Via deze weg brengen wij verslag uit over kleine en grote gebeurtenissen in onze klas.Wij plaatsen hier ook informatie over onze lessen.
29-04-2011
Megafuif
De megafuif
Donderdag 28 april was iedereen een beetje nerveus in het zesde leerjaar omdat we naar de megafuif in de Sonybel studio's gingen. Eerst kwamen de politieagenten ons ophalen want we gingen met de fiets naar de megafuif. Toen we in de Sonybel studio's aankwamen, stalden we onze fietsen en gingen naar binnen. In de zaal hingen kleurige lichtjes. Opeens ging het licht uit, de musical begon. De musical was supermooi! De acteurs speelden hun rollen echt goed. Een liedje hadden we al geleerd in de klas. Iedereen zong dus mee. Na de musical begon de fuif. Iedereen danste en maakte plezier. Waar is dat feestje? Hier is dat feestje! Het was een superleuke namiddag om nooit te vergeten!!!
Elise
Eerst gingen we klaarstaan. Met onze fietsen maar ik was gewond dus moest ik met de auto meegaan met Laura. Wij waren daar eerder.Toen moesten we naar binnen voor de musical te zien. We gingen zitten en het begon. Ik vond de musical goed en het waren goede acteurs.
Toen de fuif begon werd er wat muziek opgezet. Eerst deed bijna niemad iets. Maar stilletjes aan begon iedereen wel te dansen. Natuurlijk heb ik ook wat gedanst. Het was tof. Ik heb me geamuseerd. Toen we buiten gingen scheen het licht fel in mijn ogen. Dat deed een beetje zeer. Toen gingen we terug naar school en dan naar huis. Thuis heb ik alles aan mama en papa verteld.
Sint-Lambertusinstituut De zeventiende februari gingen we met de fiets naar het Sint-Lambertusinstituut. We moesten vroeger eten. En daarna kwam de politie ons halen om te vertrekken. Het was ver fietsen en op het einde moesten we bergop en bergaf. Toen we er waren, zetten we onze fietsen in een fietsenrek. Sint-Lambertusinstituut is een technische school. We gingen er een fotohouder met een lichtje maken. We moesten een vest van ginder aandoen. Eerst legde een meneer een stuk van het werk uit. Dan moesten we dat maken. En na een paar minuten legde hij het volgende uit. Eerst trok hij een paar foto's. En dan konden we werken. Er gingen altijd zes kinderen boren. Daarvoor moest je een speciale bril opdoen. We moesten ook een doorzichtig glas met een schuurpapier mat maken. Tevens moesten we een batterijdoosje op een stukje hout plakken. Dat mat glas moesten we in een staafje krijgen maar dat ging er niet in. Dus moesten we de kanten slijpen met een schuurpapiertje, tot het erin kon. Het moest er maar twee milimeter in. En dan mocht je het met een hamer er verder inkloppen. Iedereen moest twee keer boren. Er was een plastiek dingetje dat we moesten plooien maar met je handen breekt dat. Dus moest je het met een machine verwarmen.Vervolgenswerd het slap en kon je het omplooien zonder het te breken. Op het einde moesten we er een lichtje in stoppen en dan was het klaar. We gingen met de fiets terug naar onze school. En daarna direct naar huis,omdat de school al een tijd gedaan was. Veel kinderen vonden het een leuke namiddag.
21-02-2011
Bezoek aan Smiks en Sint-Lambertus
S.M.I.K.S.
Ongeveer een week geleden gingen we samen met onze klas een bezoekje aan de Smiks brengen.De afspraak was dat we ieder 2 lesjes gingen volgen. Die mochten we zelf kiezen.Toen iedereen klaar was om eindelijk te vertrekken,stapten we de bus op.En als we er waren,gingen we met z'n allen naar de turnzaal.Daar stond de directeur ons op te wachten.Hij zei dat we eerst ongeveer 5 min. speeltijd hadden.Dat vonden we natuurlijk allemaal geweldig zo eens met de grote mannen op de speelplaats staan.Toen we naar buiten mochten, wilden we allemaal de aandacht trekken.We gingen in het midden van de speelplaats een babbeltje maken.Maar voor je het wist waren die 5 min. voorbij.En dan konden we eindelijk onze lesjes gaan volgen.Ik en mijn vriendin deden eerst Engels,dat vonden we geweldig.We leerden hoe we groenten en fruit moesten zeggen.We leerden ook hoe je de fruit en groenten soorten moesten zeggen , een paar voorbeeldjes zijn: A potato and a cherry.Daarna deden we Latijn , maar daar snapten we niet veel van.En toch heb ik me geamuseerd.het was wel eens leuk zo een bezoekje aan de middelbare school.
groetjes 6de leerjaar van Schriek
18-02-2011
Gedichten aanvullen
Obelix: "Eens liep ik in een manenschijn en zag me daar een everzwijn. Het was zo heerlijk vet en rond. Het water liep me in de mond. Ik heb heel veel vet. Als ik op astrix ga zitten is hij geplet. Maar nu ben ik op bregime en doe ik aan gym
Maaike
Asterix: "Toverdrank maakt mij heel krachtig, scherpzinnig en slim als tien. Voor vijanden ben ik te machten. ze vluchten als ze me zien. Ik ben eng en niet dom. Ik doe mijn toverdrank in een kom. Iedereen schrikt van mij. Dat maakt mij toch zo blij.
