-Voelen en benoemen wat koud, lauw en warm water is
-Ontdekken wat drijven en zinken is
- .
·Juf had haar beker water omgestoten en viel in
de verf. We ontdekten dat we daardoor waterverf kregen. Dat was heel leuk om mee
te experimenteren! We spatten met de verf en bliezen op de druppeltjes met een
rietje! Achteraf knipte de juf die tot visjes en maakten wij de zee van een
schoendoos.
·We luisterden naar het verhaaltje de mooiste
vis van de zee. En kleurden achteraf een mooie kleurplaat van
Regenboogvisje.
·We dansten net als visjes in het water !
·We gingen opzoek naar filmpjes op You Tube over
dolfijnen, haaien en orkas. Er vroeg zelf een peutertje wanneer de juf eens
een haai meenam naar de klas J!
Daar kon onze juf jammer genoeg niet voor zorgen!
·De peutertjes leerden ook vissen Onze schilpad
werd gevuld met water, eendjes en visjes.
·We speelden ook een memorie rond de visjes.
· .
We leerden het liedje:
Drie kleine visjes die gingen naar de zee.
Het is goed zei de moeder maar ik ga niet
mee.
Ik blijf liever in de vieze vuile sloot.
Want in de zee daar zitten haaien en die
bijten je!
·We luisterden naar het verhaaltje Jules gaat stenen bouwen.
·We deden ook een luisterspel! De peutertjes mochten raden welk
geluid ze hoorden uit het huis. De juf schrok eventjes hoe goed de peutertjes
dat konden!
·We bouwden ook zelf een huis! We schilderden en plakten ons huis
en plaatsten er allerlei meubeltjes in. De peutertjes lieten hun creativiteit
de vrije loop. Heel leuk!
·We speelden ook met de muziekinstrumentjes aan de hand van een
muziekhuisje.
·We gingen ook al van start met het maken van een cadeautje voor
onze papa.
· .
We leerden het versje:
Wij bouwen een huis,
een heel groot huis.
Deurtje open, deurtje toe.
Kiekeboe!
Volgende week werken we rond Weet je wat mijn papa kan?. De peutertjes mogen
een foto meebrengen van hun papa. Indien de papa niet op bezoek kan komen,
mogen ze ook iets meebrengen over hun papas beroep of hobby. Zo kunnen zij het
aan de andere peutertjes uitleggen.
We speelden en werkten rond
de bloemetjes en de bijtjes.
·Op dinsdag startten we de week met een vertelkring over het
weekend. Heel leuk om te horen hoe onze peutertjes al konden vertellen over het
weekend! Er kwamen wilde verhalen aanbod over de kinderboerderij, Mayaland, het
bos, de paardjes,
·We luisterden we naar een verhaaltje over de zonnebloem van
Maartje.
·We maakten ook zelf een zonnebloem! Zonnebloemen zo groot als ons!
·We hebben ook zelf zonnebloemzaadjes gepland. We weten alvast hoe
we goed voor de zonnebloemen kunnen zorgen!
·We speelden een bewegingsspelletje de bijtjes en de bloempjes.
Dat was eigenlijk een vervormde stoelendans!
·We maakten ook een bijtje uit vilt, als decoratie voor in onze
bloempot.
·En we vierden de verjaardag van Xander. Hiep hiep hoera!!
We leerden het liedje:
Zon en zaadje, licht en water.
Groeien, groeien, groeien maar!
Zon en zaadje, licht en water
Zonnebloem nu ben je klaar!
Volgende week werken we rond bouwen! Onze peutertjes mogen een schoendoos
meebrengen.
Periode: 13/05/12 tot 17/05/13 We speelden en werkten rond het circus.
·Op maandag keken we naar een filmpje over het circus! De
peutertjes vonden het super!
·We luisterden naar het verhaaltje Jules in het circus.
·We maakten zelf een circustent. We kleurden de tent volgens een
patroon geel en rood. De peutertjes deden dat super goed!!
·We werden ook geschminkt net
als de tijgers van het circus! Waaauuww!
·De parachute werd omgetoverd tot een circustent en we speelden er
allerlei spelletjes mee.
·We leerden ook allerlei trucjes zoals de acrobaten in het circus!
We gaven een show voor de andere kleuters met lekkere popcorn. Mmm!
·De juf speelde ook tiktak rond het thema circus.
·
We dansten en zongen op het liedje:
In de grote circustent mag je binnen voor een cent.
Vandaag in het circus Weltevree, zie je een acrobaat of twee.
Ook een clown met een rode neus en een grote reus.
Volgende week werken we rond de bloemetjes en de bijtjes!