Vandaag zijn we gestart met de aanwezigheden van alle werknemers te controleren, ook de werknemers van de buitendienst worden gecontroleerd.Bij de werknemers die niet hebben geprikt wordt de reden van afwezigheid vermeld. Eenmaal dat in orde was hebben we de recente mails beantwoord. Documenten i.v.m het bedrijf die via mail werden verstuurd heb ik gekopieerd, genummerd en ingeboekt in de boekhouding. Aangezien de Algemeen Directeur in de voormiddag niet aanwezig was wegens persoonlijke redenen, hebben we zijn afspraken moeten verleggen naar een andere dag. Nadien werd er mij getoond hoe je een begeleidend schrijven en een verzendnota opstelt. Ook werd er mij uitgelegd hoe je een voorschotfactuur naar buitenland opmaakt en verstuurd via mail. Na de middag kreeg ik een stapel openstaande aankoopfacturen die moesten worden ingeboekt. Wanneer de leverancier nog niet gekend stond in het boekhoudsysteem werd deze nieuwe leverancier toegevoegd. Nadien heb ik betalingen uitgevoerd waarvan de vervaldatum naderde.Van deze betalingen werd er een rapport aangemaakt om te controleren of alles correct werd betaald.Als laatste taak van de dag werden deze betalingen doorgestuurd naar de bank Isabel Group. Omdat het gisteren de eerste kennismaking was met het boekhoudpakket en de online bankoplossing van de onderneming,was het nog niet allemaal even duidelijk. Na vandaag werd het al wat duidelijker en overzichtelijker hoe de programma's precies werken.