Emilie behaalde tijdens het levend verkeerspark te Zoutleeuw de meeste punten en mocht haar prijs zelf gaan afhalen. Tijdens deze prijsuitreiking kreeg ook onze school een beker. Deze mag behouden worden want, onze school behaalde 3 maal de eerste prijs op 5 jaar deelname. Proficiat dus voor al de lln. van het zesde die hier hun steentje aan bijdroegen. Hier wat sfeerbeelden.
Op dinsdag vertrokken de 6de-jaars naar Zoutleeuw om er mee te doen aan het levend verkeerspark. We moesten er trouwens onze bekerwinst van verleden jaar gaan verdedigen. Of het gelukt is weten we binnenkort. Hier enkele sfeerbeelden.
Hier maken we ons klaar, veiligheid voor alles.
In zoutleeuw aangekomen werden de kinderen in groepjes verdeeld. Eén groepje kwam bij mij mee en we begonnen aan de slalom. Dit verliep voor de meesten feilloos.
Op maandag 26 mei kwamen de laatstejaars van Racour en Lincent naar ons om te praten en te spelen in het nederlands. Dit was niet voor iedereen even evident. Maar iedereen deed zijn best en het was beslist heel leerrijk.
We verzamelden in de turnzaal die speciaal hiervoor werd klaargemaakt.
Iedereen is zeer aandachtig.
Ook onze franstalige collega's deden enthousiast mee.
We keken samen naar een nederlandstalige film. nl. "Kuifje in Tibet"
Ook wij hadden pret.
Het was zelfs soms spannend.
En ja hoor, bij onze franstalige zitten ook schelmen. Bekijk deze maar eens.
's Morgens om 08:00 uur vertrokken alle lln. van het 6de leerjaar naar Racour voor een taaluitwisselingsdag. De bedoeling hiervan was, dat we naar deze waalse school gingen om met franstalige kinderen in contact te komen en deze dag al fransprekend door te brengen door allerhande activiteiten. Het zou een speciale ervaring worden. Na een uurtje met de fiets waren we al ter plaatse. We werden ontvangen door Jos en de kinderen van de school van Racour en Lincent. We werden direct gedropt tussen deze lln. Naast elke vlaamtalige ll. zat een franstalige ll. en er werd afgesproken om de ganse dag frans te spreken. (toch zoveel mogelijk). Ziehier een verslag van deze dag.
Na de inleiding werd er een eerste spel gespeeld. " Het kennismakingsspel" Aan de hand van vooraf opgestelde vragen maakten we kennis met onze leeftijdsgenoten van deze franse scholen. Het ijs moest toch gebroken worden. En ja hoor we kwamen heel wat te weten.
Steffie vroeg zich af of ze de ganse dag met deze jongen moest doorbrengen. Op het einde van de dag kwam ze te weten dat deze jongen eigenlijk een meisje was.
Na de film " Tintin Au Tibet " gingen de kinderen in groepjes zelf een toneelstukje in elkaar steken. Hier was de hulp van de leerkrachten meer dan welkom. Maar het resultaat mocht nadien , in toneelvorm, best gezien worden. Nadien gingen we samen picknicken.
De namiddag werd eerst begonnen met het zoeken van de 10 beste Belgen. Iedereen zette zijn beste beentje voor om de lijst naar behoren in te vullen. Nadien kregen we een aantal letters waar we franse zinnen moesten mee maken. Echt wel leuk. Ziehier de resultaten. Ze mochten er wel zijn.
Als 5de en voorlaatste activiteit hadden we het vlaggenspel. Vlaggen werden besproken (in het frans natuurlijk) Ziehier wat fotomateriaal.
Nadien hebben we onze dag beëindigd zoals we hem begonnen waren. We zongen nog een keer onze franse favoriete liedjes en na een tochtje met de fiets van een klein uurtje was iedereen weer thuis. Hopelijk was het een mooie ervaring en was iedereen tevreden.
Ik ben 6A, en gebruik soms ook wel de schuilnaam De Leuke Bende.
Ik ben een man en woon in Linter (Belgie) en mijn beroep is Plezier maken !.
Ik ben geboren op 01/09/2007 en ben nu dus 17 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Bloggen !!, Fun maken,... .
Een toffe bende die niemand kan breken !