Knuffelen, schilderen, dansen, zingen en we doen nog veel meer leuke dingen.
Mama, papa het is op school reuzefijn.
Ik maak vriendjes groot en klein.
Wij hebben slechts één groot doel ‘verken de boel’
om ‘s avonds te kunnen zeggen
‘op school was het SUPER cool !’
LIEDJE: melodie ( In het bos daar staat een huisje)
In het bos daar staat een huisje,
Goudlokje keek daar het raam...
Wie zou hier nu toch wel wonen, zou ik binnengaan.
KLOP KLOP KLOP KLOP KLOP KLOP
Grote stoelen, kleine stoel
en 3 bordjes berenpap
Ik neem gauw een hap !!! HAM
Beste ouders,
De komende twee weken werken wij rond het thema Goudlokje en de drie beren.
Hierbij zal vooral de inleving centraal staan alsook de gevoelsontwikkeling. Blij,bang,boos,verdrietig zijn nu eenmaal gevoelselementen waar iedereen met geconfronteerd wordt zowel groot als klein.
Binnen de denkontwikkeling zullen vooral de begrippen groot en klein aan bod komen alsook het getalbegrip 3.
Binnen onze hoeken zullen onze kapoenen de kans krijgen dit verhaal ten volle te beleven.
In onze bouwhoek krijgen zij de kans om het berenhuis te bouwen.
In onze timmerhoek mogen zij beren timmeren.
In onze boekenhoek/knuffelhoek krijgen zij de kans het verhaal terug samen te stellen met prenten en hun woordenschat te verruimen. Via allerlei massageattributen kunnen zij elkaar en de knuffels een berenmassage toedienen adhv het verhaal.
Binnen onze poppenhoek zal het rollenspel centraal staan en bieden wij dan ook de gepaste verkleedkledij en attributen aan.
Op het bord mogen zij hun tekenkunsten laten zien en de mooiste berenhuisjes weergeven of gaan ze de experimenterende toer op voor het maken van de krulletjes van goudlokje.
In onze bewegingshoek leggen wij via touwen en berenpoten een parcour aan die de kls kunnen volgen naar de verschillende hoeken van de klas.
Verder zullen wij nog binnen verschillende geleide activiteiten vorm geven aan dit thema.
Wij sluiten het thema af met het maken van lekkere berenpap.
Juf JOni
Wat breng ik mee op 13/03/2014?
---------------------------------------------------
*Voor onze knutselwerken:-volle keukenrol voor het maken van onze beren
-krantenpapier voor onze collage van het verhaal
-stukje dun karton van 50 op 50cm
-3 kartonnen borden
*Voor de verrijking van onze hoeken:-gekleurde doekjes (voile,resten stof,oud laken,siersjaals )in de hoofdkleuren
-prinsessenkleed/berenmuts/berenoren
-knuffelberen groot en klein
Ps: gelieve deze spullen allemaal te naamtekenen aub!
LIED:
Ik heb twee oren
Een hier en ook een daar.
Daar kan ik jou mee horen
Vind je dat niet raar?
En dit hier zijn mijn ogen
Mijn wangen en mijn kin,
Mijn mondje en mijn neusje
Met SNOTJES erin.
BAH ...
Kleuters mogen naar school gaan vanaf de datum waarop ze de leeftijd van 2 jaar en 6 maanden bereiken. En dit vanaf volgende instapdata :
* de 1ste schooldag na de zomervakantie. * de 1ste schooldag na de herfstvakantie. * de 1ste schooldag na de kerstvakantie. * de 1ste schooldag van januari * de 1ste schooldag na de krokusvakantie. * de 1ste schooldag na de paasvakantie. * de 1ste schooldag na Hemelvaart.