Op zaterdag 23 oktober 2010 zijn wij als groep (Jonas Ghyselen, Mathijs Gryson, Henry Gheldof en Dominique Bulteel) tesamen gekomen. Deze vergadering was bedoeld om te kijken hoe alles nu in zijn werk zou gaan.
Op dit moment zullen de vakken: Mechanica, Elektronica en Elektriciteit geïntegreerd worden in onze GP. We zullen ook al kijken voor het vak geschiedenis namelijk wanneer dat de eerste telegeleide personenwagen is gebouwd.
Sinds het begin van onze GP zijn er al enkele zaken verandert. Daarom hebben we nu een opsomming gemaakt om te weten hoe de vork nu in de steel zit.
- Om onze schakeling aan te sturen op 24V hebben we beslist om met een transformator de spanning van de eenfasige generator om te zetten naar 24V. Dit doordat de PLC op 24V werkt.
- Ons eerste ontwerp om de auto te bedienen was deels pneumatisch en deels elektrisch. Na onze samenkomst van 23 oktober hebben we besloten om alles elektropneumatisch te bedienen, uitgezonderd de bediening van het stuur, deze blijft elektrisch.
- Als aandrijving van onze pneumatische schakelingen hebben we ervoor gekozen om een compressor in de koffer van de wagen te monteren, die we zullen voeden met een generator die ook in de koffer wordt vastgezet. De koffer is groot genoeg, dit zou dus geen problemen mogen leveren.
- In de plaats van het stuur dat reeds is verwijderd zullen we op de stuurstang een tandwiel monteren. Met een motor en een fietsketting zullen we de auto veranderen van richting.
- Het hart van ons hele project is een PLC S7-300, hiermee zullen we alles bedienen, zowel het elektrische als het elektropneumatische gedeelte.
- De keuze van afstandsbediening wordt nog in twijfel getrokken maar normaal gezien zullen we opteren voor één van een rolbrug of kraan. Bij deze modellen moeten we ons niets aantrekken van het elektronisch gedeelte, we krijgen alleen maar verschillende contacten om aan te sluiten. Dit wilt zeker niet zeggen dat we er ons niet in zullen verdiepen!
23-10-2010, 00:00
Geschreven door Henry 
|