In het begin van het boek zou ik muziek gebruiken die enorm veel spanning opwekt. De lezer wordt meteen in het boek "gesmeten" en treft meteen het hoofdpersonage David aan wanneer hij vastgebonden en hulpeloos wakker wordt op een plaats die hij niet kent. Als lezer voel je meteen dat er iets aan de hand is, maar het is nog onmogelijk om echt een idee te krijgen van de voorafgaande en huidige situatie. Deze onwetendheid, samen met een lijn spannende, snelle muziek kan volgens mij meteen iedereen meesleuren in de film. Ook hoort het hoofdpersonage, terwijl hij op de grond ligt, mensen rondom hem. Hij durft echter niet van zich te laten horen omdat hij zelf niet weet hoe de mensen zullen reageren op hem en of deze mensen iets te maken hebben met zijn benauwde situatie.
De tweede scène speelt zich af op het feestje van de zus van het hoofdpersonage. Deze scène is een flashback die het karakter en het leven van David schetst. Als lezer ontdek je nu pas wie die vastgebonden man eigenlijk was en wat voor iemand hij is. In dit fragment zou ik een eigentijds, vrolijk liedje afspelen omdat David zich op een feestje bevindt, goed gezind is en net kennis heeft gemaakt met een collega van zijn zus, een jongedame die Jetta heet. Hij beleeft verder nog een leuke avond met Jetta en daarom kies ik voor de vrolijke, eigentijdse muziek.
De derde scène gaat terug naar het heden. David is opgepakt door de politie en wordt behandeld als een zware misdadiger. Hij heeft echter geen idee wat hij gedaan heeft. Daarom zou ik voor dit fragment tragische, klassieke muziek gebruiken. Na een tijdje merkt David dat ze hem aanzien voor iemand anders, die een zware crimineel blijkt te zijn.
|