De eerste les die ik volgde ging over reflectie en portfolio. We waren allemaal wat afwachtend en stil toen het begon, maar de leerkracht kon ons meteen opwarmen voor een interactieve en leerrijke les. We deden spelletjes waarmee we elkaar en onszelf beter leerden kennen. Die spelletjes waren heel goed voor de groepssfeer en deden ons nadenken over ons gedrag, houding en identiteit. De leerkracht was heel enthousiast en was zeer geïnteresseerd in het persoonlijk verhaal van elk individu. Ik ben er zeker van dat ik aan Groep T zou studeren indien ik voor onderwijzeres zou kiezen. Na de sessie was ik heel tevreden dat ik had gekozen voor 'reflectie en portfolio'. Ik ben er zeker van dat ik de leerstof kan meenemen naar mijn volgende jaren in het hoger onderwijs.
De tweede les die ik koos was inleiding in de wijsbegeerte. Ik schrok meteen van de grote aula, de aula was zeer ruim en helder. Ik vond het heel aangenaam om daar te zitten, want ik had me een aula donkerder voorgesteld. De professor was zeer geboeid door haar vak en kon op een heldere en duidelijke manier de visies van de verschillende filosofen weergeven. Ze vroeg ook enkele keren of iedereen nog kon volgen en of er nog vragen waren. Ik had niet verwacht dat je vragen kon stellen in zo'n grote aula. Enerzijds omdat er zo veel studenten waren en het moeilijk was om de vraag te verstaan en anderzijds omdat ik van iedereen hoorde dat de professoren monologen voerden en niet openstonden voor vragen van de studenten . Toch overtuigde de les me dat ik goed gekozen had voor de hogeschool in plaats van de universiteit.