandaag is het de eerste dag van de sport week.
We kregen eerst les in het muzieklokaal.
Dan kregen we sport, het was sport stapelendat is met potjes op elkaar stapelen. Daarna was het middag. Na het eten mochten we met de ballen spelen. Dan hadden we les gekregen. Na de les was het weer sport. Met veel verschillende soorten ballen. Daarna was de dag vol sport gedaan.
Dinsdag:toen we toe kwamen kregen we eerst les.
Hadden we sport het was Olympisch spel.
We gooiden een aantal met een dobbelsteen. Dan moesten we een opdracht doen . Toen was het middag. Dan kregen we les. Daarna was het sport. Het was honkbal! Dan was de dag gedaan.
Woensdag:We kregen geen les. Het was openmonumenten dag We zijn naar het kerkhof geweest het ging over de eerste en tweede Wereldoorlog. Dan hebben we sport gehad. Dat was stepdansen.
Donderdag: Toen we daar toekwamen hebben we eerst les gekregen. Daarna hebben we basketbal gespeeld. Dan was het middag. Dan hebben we eerst met de ballen gespeeld en daarna. Dan hadden we les. En daarna hebben we piramides gemaakt. Dan was de dag gedaan.
Vrijdag: was de laatste dag. Hadden we weer eerst les.
Dan was het tijd voor te sporten. Het was trampolineen we hadden aan touwen geslingerd. Daarna hebben we buiten gegeten. Dan kregen we een klein beetjeles en daarna hadden we buiten een sport activiteit. Dat was het einde van de week.
Op school kregen we een sjaaltje en een armband van de Strapdag.
Toen gingen we op weg met het derde,vierde,vijfde enhet zesde.
Het was een weg van rond de zeven kilometer.
We waren vertrokken langs de Heirweg en dan langs de sporthal.
Daar zijn we een fietsweggetje in gegaan, het was een rustig en mooi weggetje.
Eenmaal dat we daar waren konden we veeldoen, eerst konden we oefeningen doen met balletjes.
Dan mochten we kiezen tussen verschillende soorten circusoefeningen: dingen met balletjes, evenwichtsoefeningen, oefeningen op slap touw, diabolo, oefeningen met wonderstokken.
We hadden een geluk dat ze het kwartier dat wij te laat kwamen wouden opvullen.
We mochten dus nog een kwartier de circusoefeningen doen.
Hallo iedereen ! Welkom op onze blog. De kinderen van het vijfde en zesde leerjaar willen wat er in de klas gebeurt met jullie delen. Graag stel ik eerst mezelf voor. Ik ben juf Marleen van de derde graad uit de Kapelhoekschool. Het vijfde leerjaar krijgt de hele week les van mij. Maar het zesde leerjaar niet ! Zij gaan voor een halve week naar juf Charlotte om taal, wiskunde en Frans bij te leren. De andere helft krijgen ze alle andere vakken van mij. Ik stel eventjes mijn 18 bengels voor : Jaron, Thibo, Jarno, Silke, Penelope, Wolfgang, Delphine, Arno, Jutta, Bo, Klara, Sander, Pieterjan, Martijn, Simon, Lies, Cian en Jelle.