|
Beste ouder(s)
Het thema planten en zaaien was de voorbije
week een groot succes! We hebben al geleerd hoe we een zaadje moeten planten en
kunnen hier ook super goed voor zorgen. Hier houden we ook een groeiboekje voor
bij. In de poppenhoek zijn we volop aan
de slag gegaan met onze moestuin en de nodige tuinmaterialen. Het exploreren
met de teelaarde vinden de kleuters ook super fijn. Er werd ook al getekend,
geschilderd en er werden allerlei spelletjes rond het thema gespeeld.
Volgende week pik ik graag dieper in op
bepaalde interesses van de kleuters, daarom werken we nog verder rond
'Planten en Zaaien' (week 2)
Wat kunnen we nog allemaal gaan doen?
- Hopelijk zullen onze zaadjes (tuinkers) tijdens
het weekend goed gegroeid zijn. Zou het steeltje al langer geworden zijn? En
hangen er al blaadjes aan? Deze zullen we dan waarnemen en er zelfs van
proeven.
- Verschillende bloemen natekenen, stempelen met
flessen en vorken
- We zullen allemaal samenwerken voor het maken
van onze grote bloementuin
- Er zullen verschillende bloembakken gemaakt
worden voor onze bloemen aan de hand van houten planken, blokken
Hoeveel bloemen
passen hier in? Is de bloembak lang/ diep genoeg?
- We zullen leren tekenen aan de hand van een
stappenplannetje
- Jouw kleuter zal zijn eigen lenteboom knutselen
- We gaan verder aan de slag met de verteltafel,
de muziekinstrumenten,
- We maken er samen nog een superleuke week van
en hopelijk zijn al onze zieke vriendjes snel genezen!
Tot maandag,
Juf Sarah
Nog enkele mededelingen:
- Deze week beginnen we al te knutselen aan ons paasmandje. Je kleuter mag daarom om een leeg (uitgespoeld) brik van 1 liter (melk of fruitsap of ...) meebrengen.
- Zaterdagvoormiddag 27/03 kunnen de paasontbijten afgehaald worden in de refter van onze school. Je komt dan best langs de hoofdingang onze school binnen en niet langs de kleuterspeelplaats. Alvast bedankt voor de vele bestellingen, samen met de opbrengst van onze wafelverkoop zullen we weer heel wat nieuwe spelmaterialen voor onze kleuters kunnen aankopen!
|