De leerlingenraad heeft de actie "fluovesten" uitgewerkt! Ze hebben mooie affiches gemaakt en zijn in de klassen komen vertellen wat de bedoeling is van hun actie en waarom fluovesten het best gedragen worden. Dus, iedereen fluovest dragen! :)
Tijdens de turnles van juf Nadja hebben de leerlingen een pietenparcours moeten afleggen. Klimmen, klauteren, kruipen, springen, evenwicht, ... . Alles kwam aan bod! Hieronder volgen leuke foto's!
De zeeklassen staan nog niet voor de deur, maar we zijn toch al begonnen met het spaarplan. Daar hoort uiteraard ook een spaarkaart bij. Deze moest nog eerst ingekleurd en geschilderd worden. Is de spaarkaart vol, dan zijn we weg naar Oostende!
Vandaag hebben we dankzij Natuurpunt veel geleerd over de verschillen tussen het landschap vroeger en nu! Dit gebeurde met uitleg en spelletjes. Jullie hebben je goed ingezet!
In de namiddag stond iets heel anders op het programma, namelijk een bezoek aan het Fort van Breendonk. We hadden een super goede gids die ons meenam en ons alles duidelijk uitlegde.
Ik vond het een geslaagde schooluitstap! Ik hoop van jullie ook? :)
Op maandag 22 oktober hebben we in de voormiddag een bezoekje gebracht aan de VRT. Daar kregen we een rondleiding door de studio's, zagen we wat er allemaal bij komt kijken om televisie te maken en gingen we ook eens op bezoek bij MNM. Ik vond het alvast heel interessant! Jammer genoeg mochten we binnen geen foto's maken.
Op vrijdag 19 oktober was het de dag van de jeugdbeweging. We zijn de dag gestart en ook geëindigd met formatie (heel de school, samen een grote kring maken). De burgemeester van de school heeft een korte toespraak gehouden en heeft verteld wat er allemaal te doen was onder de speeltijden: muziek en 's middags keuze tussen verschillende spelletjes.
Ik vond het alvast een toffe dag, groetjes juf Annick
Denk aan jullie stelwerkje "Stuur een mail naar je juf!". Ik heb er al een heel deel ontvangen, maar nog niet van iedereen. Zoals we hadden afgesproken zou ik ze graag voor 19.00 uur vanavond in mijn mailbox hebben.