Foto
Zoeken in blog

Welkom op mijn blog! Laat gerust uw menig achter in mijn gastenboek.
Gastenboek
  • http://blog.seniorennet.be/theresiaart/
  • beelden
  • Abstract
  • Vraagje
  • mooi werk

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Beelden in steen

    08-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Torso 13 Belgisch marmer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen TORSO 13

    Belgisch marmer (Noir de Masy)

    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abstract 7 portugees marmer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ABSTRACT  7

    Portugees marmer

    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Falling in love arduin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen FALLING IN LOVE

    Arduin

    » Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Torso 11 arduin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen TORSO 11

    Arduin

    » Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Endless dolomiet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ENDLESS

    Dolomiet

    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Misty Belgisch marmer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen MISTY

    Belgisch marmer (noir de Masy)

    » Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abstract 2 arduin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ABSTRACT 2

    Arduin

    » Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Torso 8 Belgisch marmer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen TORSO 8

    Belgisch marmer

    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hedwig de Guchteneire



    Hedwig de Guchteneire
    Beeldhouwer

    Opleiding:

    Zelzate: 6 jaar schilderen
    Eeklo: 3 jaar academie beeldhouwen
    Temse: 5 jaar academie beeldhouwen
    Temse: 2 jaar kunstgeschiedenis


    Tentoonstellingen:
    2003: Gallerij Colpaert Gent - groepstentoonstelling
    2004:  Tentoonstelling Moerbeke-Waas
    2005: Sint Gillis-Waas - groepstentoonstelling "Kunst in het dorp"
    2006: Moerbeke-Waas - jaarlijkse deelname Ambachtelijk weekend. Lokatie Mennershof Moerbeke-Waas

    2008 Laureaat Herdenkingsprijs Anton van Wilderode

    2008 tot 2014: Sint Gillis-Waas - Groepstentoonstelling "Kunst op 't fabriek". Lokatie Natuursteenbedrijf Carrara
    2008: Vlassenbroek Dendermonde - Samen met Miek Van Hemelryck
    2009: Sint-Gillis-Waas - Expositie in Kunst 22 samen met Marco Van der Bol ( kunstschilder in airbrushtechniek)
    2010: Halen - Kunst voor Afrika
    2011:Groepsstentoonstelling "Kunst op het gemeentehuis" Zelzate:
    2011: Halen - kunst voor Afrika
    2013: Tivoli verwelkomt kunst  Mechelen
    Kunst op 't perron Stekene
    2014 Blankenberge: kunsttentoonstelling samen met enkele leden van Artificium

    2015:Stekene: Winnaar wedstrijd " Pimp je eigentijdse Reynaert "

    2015 Damme: kunsttentoonstelling samen met enkele leden van Artificium
    2015 groepsexpo Stekene
    2016 Moerbeke-Waas : De artistieke lente
    2016 Kemzeke - expo met leden Artificium
    2016 Gevoelige kunst Brussel Vlaamse gemeenschap
    2017 Expo Nonnemanshoeve Sint-Gillis-Waas
    2018 Galerij Upstairs Art Bornem
    2018 Tentoonstelling Belseelse KunstVrienden
    2019 Puivelde parochiezaal
    daccaloft Temse
    Sint-Pauwels zaal Den Beneen


    Van jongs af aan zat tekenen reeds in het bloed, maar wegens te drukke werkzaamheden er vele jaren niets meer mee gedaan.Tot ik op latere leeftijd de microbe terug begon te voelen en me heb ingeschreven in een vrij atelier "schilderen" in Zelzate.
    Voornamelijk onder leiding van Wim Ricourt.
    Ik heb dit 6 jaar gedaan, maar ik voelde dat ik mijn eigen ding daarin niet kwijt kon.
    Ik voelde meer iets voor het ruimtelijke.

    Toen heb ik besloten naar de academie te gaan om het beeldhouwen aan te leren.
    Van in het begin voelde ik echt dat dit mijn ding was. Ik kon volledig mezelf zijn en begon plezier te krijgen in het bewerken van de harde steen. Marmer en voornamelijk arduin (Belgische hardsteen) dragen mijn voorkeur weg.
    Het kappen in steen is ondertussen een echte passie geworden.
    Zo kan ik mijn creatieve hersenkronkels overbrengen in mijn beelden en U als bezoeker van deze blog daarvan laten meegenieten.

    Hedwig




    » Reageer (2)


    Blog als favoriet !




    Startpagina !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Laatste commentaren
  • Bronzen beeld? (Roos Klein)
        op Astrid Polyester
  • fantastisch (ietepiete)
        op Misty Belgisch marmer
  • *** (Etje)
        op Hedwig de Guchteneire
  • Free Abstract 7 Abstract 9 (Lisette Aarts)
        op Abstract 2 arduin
  • wah (jess)
        op Black Beauty
  • waaauw (ietepiete)
        op forever
  • wat een volmaaktheid (ietepiete)
        op Lying nude Springstone
  • schitterend (ietepiete)
        op Mother Arduin
  • wat mooi (amy)
        op Falling in love arduin
  • Dierentekeningen.nl (dinie de zeeuw)
        op Falling in love arduin
  • arduin (Erwin)
        op Torso 11 arduin
  • MOOI (EVY)
        op Torso Brons
  • Heerlijk om te lezen (Ietepietje)
        op Hedwig de Guchteneire
  • prachtig (Lida de Zeeuw)
        op Falling in love arduin
  • falling in love (Flora Rijpkema-Stubbe)
        op Falling in love arduin
  • moeder (Benno Oude Wesselink)
        op Mother Arduin
  • Een interessant adres?

    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • beeldhouwenstorms.be
  • Marcoflex
  • Beeldhouwen, beschrijving
  • kunstwerk(t)
  • Mennershof
  • Eva Brugman
  • kunstvereniging Artificium Stekene

  •  


    Archief
  • Alle berichten


    28/06/2008
    Inhuldiging Bas-reliëf
    Anton van Wilderode


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Sfeerbeelden
    Receptie
    Tentoonstelling 2004
    Moerbeke-Waas


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Laatste commentaren
  • Bronzen beeld? (Roos Klein)
        op Astrid Polyester
  • fantastisch (ietepiete)
        op Misty Belgisch marmer
  • *** (Etje)
        op Hedwig de Guchteneire
  • Free Abstract 7 Abstract 9 (Lisette Aarts)
        op Abstract 2 arduin
  • wah (jess)
        op Black Beauty


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs