Inhoud blog
  • Recentste foto van onze pulse jet motor
  • Afwerking van de motor
  • Vorderingen
  • Hoogtepunten van het logboek tot nu toe
  • Vooruitgang
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De Lockwood-Hiller
    Robin Huys en Carl Creupelandt
    08-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogtepunten van het logboek tot nu toe

    Week

    Dag

    Omschrijving

    36

    Woensdag

    Eerste richtlijnen GP meegekregen.

     

    Vrijdag

    De gasturbine als eindwerk gekozen.

     

    Zondag

    GP voorstellen d.m.v. een tekstje van een 10-tal zinnen.

    38

    Woensdag

    Contact opgenomen met de luchtvaartschool en doorverwezen naar Dhr. Wim Vanparys.

    40

    Woensdag

    Bezoek gebracht aan de luchtvaartschool te Oostende. Hier hebben we besloten om over te schakelen naar een ander onderwerp namelijk de Lockwood-Hiller.

    41

    Dinsdag

    Richtlijnen van het logboek meegekregen en de tot nu toe gedane zaken erin vermeld.

     

    Woensdag

    Gestart aan de opdracht van Engels en de afmetingen van de motor beginnen te bepalen.

     

    Vrijdag

    Gestart met het opstellen van de documenten over de geschiedenis van ons onderwerp.

    42

    Maandag

    Contact opgenomen met de veiligheidsverantwoordelijke voor ons eindwerk te mogen maken.

     

    Woensdag

    Contact opgenomen met Dhr. Vanacker voor het interview i.v.m. de geschiedenisopdracht.

    43

    Dinsdag

    Eindrapporten die te maken hebben met onze GP van Dhr. Plovier meegekregen.

     

    Woensdag

    Lengtes, diameters, plaatdikte enzovoort bepaald en ook al de onderdelen op inventor getekend.

     

    Vrijdag

    Afspraak met de veiligheidsverantwoordelijke.

    44

    Woensdag

    Opdracht van het maken van een blog meegekregen. Diezelfde dag nog een blog aangemaakt.

     

    Vrijdag

    Interview met Dhr. Vanacker in het VTI.

    45

    Woensdag

    De tekeningen op Inventor afgewerkt van de motor door eerst alle onderdelen apart te maken en daarna te assembleren.

    46

    Woensdag

    Tekeningen op Inventor van de testtafel voor het grootste deel afgewerkt zodanig dat we de metalen constructie in principe kunnen bouwen.

    47

    Dinsdag

    Beginnen aanleren van de NBN-normen in de les Nederlands van Mevr. Derycke.

     

    Woensdag

    Bezoek aan de garage en sanitair op school. Hierdoor hebben we een passend ontstekingssysteem gevonden en meer info gekregen over de brandstoftoevoer.

    48

    Woensdag

    Eerste evaluatie ingediend.

     

    Zaterdag

    Ontstekingssysteem uitgewerkt en besteld.

    50

    Dinsdag-zaterdag

    Beginnen aan het eindrapport, zoals het voorblad en het woord vooraf.

    51

    Vrijdag

    Punten van de eerste evaluatie ontvangen.

    2

    Dinsdag

    Bezoek gebracht aan het bedrijf Bemaco voor het maken van de conussen.

    3

    Donderdag

    Bezoek autotechnieker voor principe van dieselen.

     

    Zondag

    Mail gestuurd naar de luchtvaartschool in Oostende voor het testen.

    4

    Dinsdag

    Nieuw project de Jam Jar Jet.

     

    Vrijdag

    Afspraak met de veiligheidsverantwoordelijke.

    5

    Maandag

    Het Jam Jar Jet project over de middag uitgevoerd.  

     

    Dinsdag

    De conussen die we bij Bemaco laten maken hebben zijn afgewerkt en klaar om bij de andere delen samen te lassen.

     

    Vrijdag

    Eerste ontmoeting met de externe jury.

    6

    Zondag

    Eerste proefopstelling van de ontsteking uitgevoerd en hij werkt.

    8

    Vrijdag

    De stuwkracht van de motor onderzocht en enkele grafieken gevonden waar we iets mee kunnen doen.

    9

    Woensdag

    Mail naar de veiligheidsverantwoordelijke gestuurd over de risicoanalyse.

    10

    Dinsdag

    Opdracht voor een PowerPoint presentatie voor de jury gekregen.

     

    Woensdag

    De risicoanalyse opgemaakt met opmerkingen.

     

    Zaterdag

    In de schuur van Scheire aflevering over onze motor.

    11

    Vrijdag

    Tweede evaluatie ingediend.

     

    Zaterdag

    Het gehele ontstekingssysteem is af en kan gebruikt worden.

     

    Omdat het een verkorte versie van het logboek is met de belangrijkste zaken is niet alles vermeld. 

    Uiteraard zijn er nog heel wat dagen dat we dingen hebben opgezocht, bekeken enzovoort over ons eindwerk.

    Deze zijn altijd terug te vinden als het nodig is in het originele logboek.

    08-01-2015 om 00:00 geschreven door Robin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 23/03-29/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 27/10-02/11 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs