Het Rainbow Six-team wordt in deze vijfde aflevering van de erg populaire tactische shooterreeks richting Sin City gestuurd. Dit naar eigen zeggen gestripte en back-to-basics game is op dit moment nog volop in ontwikkeling bij de Montreal-studio's van Ubisoft. Het Rainbow Six-team wordt namelijk ter hulp geroepen omdat een groep goed uitgeruste terroristen zich heeft ingegraven in enkele fictieve casino's waar ze ook de nodige bezoekers gegijzeld houden. Het is daarbij belangrijk op te merken dat het hier gaat om fictieve casino's, want de burgemeester van Las Vegas was niet heel gelukkig met deze setting en heeft zelfs geprobeerd een ban op dit spel gedaan te krijgen.
De veteranen en liefhebbers van de Rainbow Six-games zullen verheugd zijn dat ze enkel nieuwe gezichten zullen opmerken in het Rainbow Six-team - Ding Chavez heeft eindelijk welverdiende rust gekregen. Deze keer krijg je de leiding over een team dat bestaat uit drie teamleden waarvan jij, als Logan Keller, de aanvoerder bent. Explosievenexpert Mike Walter en verkenningsspecialist Jung Park vervolledigen het driemansteam. Daarnaast zal je ook nog ondersteuning krijgen van je informatieofficier Joanna Torres, die met een helikopter boven Las Vegas vliegt terwijl je team op de grond de operatie uitvoert. En surprise, suprise, daar hebben we dan toch Ding Chavez, die duidelijk promotie heeft gemaakt en die nu aan het hoofd staat van het volledige Rainbow Six-gebeuren.
God of War II komt eraan, althans, ergens in 2007 en het keert ondanks alle hype en geruchten rond een PS3-versie terug naar de PS2-console. Er zijn immers al honderdduizenden fans die het originele game op deze spelletjesmachine speelden en die zijn haast zonder uitzondering kandidaat voor meer God of War-gehack en -geslash. Daarbij komt nog dat de engine waarop het eerste game draait natuurlijk het ideale werktuig is voor een snelle opvolger. Wij bezochten de stand van Sony op de E3-beurs en leefden ons volledig uit met een vrij lange demo die een goed beeld gaf van wat we van het uiteindelijke game mogen verwachten.
De demo begon met een korte voorstelling van de, eh, held Kratos en de vertelstem leek op die uit het eerste game. Al snel kwamen we terecht in een donkere jungle met een lelijk uitziende (niet lelijk weergegeven) tempel. De ingang daarvan werd geblokkeerd door een grote steen met daarop het hoofd van een Medusa die je in steen verandert als je te dicht komt. Een groot deel van dit level bestaat uit het bereiken van een nabijgelegen platform dat net buiten bereik ligt en waarop een ramsvacht ligt die een vijandelijke aanval kan terugkaatsen.
Heel langzaam druppelen er steeds meer screenshots binnen van de nieuwste game in de Battlefield serie, Battlefield: Bad Company. Battlefield: Bad Company zal, in tegenstelling tot de voorgaande Battlefield games, meer de nadruk leggen op de singleplayer. Battlefield: Bad Company verschijnt in 2007 vooralsnog op de PS3 en Xbox 360.
Lord of the rings online: Shadows of Angmar gepland voor november
The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar staat op de planning voor november van dit jaar; een tijdje geleden pakte Codemasters ons onder de arm om richting de studio's van ontwikkelaar Turbine te trekken in Boston, en mochten we een eerste proefritje maken doorheen de online wereld van Middle-earth. Voor degenen die het nog niet moesten weten: het game is gebaseerd op de bestsellerboeken van J.R.R. Tolkien - het is dus geen licentiegame dat gebaseerd is op de recente verfilmingen van Peter Jackson. Hierdoor hebben de ontwerpers veel meer vrijheid bij het ontwerp van Midden-aarde en het achterliggende verhaal dan de recente films. In de eerste film gaat het bijvoorbeeld over de samenstelling van de Fellowship in Rivendell en de daarop volgende reis richting Mount Doom, terwijl het in het boek zo'n negen maanden duurt vooraleer de Genootschap bij elkaar is gekomen en de weg vrij is om richting Mount Doom te trekken. De belangrijkste queesten in The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar zullen gaan over dat vrijmaken van het pad richting Mount Doom.
De jongens van Turbine zijn met The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar zeker niet aan hun proefstuk toe, want zij waren ook verantwoordelijk voor Dungeons & Dragons Online en Asheron's Call 1 en 2; ondertussen zijn ze al wel zo'n vier jaar bezig met de ontwikkeling van dit spel. Het spel is voor ongeveer tachtig procent klaar en bevindt zich momenteel in pre-alpha fase met zo'n 110.000 registraties op de gamewebsite. En aangezien Turbine de rechten bezit voor alle MMO-games gebaseerd op de boeken, moeten we zeker niet verbaasd zijn als er in de toekomst ook een Xbox 360-versie zal verschijnen.
The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar staat op de planning voor november van dit jaar; een tijdje geleden pakte Codemasters ons onder de arm om richting de studio's van ontwikkelaar Turbine te trekken in Boston, en mochten we een eerste proefritje maken doorheen de online wereld van Middle-earth. Voor degenen die het nog niet moesten weten: het game is gebaseerd op de bestsellerboeken van J.R.R. Tolkien - het is dus geen licentiegame dat gebaseerd is op de recente verfilmingen van Peter Jackson. Hierdoor hebben de ontwerpers veel meer vrijheid bij het ontwerp van Midden-aarde en het achterliggende verhaal dan de recente films. In de eerste film gaat het bijvoorbeeld over de samenstelling van de Fellowship in Rivendell en de daarop volgende reis richting Mount Doom, terwijl het in het boek zo'n negen maanden duurt vooraleer de Genootschap bij elkaar is gekomen en de weg vrij is om richting Mount Doom te trekken. De belangrijkste queesten in The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar zullen gaan over dat vrijmaken van het pad richting Mount Doom.
