'Die van beeld' kwam ook weer af met een 'taakje'!
We moeten een techniekenboek maken. De zoektocht kon van start gaan: zoek 10 verschillende foto's die een duidelijke textuur weergeven. Bijvoorbeeld een closeup van een slangenhuid, ribbelig.
Elke foto moeten we linken aan een knutsel- en/of schildertechniek. Met die techniek moet ik de foto namaken. Naast het schilderwerkje dat 'perfect' op de foto lijkt, moeten we de techniek nog een 4 à 5 tal keer uitproberen, maar telkens net iets anders. (vb. andere soort verf gebruiken, andere ondergrond)
Dit betekent dus dat we een 'boekje' moesten maken met 50(!) tekeningen/schilderijen.
Het heeft me veeel, veeeel, veeeeeeel bloed, zweet, tranen en tijd gekost om hem in elkaar te knutselen. Met hulp van mama en papa is het me gelukt.
En als kers op de taart, ik had de beste punten van de klas ^^, daar mag ik toch trots op zijn! :D
De allereerste grote taak was van start! Ik moest een figuur maken waarin ik mijn blokfluit kon steken. Een figuur dat het muziekmoment aangenamer en aantrekkelijker kon maken.
Daarbij moesten dan nog twee liedjes gemaakt worden: een welkomsliedje en een afscheidsliedje. Om de betrokkenheid van de kleuters te verhogen, moesten we ook een aantal spelopdrachtjes voorzien.
Zo is MILA het aapje geboren! Tante Josee was zoooo lief om voor mij een aapje te breien, met een rugzakje waar de blokfluit in past. Samen met ons mama en onze bompa maakte ik een liedje om de dag te beginnen: 'Doebi Doebi Doebi das' en een liedje om de dag af te sluiten: 'Zwier Zwier Zwier'.
En nog enkele spelletjes: een memory van gekleurde aapjes, een knutselopdracht (slingeraapje) en een puzzel van Mila.
Ik ben er zeer trots op en ook de punten waren goed!