Julie
02-12-2010
Gedichten in onze klas
p van prachtig paard zo kun je er geen 2de van kopen a staat voor akrobaat hij kan zelfs over daken lopen a van applaus want hij heeft alles zelf geleerd niet in een klas r staat voor route beschrijving die komt hem nooit van pas d van daarmee kun je weten dat hij slim is
v staat voor vakantie heeft hij nooit of heb ik dat mis? a van Anderlecht dat is zijn favoriete voetbalploeg n staat voor nooit te zwaar dat zei hij toen hij sint en piet op zijn rug droeg
s van slijk en sneeuw daar moet hij soms door i staat voor in zijn vrije tijd zingt hij in een koor n van nergens vind je zo'n paard als hij t staat voor tuurlijk maakt de sint, piet en het paard alle kinderen blij!!
van Maaike
01-12-2010
Voorbereiding van de kerstmarkt
Viering van Wapenstilstand
Op 11 november vieren we wapenstilstand, daarvoor werd er gevochten in ons land.
De soldaten vochten uit alle macht , maar niet iedereen had zoveel kracht.
In de kerk moesten de oud-strijders iets zeggen, en buiten mochten wij een bloemetje leggen.
Met de oud-strijders gingen we op de foto, CHEESE was ons motto.
Achteraf nog een paar drankjes, en de fanfare zorgde voor mooie klankjes.
De oud-strijders waren heel blij, net als wij.
Hanne en Melissa
27-10-2010
De laatste foto's van Halloween
Nog foto's van Halloween
Drama in de klas: Halloween
We leerden een gedicht over Halloween.
Reiskoffer: De wereld rond: Hoekenwerk
In onze eerste thema van W.O. hebben we over heel wat landen in de wereld geleerd. We kregen onlangs een leeskoffer van de bibliotheek van Heist o/d Berg. Ook hier was het thema: De wereld rond. Daarom deden we een hoekenwerk in onze klas. Dit waren de opdrachten:
13-10-2010
tekenopdracht
In onze klas zitten echte kunstenaars. Bekijk deze ingewikkelde opdracht met cirkels maar eens aandachtig. In het middelbaar heeft dit vak een aparte naam nl. technisch tekenen. We zijn vertrokken vanuit een vierkant. We hadden diagonalen getekend en we hebben het vierkant opgevuld met cirkels en die cirkels hebben we in 3 kleuren van zwarte tinten moeten inkleuren. Zie hier de prachtige resultaten. Milan
04-10-2010
Bezoek aan het Maïsdoolhof te Beerzel
Op donderdag 23 september vertrokken we onder een stralende septemberzon naar Beerzel voor een bezoek aan het Maïsdoolhof. Het was een leuke fietstocht onder begeleiding van de politie van Heist-op-den-Berg.
18-09-2010
begin van het nieuwe schooljaar
Wij zijn het nieuwe schooljaar kleurrijk begonnen ! Dit jaar gaan we per klas rond een onderwerp werken. Elke klas krijgt een kleur en een onderwerp. Het thema voor onze klas is hygiëne en gezondheid. Iedere klas maakte ook een ballon in een potje met daarop hun onderwerp. Als de ballonnen af waren, kwam iedereen samen voor een foto. Het was dus een kleurrijke start!!! Elise Dufait
We kwamen op 1 september allemaal samen, om terug naar school te gaan. Iedere klas kreeg een bepaalde kleur en een bijhorende ballon. Daarop stond een thema geschreven, dat hebben we het hele jaar. We maakten ook een knutselwerkje en wat foto's achteraf. En zo begon ons schooljaar met een lach. Hanne Baestaens
24-11-2009
Welkom op onze weblog!
Vandaag heb ik in de bijscholing leren werken met een weblog. Er is reeds een weblog klaargemaakt voor onze klas. We gaan deze vanaf vandaag regelmatig gebruiken. Doen jullie mee?
17-11-2008
Start klasweblog
Beste klas,
jullie klasweblog is aangemaakt. Aan jullie nu om er samen met de juf een fijn communicatiemiddel van te maken.