Koning Barrisart loopt te ijsberen door zijn troonzaal. Hij zit duidelijk met een probleem. Wanneer hij de gasten dan ook opmerkt in de zaal, grijpt hij meteen zijn kans om zijn hart eens te luchten. Zijn zoon, prins Taurnel, en zijn dochter, prinses Trunella, kunnen elk ogenblijk thuiskomen voor het jaarlijkse Halloweenverlof. Taurnel gaat al enkele jaren naar de tovenaarsschool en Trunella is in de leer bij de heksen.
Natuurlijk is Barrisart wel blij om zijn kinderen terug te zien, maar het probleem is dat ze onderling altijd ruzie maken. Taurnel is er immers van overtuigd dat tovenaars beter zijn in magie en Trunella denkt natuurlijk dat heksen beter zijn in spreuken en toverdrankjes.
Even later komen de twee koningskinderen de troonzaal binnen en ja hoor, ze zijn al heftig aan het kibbelen. Koning Barrisart kan het geruzie van zijn kinderen niet meer aanhoren en roept hen tot de orde. Het eeuwige geruzie moet nu maar eens gedaan zijn en wie kan er beter een oplossing verzinnen dan Barrisarts trouwe raadsman, Kerwyn.
Een in het zwart geklede, nogal sluw uitziende man treedt de troonzaal binnen. Wanneer hij het probleem van de koning hoort, weet hij al snel raad (hij is dan ook een raadsman). Er is maar één manier om er achter te komen wie de beste magiër is en dat is door de prins en de prinses te laten deelnemen aan de 6 Proeven der Magiërs. Hierbij moeten Taurnel en Trunella het opnemen tegen de 6 natuurelementen: aarde, wind, vuur, water, tijd en zwaartkracht. Wie de 6 elementen kan verslaan, heeft voor eens en voor altijd bewezen dat zijn of haar magie de sterkste is.
Taurnel en Trunella zien dat volledig zitten, maar zouden wel graag een beetje hulp hebben tijdens de proeven. Gelukkig staat Kerwyn dit toe en de koningskinderen roepen de hulp in van de kinderen in de zaal. Deze zijn natuurlijk dolenthousiast en snel stelt iedereen zich voor aan elkaar (ploegvoorstelling).
Ook Barrisart is het eens met de oplossing van Kerwyn. Alleen moeten de vele gasten zich wel houden aan de afspraken die gelden in zijn kasteel, anders zou er nog wel meer ruzie kunnen ontstaan (regels en afspraken).
Taurnel en Trunella beslissen om snel te gaan slapen. Zo zijn ze goed uitgerust wanneer ze morgen aan de proeven moeten beginnen.
And back to Dendermonde! Ja hoor, de derde vergadering was weer in Dendermonde en weer op een SUPERwarme dag. Dus zijn we met z'n allen naar binnen gevlucht Eénmaal daar zijn we direct gaan zwoegen Eigenlijk was het meer: iets drinken en dan enkele ideeën verder uitwerken want onze twee teams hadden het schema al bijna volledig ingevuld! Fantastisch gedaan dames en heren!!!
een nieuwe dag, een nieuwe vergadering. Deze keer trokken we richting St-Niklaas. Dit verliep echter niet 100% er waren namelijk enkele 'misverstandjes' (hé Karel ) Ik kom al racend toe op de parking van het Castrohof (geen zorgen, heb niemand geraakt, denk ik) En haast mij naar de vergaderzaal omdat ik al wat aan de late kant ben. Eénmaal helemaal boven, en die 2 verdiepen zijn veel als het zo warm is, merk ik dat er nog niemand is. Dus ga ik terug naar buiten en zet mij wat neer in het zonnetje. Voor je denkt dat het om te bruinen was, ik bruin (bijna) nooit. Na een tijdje komt er een gast naar mij toelopen, jaja, onze nieuwe moni Nick! Die was een beetje gestressed want hij had net zijn eindwerk gaan bundelen. (wij duimen voor u Nick!) We besluiten samen nog een tijdje buiten te wachten en dan komt er nog iemand langs: Marijke (als je aan het tellen bent, we zitten al aan 5 moni's!) Maar wat ik raar vond was dat Karel er nog niet was. Die had namelijk al een paar mailtjes gestuurd en ging zeker komen.... Omdat het toch al wat laat begint te worden besluit ik hem dan maar eens te bellen. Zit die toch wel niet in Dendermonde zeker! Geen probleem, dan zijn wij maar wat te drinken gaan halen en hebben een goed plekje plekje in het gras gezocht. Dan begon het zware werk we gingen de activiteiten voorbereiden! Geen zorgen, het was leuker dan het klinkt Uiteindelijk kwam Karel ook nog de troepen helpen en het liep eigenlijk supergoed. De eerste ploeg had zo goed als al zijn activiteiten vastgelegd. And so the story begins.
13 uur op 1 mei. Al bakkend in de zon zit ik gespannen te wachten op de parking van het CM gebouw in Dendermonde. Vandaag ontmoet ik namelijk mijn medemoni's voor het fantastische Go 4 kamp. In de verte zie ik 2 stoere gasten de parking opstappen. namelijk Karel en Toon Even zitten we te babbelen in dat warme zonnetje terwijl er nog iemand aan komt wandelen... Marilien! Nu deze 3 moni's zijn toegekomen breekt de tijd aan dat we kunnen vertrekken. Nee, de vergadering is niet gedaan (dat zou een beetje stom zijn, niet?) Maar wat is een eerste vergadering nu als we elkaar niet beter leren kennen. En om dat te doen had ik een plan.... Eerst mocht iedereen iets uit de verkleedkoffer die ik had meegesleurd. Daarin zaten namelijk enkele kleren uit het thema van deze zomer. Toen iedereen verkleed was in een personage gingen we op weg naar het park. Daar speelden we enkele spelletjes. En toen moesten we enkele opdrachten uitvoeren zoals een avonturenparcours maken, stel de kampplaats visueel voor en.... overtuig enkele naïeve voorbijgangers om zich te verkleden in de overige personages. Natuurlijk kregen we enkele rare blikken.... Maar zijn we geslaagd in onze missie?
Ja natuurlijk! (maar niet echt door de medewerking van de vele wandelaars )