op deze blog zie je vliegtuigen met technische gegevens
Airbus A320
De Airbus A320 is een middelgroot verkeersvliegtuig bedoeld voor korte afstanden. Het vliegtuig biedt plaats aan rond 150 passagiers. Airbus heeft van dit zeer succesvolle vliegtuigtype rond drieduizend exemplaren verkocht.
Airbus A321
De Airbus A321 is een verlengde uitvoering van de succesvolle A320. De A321 is een middelgroot verkeersvliegtuig voor korte en middellange afstanden en kan ongeveer tweehonderd passagiers vervoeren.
Airbus A330
De Airbus A330 is een groot tweemotorig verkeersvliegtuig voor korte en middellange afstanden. Er bestaan twee versies van, die plaats bieden aan rond 300 passagiers.
Airbus A380
Foto: Airbus
De Airbus A380 is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, een ware 'Superjumbo' of 'Megajet', groter nog dan de Boeing 747 Jumbo Jet. Het vliegtuig heeft twee passagiersdekken en kan in een drie-klassen indeling 525 passagiers vervoeren. In charterconfiguratie kunnen er zelfs 840 passagiers mee.
nog een paar vliegtuigen
Boeing 767
De Boeing 767 is een tweemotorig widebody verkeersvliegtuig dat zowel voor korte, middellange als langere afstanden wordt gebruikt. Zo vliegen KLM 767's naar Londen, maar vliegen maatschappijen als American Airlines en United Airlines er ook volop mee over de Atlantische Oceaan.
Boeing 747-100/200 Jumbo Jet
De Boeing 747 is al sinds 1970 het grootste passagiersvliegtuig in operationele dienst. De Jumbo Jet is bedoeld voor lange afstanden en biedt plaats aan 360 tot als het moet 660 passagiers.
Boeing 737-900
De Boeing 737-900 is de grootste variant van de nieuwste generatie (Next Generation) van de 737 en geldt als een concurrent voor de Airbus A321. De standaard 737-900 kan maximaal 189 passagiers vervoeren.
airbus boeing bombardier antonov concorde fokker embraer douglas ilyushin tupolev lockheed yakovlev je vind ze allemaal op mijn blog!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i
AIRLINES alles over vliegtuigen
vliegtuigen u bent steed welkom om wat meer te leren over vliegtuigen dus kom nu we hebben het aangepast en er is ook de herpa krant bijgekomen!!!
26-01-2008
airlines.
even over KLM royal dutch airlines.
Fokker 100 Deze Fokker 100 van KLM Cityhopper (PH-OFL) vliegt tijdelijk rond in een wit jasje in plaats van het welbekende blauw. Het toestel kwam begin 2006 de vloot van KLM Cityhopper versterken, maar er was nog geen gelegenheid om het toestel een schilderbeurt te geven.
AIRBUS A310
In de jaren 1983-1985 nam de KLM tien Airbus A310 toestellen in gebruik. De vliegtuigen werden in 1996 en 1997 vervangen door Boeing 767's. Na hun verblijf bij de KLM werden de Airbussen omgebouwd tot vrachtvliegtuig voor Fedex.
douglas DC-9 Bij de KLM deed de DC-9 in 1966 zijn intrede. In dat jaar leverde Douglas zes toestellen af van de DC-9-15, één van de eerste en korte uitvoeringen van dit vliegtuigtype. Met de komst van de langere DC-9-30 stootte de KLM in 1968 en 1970 alweer vier toestellen af. Twee DC-9-15's bleven nog tot in de jaren tachtig bij de KLM vliegen, waaronder de PH-DNC, die het langst in dienst bleef.
boeing 747-400
China beschouwt Taiwan als een opstandige provincie en ziet niet graag dat andere landen daar economische en diplomatieke betrekkingen mee onderhouden. Nationale luchtvaartmaatschappijen van andere landen behoren dan ook wat China betreft niet naar Taiwan te vliegen. Om repercussies van China te voorkomen, vliegen de toestellen van de KLM in een aangepast jasje naar Taiwan, als 'KLM Asia' en zonder de Nederlandse vlag erop geschilderd bij de registratie. De KLM heeft vier toestellen in deze aangepaste beschildering vliegen.
KLM Cityhopper De maatschappij werkte nauw samen met de KLM. Later veranderde de naam in KLM uk (foto onder) en nog weer later werd de maatschappij samengevoegd met KLM Cityhopper.
fokker 50
De Fokker 50 is een tweemotorig turboprop verkeersvliegtuig bedoeld voor korte afstanden. Het is de opvolger van de succesvolle F27 Friendship. De Fokker 50 is van die F27 in wezen een ingrijpend gemoderniseerde variant.
boeing 737-800
KLM heeft de eerste Boeing 737-800 met winglets, de PH-BXV, in gebruik genomen. Zondag 25 maart werd het toestel op Schiphol gesignaleerd door Ruud de Leeuw.
boeing 737-200
De KLM huurde een aantal keren Boeing 737-200's van Transavia. De KLM heeft zelf nooit 737-200's gekocht.
A330-200
De foto boven toont een Airbus A330-300 in de kleuren van de Amerikaanse KLM-partner Northwest Airlines. Het toestel op de foto onder is een A330-200 van de KLM.
Ik ben jeroen
Ik ben een man en woon in Oost-Vlaanderen (België) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 17/04/1997 en ben nu dus 28 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: muziek, vliegtuigen.
Zoeken in blog
Zoeken met Google
E-mail mij
Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
allemaal vliegtuigen echt zeer mooi hoor hier zijn ze
Airbus A300 De foto boven toont een Airbus A330-300 in de kleuren van de Amerikaanse KLM-partner Northwest Airlines. Het toestel op de foto onder is een A330-200 van de KLM.
De Airbus A300 is een tweemotorig widebody (breedromp) verkeersvliegtuig voor korte en middellange afstanden. De A300 biedt plaats aan 250 tot 300 passagiers.
De Airbus A300 is het eerste product van het Europese samenwerkingsverband Airbus Industrie, dat in 1970 werd opgericht door een aantal Europese vliegtuigfabrikanten die samen een groot verkeersvliegtuig wilden ontwikkelen voor korte afstanden. De eerste aanzetten hiervoor werden al gegeven halverwege de jaren zestig. De ideeën kregen de steun van de regeringen van Frankrijk, Duitsland en Engeland, maar de uitwerking verliep aanvankelijk moeizaam. Zo eiste de Britse regering dat het vliegtuig voorzien werd van Rolls-Royce RB.207 motoren, die toen in ontwikkeling waren, maar die voor de voorgestelde A300 eigenlijk te zwaar waren. Vanwege die grote motoren maakten de ontwerpers ook het vliegtuig groter, maar het werd daardoor oninteressant voor de luchtvaartmaatschappijen.
Toen Rolls-Royce de ontwikkeling van de RB.207 staakte en de Britse regering besloot het A300-project niet meer te steunen, gingen de Fransen en Duitsers verder met een kleiner vliegtuig voorzien van General Electric CF6-50 motoren, dezelfde als die waarmee de meeste DC-10 toestellen zijn uitgerust. Het vliegtuig werd vervolgens officieel omgedoopt tot 'A300B'.
Eind 1970 vormden de Franse vliegtuigbouwer Aérospatiale en enkele Duitse fabrikanten die samenwerkten in 'Deutsche Airbus' het consortium Airbus Industrie. Daar sloten al spoedig CASA (Spanje) en Fokker-VFW (Nederland) zich bij aan. Ondanks het wegvallen van regeringssteun in eigen land bleef de Britse vliegtuigbouwer Hawker Siddeley deelnemen aan het project, waarbij het zich vooral ging bezighouden met het ontwerp en de productie van de vleugel. De Nederlandse bijdrage van Fokker (later Stork Aerospace) bestond uit de productie van bewegende vleugeldelen zoals de roeren en de kleppen die bij de start en landing worden uitgeslagen om bij lage snelheid de draagkracht van de vleugel te vergroten.
De Airbus A300B - die later weer gewoon als 'A300' werd aangeduid - maakte de eerste vlucht op 28 oktober 1972 en in mei 1974 zette Air France het vliegtuigtype voor het eerst in op de route Parijs-Londen. De verkoop verliep de eerste jaren traag. Pas toen de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Eastern Airlines in 1977 tegen gunstige condities op proef vier A300's ging gebruiken, kwam de doorbraak. De proef resulteerde in een grote order van Eastern, waarna ook tal van andere maatschappijen de A300 bestelden.
Het toestel op de foto boven draagt de kleuren van American Airlines. Op de foto onder is een toestel te zien van Korean Air.