In de voormiddag heb ik het vak Italiaans aan de KUL gevolgd. De klas bestond maar uit een tiental studenten wat makkelijker was om de les te kunnen meevolgen. De symathieke professor die even later binnenkwam, gaf ons, de vier leerlingen van KA2 Ring, even aandacht en had foldertjes over het vak Italiaans voor ons mee. Ze stelde voor om plaats te nemen tussen de studenten zodat we in het werkboek konden meekijken. De professor sprak twee uur lang, onderbroken door een korte pauze, voortdurend Italiaans wat leuk was om te zien. Ik had geen spijt dat ik voor het vak Italiaans had gekozen. Mijn voormiddag was goed begonnen en mijn dag kon niet meer kapot. In de namiddag moest ik naar Groep T gaan om het vak reflectie en portfolio te volgen. Toen we met de groep de klas binnengingen, moesten we in de cirkel die gevormd was met stoelen plaatsnemen. De manier waarop de docent lesgaf, vond ik heel leuk. Hij stelde veel vragen en liet filmpjes zien waarin het meesleurend gedrag van studenten te zien was. Hij vertelde dat leraren snel de neiging krijgen om een label op leerlingen te plakken, maar dat we ons daardoor niet moeten laten doen en ons niet slecht moeten voelen. Hij eindigde zijn les met een geheugenspelletje en vertelde dat leerstof leren met associatie makkelijker te onthouden is in plaats van een cursus vanbuiten te leren.