Ik kan u het goede nieuws vertellen van vorige week. Programma 2 kan hij ook soms! ik weer heel blij misschien kan het nog maar mischien ook niet. We proberen hem het groene Blokje van de opdracht te katapulteren naar de basis. ik zet er een flowchart bij en een foto van programma 2+3 en de opdrachtopstelling ervan bij.
Ik heb goed nieuws we hebben heel goed kunnen doorwerken programma 1 werkt soms. Op het einde van de les deed hij het ineens! Ik begon aan programma 2 maar de les eindigde. Ik ben zo blij! Ik zet er een foto van het programma in dit bericht. Volgende week programma 2 en daarna 3 Pff ik denk niet dat dit nog lukt. Misschien kan ik volgende week zeggen dat we programma 2 af hebben dat zou zot zijn.
We hebben onze evaluatie gehad van de FLL. Ik heb een 5/10 gekregen en vind dit heel spijtig. dit komt door tijdsgebrek en ben dit ook gaan melden bij de leerkracht. Ik vind het heel treurig en spijtig dat onze groep geen goede punten heeft gekregen. Volgende keer beter waarschijnlijk. Maar we probeerden verder te programmeren en hebben dan toch programma 1 zo goed als afgekregen maar we wisten ook dat de volgende les het weer niet ging werken want onze steen is stuk. Hier is een foto van de opdracht die we moesten doen.
Het is ons gelukt eindelijk! Onze robot kan de bal in de goal gooien. Ik ben zo blij want ik heb heel het programma geprogrammeerd. We hebben ons opgesplitst ik, Seppe en Dante aan programma 1 en Jonas en Aaron aan programma 2. Ik vond niet dat groep 2 niet goed heeft gewerkt want veel programmeren heb ik niet gezien. Om het einde was ons programma af maar dat van hun niet. Volgende week moeten wij 2 programma's kunnen laten zien dus de tijd dringt. Ik laat nog het programma bij dit bericht dan kunnen jullie er ook van genieten.
Spijtig genoeg kan ik niet veel over deze les zeggen want er is niet veel gebeurd. Het enigste probleem was dat de robot een slechte dag had (misschien niet goed geslapen?). Jonas uit onze groep had wat kabels veranderd daardoor de problemen. Ik heb dan alle veranderingen in het programma moeten oplossen. Maar wat ik het meeste hoop dat is dat we volgende les zo geen problemen hebben.
Deze les kregen we punten op onze blog. Ik had nog extra gewerkt aan mijn blog omdat ik goede punten wou en die heb ik gekregen. (8,5/10) Ik hoop dat ik volgende keer nog betere punten kan scoren. Maar nu over de robot zelf, we hebben niet gewerkt voor het programma want we moesten een Facebook pagina aanmaken voor een andere wedstrijd. Ik hoop volgende les meer te kunnen doen anders komen we in tijdnood.
De 3de les is alweer voorbij. De robot gooit de bal al in de goal! Maar het rijden tot voor de goal lukt nog niet.
We hebben heel veel problemen gehad met de robot en de verschillende poorten. Als je zegt dat motor B en C moeten draaien dan draaien de verkeerde motoren waardoor hij een bocht maakt en de bal al weggooit.
We hebben ook een nieuw soort programmeren leren kennen waardoor we hem eenvoudiger kunnen naar de goal rijden. Hij doet dit nog niet maar dat zal voor de 4de les zijn.
Deze les hebben goed kunnen samenwerken en iedereen deed zijn taak. we zijn ook aan de andere 2 programma's begonnen. Dan programmeren we allemaal aan een programma, de taakverdeling ziet er zo uit:
programma 1:Aaron en ik programma 2:Dante en Seppe programma 3:Jonas
de 2de les is al weeral voorbij! Aaron en ik hebben verder aan het programma gewerkt maar daar schoten we niet erg mee op. Ik zet nog even een printscreen van het programma in dit bericht (misschien zit u de fout als u een programmeur bent). Het kan zijn dat u deze foto niet kan zien mijn excuses daarvoor.
Jonas, Dante en Seppe hebben nagedacht of we de robot moeten verbouwen voor de andere opdrachten.
De moeilijkste oefening was niet het uitvoeren van de opdracht, maar wel het uitvoeren van de opdracht in groep. De taken verdelen ging nog. Tot je vaststelt dat niet iedereen zijn deel van de opdracht uitvoert. Opnieuw proberen taken te verdelen, wie zou wat doen? Hoe moeten we de puzzelstukken, de vijf leden van onze groep, in elkaar laten passen om samen dit te programmeren. Hopelijk verandert dit in de toekomst.
De 3de les is alweer voorbij. De robot gooit de bal al in de goal! Maar het rijden tot voor de goal lukt nog niet.
We hebben heel veel problemen gehad met de robot en de verschillende poorten. Als je zegt dat motor B en C moeten draaien dan draaien de verkeerde motoren waardoor hij een bocht maakt en de bal al weggooit.
We hebben ook een nieuw soort programmeren leren kennen waardoor we hem eenvoudiger kunnen naar de goal rijden. Hij doet dit nog niet maar dat zal voor de 4de les zijn.
Deze les hebben goed kunnen samenwerken en iedereen deed zijn taak. we zijn ook aan de andere 2 programma's begonnen. Dan programmeren we allemaal aan een programma, de taakverdeling ziet er zo uit:
programma 1:Aaron en ik programma 2:Dante en Seppe programma 3:Jonas