Eerst en vooral gingen we rond ons thema een tentoonstelling maken . We hadden de kinderen voor de treinen, voor de jacht, voor de cow- boys(wij dus), voor de indianen, voor indianen en cowboys nu en voor de wapens. We pakten een soort kleine ladder en zetten er een staander voor een boek op.En van boven zetten we een zelfgeknutselde hoed Dat was het . Nu de treinen. De kinderen van de treinen hingen foto's over treinen op. We hingen welkom op. De kinderen van de jacht hingen tekeningen op, zelfgemaakt! De kinderen van de wapens legden alle wapens achter de banken. Op de banken lagen tekeningen over wapens. De kinderen die toneeltjes wilden doen, mochten iets anders doen. De kindern van het goudzoeken mochten met zeefjes goud zoeken. De andere kinderen mochten met de pijl en boog schieten. De anderen dat weet ik niet meer.
We hebben 2 keer wiskunde gedaan. en ook met geld moeten werken. Wedstrijd schrijfkoningin en schrijfkoning, hierbij zijn Margo en Jarno schrijfkoningin en schrijfkoning geworden omdat ze geen foutjes hadden gemaakt en zeer mooi hadden geschreven. We hebben een stagair juf Carlyn, ze is heel leuk. Tussen iedere lesblok doet ze spelletjes met ons, een tussendoortje, alleen als we flink zijn geweest.
vrijdag 13 maart 2009
Kwam er een indiaan, hij was aan het vertellen over indianen en had veel spullen bij zich. Het was heel interessant. De indianen wonen in tipi's en als ze gaan jagen Dan vermommen zich als beer, in beren vel en ze sluipen naar de bizons . De bizons blijven staan als de beer er aan komt, dan schieten ze de bizons dood.
We moesten iets maken over het thema van Caro, Rosalie, Aron. Ik en Rosalie hebben tekeningen gemaakt van twee kinderen van 17 jaar die op een bizon jagen. Aron heeft informaite opgezocht op de computer en op een papier geschreven. Er waren nog veel andere thema's, zoals treinen, taal en cowboys wie/wat. Dit is het einde dagboek.
Indianen In het begin toen de meneer er was, dan moesten we in een kring gaan zitten. Hij begon toen over indianen te praten en over tipi's. Hij had ook een berenvel laten zien. De meneer had ook een mes laten zien. Dan heeft de meneer nog verder gepraat over Indianen. einde schrijver Jarno Van Haute
Vandaag is er een meneer geweest. Hij heeft vertelt over de indianen. Het was kei tof!!!!!!! En waar de baby's in zitten dat heet een cradle. Toen de indianen vroeger leefden, waren er natuurlijk nog geen pampers. Darom gebruikte ze vroeger mos. Nu natuurlijk niet meer hè!!!! En als er vroeger een tipi in brand vloog , was die in drie-vier minuten opgebrand. Het was echt kei tof!!!!!!!!!! daaaaaaaaaaaaag, en tot de volgende keer!!!!!!
Vandaag is Meneer De Crom komen spreken. Dit is iemand die heel erg veel weet over Cowboys en vooral Indianen. Het was super tof, leerrijk en zelfs grappig. We hebben heel veel geleerd: over tipi's, het leven van een indiaan, wapens,...
Nogmaals bedankt Meneer De Crom voor de fantastische voormiddag!!!
Dit is een filmpje van het hoekenwerk van woensdag.
We hebben goud gezocht én gevonden, lasso's gemaakt én geworpen ,boeven beschreven én getekend, pijlen gemikt én geschoten en duels uitgevochten!! Het was super tof!
We hebben een groepswerk gedaan met leuke opdrachten zoals: met een zand goud zoeken in een emmer zand, een filmpje over een cowboy-duel maken, lasso's maken en opsporingsberichten maken. Bij de lasso's mochten we daarna knuffels vangen. Ik zat in een groepje met Margo, Roeland en Aron. Het goud mochten wij (de hele klas) bijhouden (hetgene dat wij vonden). De leukste opdracht vond ik: met de lasso's werpen en het filmpje maken van de cowboys. Ik vond dat het leukste omdat we dan naar elkaar mochten schieten. Ik vond de lasso's het leukst omdat we de lasso's zelf mochten maken en dan mochten we knuffels pakken met de lasso's. Toen hebben we goed gelachen. Eigenlijk vond ik alles wel heel leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag werden we in groepjes verdeeld. We moesten een thema uitkiezen. Dan moesten we
vraagjes over dat thema opschrijven. Ook begonnen we met iets nieuws. Juf Carlyn heeft een puntensysteem gestart. Als we flink zijn krijgen we een pluim die wordt door de juf op een Indianentooi gezet. We hebben 2 weken de tijd om onze tooi vol met pluimen te zetten en zo op het einde een prachtige tooi te krijgen.
Vandaag zijn we aan het nieuwe thema begonnen: Het Wilde Westen. Deze ochtend werd er geklopt, we deden open en we zagen niets buiten een pakje. Hanne haalde het pakje binnen. Van de juf mochten we het nog niet opendoen, wel al eens voelen. Pas in de namiddag (als 3b er was) mochten we het opendoen. In het pakje zaten twee films. Wie flink stond, mocht een stukje van de film zien in de projectieklas. Het was net een grappig stuk. In het museum werden de dieren en de oermensen ineens levend en er was een nieuwe bewaker die schrok zo hard dat iedereen ermee moest lachen. Daarna was het iets anders, een opdracht ofzo. Er kwam een indiaan op het scherm.De indiaan zei dat ze om twaalf uur wakker werd (middernacht). De indiaan zei nog iets: ik werd ook gisterennacht bestolen. Nu moeten wij haar helpen. We waren het aan het bespreken in de klas. Er kwamen veel ideeën. Toch vonden we er één, iets maken. We gingen een museum maken. Zo daar gaat ons dagboek nu over !!!
Het was ochtend.Hanne deed de deur open en ineens lag er een brief voor de deur.Er zaten twee films in.We hebben een van de twee gezien. De eerste film was heel grappig het was over een museum .Waar alle dieren mensen levend werden. En er was ook een indiaan die haar spulletjes waren gestolen.Wij maken nu een museum.
s' Ochtends deed hanne de deur open en voor de deur lag een pakje. Juf Carlyn deed het open en er zaten twee filmpjes in. We hebben ze tot in de helft gezien. Wij gaan een museum maken van de projectieklas. Tof hé!!