Blog
05-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Evaluatie
De eerste les die ik heb bijgewoond was een les oefeningen chemie aan Groep T. De les vond plaats in een klein lokaal maar veel plaats was er niet nodig want er waren slechts een 12-tal studenten. Het was een zeer rustige les die aan een rustig tempo verliep, iets wat de studenten duidelijk konden appreciëren. De studenten kregen telkens een oefening opgegeven die ze dan moesten oplossen. Daarna mocht een student aan het bord komen om daar de oefening nog eens uit te werken, waarna die verbeterd werd en extra uitleg gegeven werd. De studenten konden dan vragen stellen aan de leraar die hen hielp. Er was dus een goede interactie tussen de student en de leraar, wat ook zorgde voor een goede sfeer in de klas. De leerlingen mochten ook rustig overleggen met elkaar.

Na een lange middagpauze volgde ik een les hogere wiskunde aan de universiteit. Deze les vond plaats in een grote aula waarin ongeveer 100 studenten zaten. De studenten hadden thuis oefeningen voorbereid die in deze les verbeterd werden. Net als bij de les chemie mochten de studenten vooraan aan het bord komen om te tonen hoe zij dachten dat de oefening opgelost moest worden. Er mochten vragen gesteld worden en pas wanneer alle vragen beantwoord waren ging de professor over naar de volgende oefening. Dit verraste mij aangenaam want ik had niet gedacht dat er aan de universiteit zo'n manier van werken gehanteerd werd. De sfeer in de aula was duidelijk wel serieuzer dan aan de hogeschool. Ook het niveau vond ik duidelijk hoger liggen aan de universiteit dan aan de hogeschool.

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-05-2013, 20:24 geschreven door Pieter___  
07-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekbespreking
In het begin van het boek zou ik muziek gebruiken die enorm veel spanning opwekt. De lezer wordt meteen in het boek "gesmeten" en treft meteen het hoofdpersonage David aan wanneer hij vastgebonden en hulpeloos wakker wordt op een plaats die hij niet kent. Als lezer voel je meteen dat er iets aan de hand is, maar het is nog onmogelijk om echt een idee te krijgen van de voorafgaande en huidige situatie. Deze onwetendheid, samen met een lijn spannende, snelle muziek kan volgens mij meteen iedereen meesleuren in de film. Ook hoort het hoofdpersonage, terwijl hij op de grond ligt, mensen rondom hem. Hij durft echter niet van zich te laten horen omdat hij zelf niet weet hoe de mensen zullen reageren op hem en of deze mensen iets te maken hebben met zijn benauwde situatie. 
De tweede scène speelt zich af op het feestje van de zus van het hoofdpersonage. Deze scène is een flashback die het karakter en het leven van David schetst. Als lezer ontdek je nu pas wie die vastgebonden man eigenlijk was en wat voor iemand hij is. In dit fragment zou ik een eigentijds, vrolijk liedje afspelen omdat David zich op een feestje bevindt, goed gezind is en net kennis heeft gemaakt met een collega van zijn zus, een jongedame die Jetta heet. Hij beleeft verder nog een leuke avond met Jetta en daarom kies ik voor de vrolijke, eigentijdse muziek.
De derde scène gaat terug naar het heden. David is opgepakt door de politie en wordt behandeld als een zware misdadiger. Hij heeft echter geen idee wat hij gedaan heeft. Daarom zou ik voor dit fragment tragische, klassieke muziek gebruiken. Na een tijdje merkt David dat ze hem aanzien voor iemand anders, die een zware crimineel blijkt te zijn.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
07-11-2012, 16:08 geschreven door Pieter___  
T -->

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs