HEBBEN WE OVER GODSDIENST GEPRAAT MET DE KINDEREN IN EEN KRING WE VERTELDEN
BV.OVER ONZE GELUKSBRENGERS DIE WE THUIS BEWAREN.EN OVER HET GELUK EN ONGELUK.
WE MOESTEN FOTO'S EN TEKSTJES ZOEKEN DIE VOOR JOU HET MEESTE BELANGRIJK WAREN.
WE HEBBEN GELEERD VAN ONZE JUF HOE DE ROMEINEN MET ELKAAR LEEFDEN EN HOE
HET WAS BIJ DE ROMEINSE MENSEN. ER WAREN OOK SLIMME KINDEREN BIJ DIE ALLES
WISTEN ZOALS EEN AQUADUCT. WE MOESTEN MOEILIJKE WOORDEN VINDEN DIE IN DE
TIJDWIJZER STAAN. DIE MOETEN WE OPZOEKEN IN DE WOORDENBOEK.
DAT WAS HET VOOR VANDAAG VOND JE
DEZE NIEUWS TOF LEES DE ANDERE TEKSTEN OOK VAN ONZE BLOG TOT DAN
Het wordt super: de activiteiten,eten,drinken,dansjes en het koor zetten de zaal op z'n kop.
De kleuters en de lagere school zijn al aan het oefenen voor het dansje.
We oefenen nog super hard voor jullie en hopen dat jullie komen!
We weten niet wat de kleuters hebben, maar het wordt super en wij steken onze energie in het dansen voor jullie, van het eerste kleuterklasje tot in het 6 de leerjaar. We laten onze beste kant zien, hopelijk komen jullie ook!
Hoe heeft het 5 de het dansje gemaakt ? Een aantal meisjes en 1 jongen hebben het gemaakt,de namen : amber,eline,flor,laura,sofie,ashley,zoe,lien shirley,fleur,lore,dat zijn de kinderen die met hun hart en ziel hebben gewerkt aan het dansje!
We zijn begonnen met het thema de gloobfanfare . Dat thema gaat over vervuiling. elk leerjaar leert iets anders. Wij leren over vervoer. .We hebben all een filmpje gekeken. We hebben 3 opdrachten gekregen van Aisha het meisje in het filmpje.1:Wat hebben de kleinen ajuinen met de stinkende vrachtwagens te maken?
2:Word regisseur van de film het mysterie van de ajuin 3:Toon je filmpje aan zoveel mogelijk mensen.
We krijgen elke dinsdag verschillende soorten fruit.
Het fruit dat we krijgen is door verschillende ouders gebracht en alles dat we krijgen is bv mandarijnen, appels, peren en zo voort. Het is super lekker hoe het hier bij ons aan toe gaat? Het fruit dat we krijgen is het lekkerste fruit van de school...
En deze week hadden we mandarijntjes en ze waren super lekker.
Het is super leuk om te genieten van hoe wij hier behandeld worden door het fruit dat we hier krijgen, het spreekwoord daarvoor is: zalig, je moet het eens meemaken.
Bonjour allemaal. Met xiana! Hier we hadden vorige week een gekke week achter de rug . We gingen naar het stadspark daar gingen we leren over de dode hoek . Wat is de dode hoek nu eigenlijk? Dat is eigenlijk een beetje meer informatie krijgen over het verkeer bv. over vrachtwagens en bussen. Wij, 5A, gingen als eerst in de bus en we moesten daar op een stoeltje gaan zitten en we kregen uitleg over hoe je moest gaan evacueren,bv. als de bus omdraait dan moet je zo met een hamertje de bus openslaan om die dan te evacueren . Dan moest je ook nog in een vrachtwagen en dat was cool want dan mocht je bij het stuur zitten en Seleman wou hele tijd maar op iets duwen en ik en chaimae waren zo in de vrachtwagen aan het zitten. En toen, het moment! toen moesten wij naar binnen en was er een toneel over Wim en Gunter, twee jonge kerels die gingen zingen en vertellen over wat ze hadden mee gemaakt toen ze ook op school zaten. Ze hadden liedjes voor ons klaar! Wim had vroeger op school een juf die zei: jij wim gaat een liedje maken voor dit meisje en toen maakte hij daar weer een vies lied over, en toen op het einde kregen wij nog een kaartje over dat optreden. Toen was het gedaan en gingen we met de fiets terug naar de school en moesten wij naar huis en die tijd zal ik nooit meer vergeten