Dag allemaal!
Hopelijk is iedereen nog gezond en wel?!!
Na deze verlengde vakantie mogen we eindelijk onze 2 nieuwe vriendjes verwelkomen...JOEPIE! 
Raar maar waar... maandag staat er een heel groot cadeau in het midden van onze kring!!
Een hele grote doos met een strik er rond... Wat zou daar is zitten??!
Wat kan er allemaal aan bod komen binnen dit thema:
- Hoge torens bouwen met de vele dozen op de bouwmat + vrij experimenteren met al die dozen.
- Prentenboek "Het huis van Jules" wordt op verschillende manieren beluisterd.
- We leren een versje
- We oefenen de wiskundige begrippen in - uit, op - onder, van klein naar groot en omgekeerd.
- Welk speelgoed past in welke doos? Begrippen: te groot - te klein
- Er komt een grote rijgdoos: doos vol gaatjes. Hier steken we pijpenragers in de gaatjes en rijgen we met een dikke speelgoednaald doorheen.
- Juf heeft een puzzel van doosvormen gemaakt...welk doosje past in welke vorm?
- Beweeghoek: met pittenzakken en voddenballen gooien we de toren van doosjes om.
- Kijkdoos met lichtgevende sterretjes om met een zaklamp in te schijnen.
- Schrijfdans: cirkels rond een vastgeplakt kaasdoosje tekenen...steeds grotere cirkels.
- Er zal weer heel veel geknutseld en geƫxperimenteerd worden met de dozen!
Enkele knutselwerken die op de planning staan: stempelen met kleine doosjes, eigen schattendoosje versieren, een muzikaal doosje, knikkerverven, ...
- We gaan samen beslissen wat we met de hele grote doos gaan knutselen: een huis, een boot, een auto,... Wat zal het worden??
- ...
Wat mag er mee naar school:
- Dozen, dozen en nog eens dozen! Van piepklein tot super groot! Alle kartonnen dozen zijn welkom!
Maak jullie kasten dus maar leeg ;) (schoendozen, lege medicijndozen, eierdozen,...)
- Prentenboeken ivm dozen
- Speelgoed stapeldoosjes (zie bijlage als voorbeeld)
Ik ben alvast klaar om te stapelen! Hopelijk mijn kleine vriendjes ook!! 
Groetjes,

 Bijlagen: stapeldozen.jpg (201.6 KB) Versje dozen.jpg (157.1 KB)
13-11-2020 om 00:00
geschreven door Juf Sanne 
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
|