Knuffelen, schilderen, dansen, zingen en we doen nog veel meer leuke dingen.
Mama, papa het is op school reuzefijn.
Ik maak vriendjes groot en klein.
Wij hebben slechts één groot doel ‘verken de boel’
om ‘s avonds te kunnen zeggen
‘op school was het SUPER cool !’
21-04-2014
BRIEF
Beste ouders,
De komende twee weken werken wij rond het thema stippen,vlekken en strepen.
Hierbij zullen wij vooral de experimentele toer op gaan.
Op zoek naar stippen,strepen en vlekken in de klas,stippen en strepen bij dieren,zelf stippen,strepen en vlekken maken,muzikaal drama rond dit thema,grote en kleine stippen,korte en lange strepen,�.zijn maar enkele voorbeelden van wat wij rond dit thema naar voor zullen brengen.
Ook de hoeken zullen opnieuw verrijkt worden binnen dit thema.
In onze blokken/timmerhoek krijgen de kls de kans bouwwerken te maken met strepenmotief,in de bewegingshoek lopen de kls op fijne strepen,of springen ze over de vlekken op de vloer,ballen gooien door een stip, pittenzakken gooien over de strepen.
De boeken/knuffelhoek zal verrijkt worden met prenten/boeken/knuffels rond dit thema.Op ons bord krijgen de kls de kans strepen,stippen en vlekken te tekenen.
Binnen de poppenkamer wordt kledij aangeboden met stippen en strepen.
Verder zullen wij Moederdag in dit thema verweven en zo onze mama�s eens extra in de kijker zetten.Ons beeldend werk zal dan vooral ook gaan naar een geschenk voor onze lieve mama�s.
En wat dachten jullie trouwens van een echte stippen/strepen massage!!!Is dit niet wat alle mama�s zouden willen?
Het wordt dus een leuke strepen/stippenboel!!!!
Mvg
Juf Joni
Wat breng ik mee op vrijdag 25/04/2014?
----------------------------------------------------
Voor het verrijken van onze hoeken:*sjaals,hoeden,schoenen,kousen met stippen en strepen
*oude zakdoeken met strepen en stippen(opgelet deze worden verknipt tot puzzel!!!)
*foto mama
*knuffels met stippen,strepen en vlekken
Voor ons beeldend werk(Moederdag):
*schilderstape
*rol cellofaanpapier(doorzichtig inpakpapier) om mama�s geschenk in te pakken.
PS:Gelieve alles te naamtekenen aub!!!
LIEDJE: melodie ( In het bos daar staat een huisje)
In het bos daar staat een huisje,
Goudlokje keek daar het raam...
Wie zou hier nu toch wel wonen, zou ik binnengaan.
KLOP KLOP KLOP KLOP KLOP KLOP
Grote stoelen, kleine stoel
en 3 bordjes berenpap
Ik neem gauw een hap !!! HAM
Beste ouders,
De komende twee weken werken wij rond het thema Goudlokje en de drie beren.
Hierbij zal vooral de inleving centraal staan alsook de gevoelsontwikkeling. Blij,bang,boos,verdrietig zijn nu eenmaal gevoelselementen waar iedereen met geconfronteerd wordt zowel groot als klein.
Binnen de denkontwikkeling zullen vooral de begrippen groot en klein aan bod komen alsook het getalbegrip 3.
Binnen onze hoeken zullen onze kapoenen de kans krijgen dit verhaal ten volle te beleven.
In onze bouwhoek krijgen zij de kans om het berenhuis te bouwen.
In onze timmerhoek mogen zij beren timmeren.
In onze boekenhoek/knuffelhoek krijgen zij de kans het verhaal terug samen te stellen met prenten en hun woordenschat te verruimen. Via allerlei massageattributen kunnen zij elkaar en de knuffels een berenmassage toedienen adhv het verhaal.
Binnen onze poppenhoek zal het rollenspel centraal staan en bieden wij dan ook de gepaste verkleedkledij en attributen aan.
Op het bord mogen zij hun tekenkunsten laten zien en de mooiste berenhuisjes weergeven of gaan ze de experimenterende toer op voor het maken van de krulletjes van goudlokje.
In onze bewegingshoek leggen wij via touwen en berenpoten een parcour aan die de kls kunnen volgen naar de verschillende hoeken van de klas.
Verder zullen wij nog binnen verschillende geleide activiteiten vorm geven aan dit thema.
Wij sluiten het thema af met het maken van lekkere berenpap.
Juf JOni
Wat breng ik mee op 13/03/2014?
---------------------------------------------------
*Voor onze knutselwerken:-volle keukenrol voor het maken van onze beren
-krantenpapier voor onze collage van het verhaal
-stukje dun karton van 50 op 50cm
-3 kartonnen borden
*Voor de verrijking van onze hoeken:-gekleurde doekjes (voile,resten stof,oud laken,siersjaals )in de hoofdkleuren
-prinsessenkleed/berenmuts/berenoren
-knuffelberen groot en klein
Ps: gelieve deze spullen allemaal te naamtekenen aub!
