Wat een leuke poppen, en grote stemmen.
Deze leken me echt te beklemmen.
Ze hielden me vast,
Dit was een mooie poppenkast.
wat een intonatie en interactie tussen de poppen en het publiek,
Zo een poppenspel is zeer uniek.
Er was spanning in de lucht,
voor kleuters onder de 5 jaar is dit een klucht.
Dit werd op voorhand vertelt
Ik vond het theater waar voor men geld!
Dit is wat ik er van verwachte.
Net of deze poppen kropen in mijn gedachte.
Er werd gespeeld in 3 stukken.
Roodkapje ging zelfs bloemetjes plukken.
Dit mocht niet van vader.
De kabouter was de dader,
Pierke, de kabouter en de boswachter
Gaan er achter.
Ze komen aan bij het huisje oma
En zonder diploma
haalt de kabouter Oma en roodkapje uit de wolf zijn buik.
De wolf wordt wakker, hij drinkt en valt diep in de waterkruik.
Wat een angst, spanning en gelach
Dit was een geweldige regendag!
Wat ik leerde voor de kleuterklas
Een dialoog is nooit waterpas
Loopt er iets fout
Neem het als goud
Draai het om
De pop waar jij mee speelt is het heiligdom.
Mooie kleren en decor,
en een goed gevoel voor humor.
Rijmen hoorde ook nog bij
Dit is voor de kinderen een hele karwei.
Wat soms stoorde is dat de pop te lang stil stond
Het theater werd mooi afgerond
Pierke zong zijn avonturenlied uit vol ornaat
De kinderen zongen mee uit weldaad
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mijn neus vooraan staat en niet opzij.
Sprookjes vind ik altijd leuk.
Ik lachte me hierbij bijna een deuk.
In de klas gebruik ik poppen meer om meer.
Ik ben blij, dat ik groei en dat ik leer.
De kleuters kunnen hier ideeën opdoen voor een eigen pop
Wie veel naar theater komt zijn DRAMA wordt top!

16-11-2016 om 00:00
geschreven door Juf Evi in spé
|