Maandag
Vandaag keken we als eerste naar Tiktak waarin we allerlei voertuigen te zien kregen.
We speelden in de kring ook een spelletje: we kregen allerlei kaartjes met voertuigen erop. We moesten uitzoeken of deze voertuigen konden rijden, vliegen of varen en de kaartjes bij de juiste prent in de kring leggen. Dat lukte ons al heel goed! We konden zelfs de geluiden maken die sommige van de voertuigen produceerden.
Dinsdag
Vandaag lag er een zebrapad in onze klas & samen met Jules gingen we leren hoe we moesten oversteken: we moesten een fluovestje aandoen, naar links kijken/naar rechts kijken/ en terug naar links kijken. Maar zelfs dan mochten we nog niet oversteken. We moesten wachten tot de agent ons ging oversteken: wanneer hij het groene bordje toonde mochten we oversteken, als hij het rode bordje toonden moesten we nog wachten met oversteken.
In de namiddag mochten we terug oversteken op ons zebrapad, maar de agent vertelde hoe we dit moesten doen. Dit waren soms gekke dingen: we moesten springen, lopen, kruipen,... naar de overkant.
We speelden ook nog een vormenspel: we moesten de juiste vormen bij het juiste verkeersbord leggen.
Woensdag
Vandaag stond er een bus in de kring met allemaal stoeltjes en Jules had een chauffeurspet op. Hij vertelde dat hij de buschauffeur was en alle kinderen met hem mochten meerijden. Tenminste... als ze eerst een centje betaalden natuurlijk! We zongen het liedje "De wielen van de bus" en iedere keer mocht iemand van onze klas de chauffeur zijn.
Donderdag
Jules had vandaag allerlei auto's bij: grote auto's en kleine auto's. We mochten met blokken garages bouwen om de auto's in te parkeren.
Vandaag deden we ook een versje over een auto die heel snel ging rijden, dan moest remmen en trager moest rijden. Dit konden we heel goed mee uitbeelden. We veranderden de tekst van het versje en deden hetzelfde voor de fiets, een vliegtuig en een boot.
Vrijdag
Jules had vandaag iets verstopt onder een groot laken. We keken wat eronder zat: het was de fiets van Marie, het zusje van Jules. We bekijken de fiets van dichtbij: hoe noemden al die gekke dingetjes die aan de fiets zitten? Waarvoor dienden ze? Hoe moeten we veilig fietsen? En ziet de fiets van Marie er hetzelfde uit als de loopfietsjes in onze klas?
We mochten ook buiten fietsen met onze eigen fiets: we moesten eerst langs allerlei banden fietsen (toch niet zo simpel) en door een smal straatje fietsen. Als onze juf een rode kaart omhoog stak mochten we niet meer fietsen, als ze een groene kaart omhoog stak mochten we verder fietsen.

















|