Ik heb tijdens de GWP de lessen wereldoriƫntatie en psychologie gevolgd. In de voormiddag heb ik wereldoriƫntatie gevolgd aan Groep T in Leuven. Deze les was heel interessant. We moesten niet hele tijd luisteren naar de professor maar mochten ook zelf aan de slag. We moesten monumenten waarnemen zoals kinderen dat zouden doen. De naam van deze opdracht is de kijkwijzer. Op deze kijkwijzer moesten we vooral antwoorden op vragen zoals: beschrijf hoe een kind dit monument zou waarnemen, laat het kind aan het monument voelen en vraag uit wat het vooral is samengesteld ... Dit vond ik heel interessant, want zo kan je je inleven in de fantasie van het kind zelf.
In de namiddag heb ik de les psychologie gevolgd aan de KUL. Deze les vond ik minder interessant, het was heel ingewikkeld. Op het moment dat wij de kans kregen om de les mee te volgen waren ze net bezig met kansrekenen. Wij zien kansrekenen nu ook bij wiskunde en ik vind dat heel moeilijk. Psychologie is denk ik wel een interessante richting want het lijkt op gedragswetenschappen, maar gedragswetenschappen is heel moeilijk om te leren. Ik wil eerder aan de hogeschool studeren en denk dus dat de universiteit iets te ingewikkeld is voor mij.
|