LIED:
Ik heb twee oren
Een hier en ook een daar.
Daar kan ik jou mee horen
Vind je dat niet raar?
En dit hier zijn mijn ogen
Mijn wangen en mijn kin,
Mijn mondje en mijn neusje
Met SNOTJES erin.
BAH ...
Lied:
Tiereliereloofd...
Een papiertje op mijn hoofd...
Ik draai in het rond ...
Het papiertje valt op de grond ...
Ik raap het op ...
en maak een dikke prop...
1,2,3 ( gooien)
Liedje:
Kleine Robbe is heel bang, is heel bang, is heel bang
Kleine Robbe is heel bang ... voor het licht
Dan doet hij zijn oogjes dicht, oogjes dicht, oogjes dicht
Dan doet hij zijn oogjes dicht ...voor het licht !!!
Kleine Robbe is niet bang , ...
Beste ouders,
Onze kindervriend is nog maar net naar Spanje vertrokken of er staat ons al een nieuw feest te wachtenKerstmis/Nieuwjaar!Een feest van vreugde,genegenheid tov elkaar.
Ook dit thema zullen wij zo levendig mogelijk maken voor onze kleine kapoenen.En natuurlijk zullen wij ook extra aandacht schenken aan het godsdienstig aspect rond deze periode.Dit zal dagelijks uitgewerkt worden binnen onze godsdienstles.
Onze hoeken trachten wij zo optimaal mogelijk te verrijken.:
-kerstboom versieren in de poppenhoek
-kerstattributen kopen en verkopen in de winkel
-vertellen rond prenten in de boekenhoek
-zintuiglijke spelen,gezelschapsspelen,kerstballen rollen met plasticine in de did hoek
-kerstballen tekenen op het bord
-kerstboom timmeren op kartonnen doos in de timmerhoek
Het wiskundig aspect komt later aan bod bij het waarnemen van de ballen(kleurbegrip,grootklein),slingers(lang-kort).
Onze adventskrans dient als aftelkalender naar kerstmis toe adhv schaapjes.
De tweede week komt onze kerststal erbij en natuurlijk onze nieuwjaarsbrief!!
Binnen onze beeldende act krijgen de kls de kans een kerstboom in elkaar te knutselen.
Op donderdag 19/12/2013, dan is het feest! Samen met onze vriendjes van de andere klassen zullen wij lekkere hapjes in elkaar flansen. En dan rest ons nog maar één ding!! SMULLEN!!!
VERDER WIL IK OOK JULLIE ALVAST EEN ZALIGE KERST EN EEN GELUKKIG EN SPETTEREND NIEUWJAAR TOEWENSEN VOL LIEFDE EN GELUK!!!!!
juf JONI
Nog eventjes geduld en onze kindervriend is
weer in het land.
Ja,weldra mogen wij een dieper kijkje nemen in
de wonderbaarlijke wereld van Sint en Zwarte Piet!
Daar dit voor sommigen van onze allerkleinsten
toch wel een gevoelig snaartje is zal onze nadruk dan ook liggen op de
emotionele ontwikkelingrond deze
personen.
Door de Sint en Piet beter te verkennen en op
een speelse wijze in onze klas te introduceren zullen wij trachten de kls
vertrouwd te maken met deze figuren.
Dit zal vooral gebeuren door de verrijking van
de hoeken zodanig dat onze kapoenen zich volop kunnen inleven.
Onze bewegingshoek wordt het terrein van de
Pieten die daar naar hartelust hun kunstjes kunnen oefenen(door de schouw
kruipen,tuimelen,springen,pakjes door de schoorsteen gooien, )
Binnen onze blokkenhoek krijgen de kls de kans
om een heus kasteel voor de Sint te bouwen waar zij dan met de nodige attr; hun
spel kunnen voltooien.
Binnen de boekenhoek kunnen de kls in de
foldertjes op zoek gaan naar hun lievelingsspeelgoed of zich verder verdiepen
in prenten, memorie - spel,boekjes ivm dit gebeuren. Onze poppenhoek toveren
wij om tot het huis van de Sint en natuurlijk hoort ook het paard van de Sint
hierbij. Verder kunnen onze kapoenen zich volop uitleven aan de puzzeltafel of
andere didactische spelen naar keuze .Binnen onze beeldende act zullen wij een
aanbod geven van verschillende knutselactiviteiten. Natuurlijk zullen wij ook
een lied klaarstomen voor deze lieve man.
En dan is het zover de komst van de goede Sint
verwachten wij op 6/12/2013.
Kleuters mogen naar school gaan vanaf de datum waarop ze de leeftijd van 2 jaar en 6 maanden bereiken. En dit vanaf volgende instapdata :
* de 1ste schooldag na de zomervakantie. * de 1ste schooldag na de herfstvakantie. * de 1ste schooldag na de kerstvakantie. * de 1ste schooldag van januari * de 1ste schooldag na de krokusvakantie. * de 1ste schooldag na de paasvakantie. * de 1ste schooldag na Hemelvaart.