Bulletstorm - Kill with Style (and a lot of cursing)
Hey beste lezers en welkom bij de eerste officiƫle bespreking van Jeremy Goes Gaming. Deze bespreking zal over Bulletstorm gaan en is gespeeld op PC
Introductie: Bulletstorm werd ontwikkeld door People Can Fly, de makers van het legendarische Painkiller, in opdracht van Epic Games en wordt uitegeven door EA. Het spel draait volledig om zogenaamde Skillshots, het zo stijlvol (en bloederig) mogelijk afmaken van tegenstanders waarmee je punten scoort om zo nieuwe wapens en krachten te unlocken.
Verhaal: Het verhaal draait rond Grayson Hunt, een ex spec ops soldaat die na een aanvaring met het Confederacy-schip Ulysses crasht op de planeet Stygia. De enige overlevende is zijn kompaan Ishi. Ishi is een cyborg, omgebouwd na de verwoestende aanval van ditzelfde Confederacy-schip. Het enigste dat Hunt en Ishi willen is levend van Stygia afgeraken....
Gameplay: Zeer goed, om niet te zeggen fantastisch, het concept van de skillshots is zeer goed uitgewerkt en er zijn zoveel verschillenden, dat je waarschijnlijk meerdere play-troughs nodig hebt om ze allemaal te zien. Zo kan je tegenstanders spietsen op cactussen of scherpe metalen voorwerpen, headshots, zelfs tegenstanders in diepe afgronden trappen levert je punten op.
In het begin van het spel verwerf je de Leash, een soort van plasmakoord dat je kan gebruiken om tegenstanders naar je toe te trekken. Deze Leash kan later in het spel ook verbeterd worden met de Thumper, waarmee je tegenstanders in de lucht kan trekken. Je kan ook mensen een trap geven als ze in melee range zijn en onderuit sliden.
De wapens in dit spel hebben zeer speciale namen zoals de Boneduster (4-barreled shotgun), Head Hunter (sniper-geweer met gestuurde kogels), Screamer (pistool met de mogelijkheid om een flare af te vuren), enz.... De wapens werken goed buiten de Head Hunter, die soms de neiging heeft om gelockte targets plotseling terug te unlocken zodat je niet kan schieten als je inzoomt.
Graphics: Bulletstorm ziet er over het algemeen prachtig uit met een aantal kleine minpuntjes, het spel gebruikt een ruim palet aan kleuren en in bepaalde levels zijn de vergezichten oogverblindend mooi, zeker op maximum detail, alleen kan het soms wat chaotisch en overweldigend worden als er ineens een hele bende tegenstanders op je komt afgestormd, wat meer dan eens gebeurd. Deze tegenstanders zijn wel mooi weergegeven, maar het viel me wel op dat als ze ver verwijderd zijn, hun bewegingen wat houterig zijn. Clipping problemen kwamen zeer af en toe voor, maar dat heeft elk spel wel.
Geluid: Het geluid is over de hele lijn goed, maar niet magistraal met uitzondering van menu muziek, die zeer goed is. De wapens maken geloofwaardige geluiden, explosies klinken goed, de pijnkreten van de tegenstanders klinken geloofwaardig.
Samenvatting : Fantastisch en intens spel met een sterk verhaal, sublieme gameplay, zeer goede graphics en goed geluid. Het concept van skillshots is een geniale toevoeging en na een paar levels is tegenstanders naar je toe trekken, wegtrappen en spietsen een tweede natuur. Enige minpunten zijn de chaos die zich voordoet en de zich niet vaak voordoende grafische bugs. Bulletstorm krijgt van mij een 8,5/10 als score.
Deze blog is bedoeld als introductie en uitleg over wat de blog zal bevatten en wat de opbouw is. Ik ben Jeremy, een fervente gamer van het eerste uur en met deze blog probeer ik mijn passie voor games over te brengen aan het mainstream publiek. De eerste berichten zullen altijd zeer simpel zijn m.a.w geen foto's of filmpjes, naar mate het bloggen vordert kan dit eventueel wel, maar op het moment wil ik mij toespitsen op het bespreken van games en constructieve discussies voeren erover.
De besprekingen zullen altijd in 3-5 stukken verdeeld zijn afhankelijk van het type spel, en op het einde ook een score tussen 0-10 opgeplakt krijgen. De essentiƫle stukken zoals gameplay, graphics, geluid zullen er altijd bij zitten. Afhankelijk van het type spel kunnen er ook stukken zoals herspeelbaarheid, sfeer (vooral bij horror games), enz. bijkomen.
Suggesties zijn altijd welkom en als er een game is dat je echt wilt besproken zien, post de titel en ik zal het proberen te verkrijgen.
Dank bij voorbaat voor u tijd