De jongens van Turbine zijn met The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar zeker niet aan hun proefstuk toe, want zij waren ook verantwoordelijk voor Dungeons & Dragons Online en Asheron's Call 1 en 2; ondertussen zijn ze al wel zo'n vier jaar bezig met de ontwikkeling van dit spel. Het spel is voor ongeveer tachtig procent klaar en bevindt zich momenteel in pre-alpha fase met zo'n 110.000 registraties op de gamewebsite. En aangezien Turbine de rechten bezit voor alle MMO-games gebaseerd op de boeken, moeten we zeker niet verbaasd zijn als er in de toekomst ook een Xbox 360-versie zal verschijnen. Als je wil, kan je uren doorbrengen met het verkennen van de verschillende dorpjes, maar gelukkig zullen er ook zo'n 600 queesten en zijqueesten te beleven zijn als je opgeslorpt wil raken in het Lord of the Rings-verhaal. Bekende karakters als Boromir, Tom Bombadil en Gandalf zullen je nieuwe queesten voorschotelen naarmate je vordert in het spel. De laatste queesten zullen echter behoorlijk pittig worden, maar dan heb je tenminste eens een gegronde reden om uit te pakken bij collega-gamers. De makers omschrijven het te bewandelen pad als een 'acht', waarbij je het overgrote deel uit de buurt blijft van de bekende karakters, maar af en toe kruisen elkaars wegen toch (zoals een acht), bijvoorbeeld in The Prancing Pony waar Frodo voor het eerst Aragorn ontmoet.
Hoewel het spel vooral focust op solospel, is de eenvoudigste manier om vooruitgang te boeken een eigen genootschap op te richten van twee of meer karakters. Teamwerk en broederschap zijn misschien wel de belangrijkste onderliggende thema's in Tolkiens boeken; het is daarom dat het spel spelers zal belonen die goed kunnen samenwerken. Als een genootschap bijvoorbeeld bezig is met een queeste en iedereen maakt op hetzelfde moment gebruik van een speciale kracht, dan zal er een speciale doos verschijnen die, eens geopend, elk groepslid een krachtbonus geeft tijdens die bepaalde aanval.
Net als vele andere massively multiplayer online games speelt The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar zich af in een persistente wereld, maar af en toe gebeuren er ook zaken die invloed hebben op individuen of groepen. Bij de belangrijke queesten, bijvoorbeeld in Weathertop als Frodo neergestoken wordt door de nazgul, heb je enkel de beschikking over het genootschap dat op dat moment bezig is met de queeste. Sommige figuren zijn bijvoorbeeld volop bezig met het afslachten van orcs (met tijdlimiet), terwijl andere spelers die niet bij dat genootschap horen geen idee hebben van hetgeen er allemaal gebeurt.
Tijdens ons bezoekje kregen we van Codemasters' Online Producer Jim Brown al een voorsmaakje te zien; hij speelde met een mens die rondliep in Archet. De rijkelijk beboste omgevingen zagen er op grafisch vlak solide uit, waarbij er goed gebruik werd gemaakt van reflectie-mapping voor onder andere waterpartijen, en waarbij de bomen natuurlijk wiegden. Het game wordt echter nog steeds intern getest, dus veel queesten kregen we jammer genoeg nog niet te zien; gevolg was ook dat het stadje enkel bevolkt werd door Non-player characters en vijanden. Hoewel het game pas binnen enkele maanden zal verschijnen, wordt er nu al gesproken van expansiepacks. Want als de Fellowship Rivendell verlaat, komen ze eerst terecht in Moria. Hiervoor zal er een expansie verschijnen, want belangrijke gebeurtenissen, zoals de 'dood' van Gandalf the Grey en het uiteenvallen van het genootschap, komen dan aan bod. En we verwachten ons ook nog aan extra expansies waarin andere belangrijke gebeurtenissen, zoals die in Gondor en Mordor, aan bod zullen komen.
Wat we tot nu toe te zien kregen van The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar doet ons in ieder geval al naar meer uitkijken. Zowel de fans van Tolkien als de liefhebbers van online rollenspellen zullen zeker aan hun trekken komen. We houden jullie op de hoogte!
In juli waren het er nog vijf miljoen, ondertussen zijn het er weer een miljoen meer. Nintendo liet vandaag namelijk met enige trots weten dat er momenteel 6 miljoen Nintendo DS-units in Europa circuleren. Verder nog een leuk detail: 44% van de Nintendo DS-bezitters zijn van het vrouwelijk geslacht. Blijkbaar trekken de Nintendo-games dus niet alleen die-hard gamers aan maar ook de doorsnee speler. Nintendo bereikt dus daarmee haar vooropgezette doel, namelijk ook niet-gamers aan het spelen krijgen. Nintendo hanteert voor de Wii overigens dezelfde tactiek.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.
Ik ben Louis, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Louigi.
Ik ben een man en woon in Het hol van de leeuw (gameland) en mijn beroep is Gamer.
Ik ben geboren op 00/00/0000 en ben nu dus 2025 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Gamen.
Ej gastjes, Ik ben dus Louis of Louigi zoals ze wel zeggen.
Ik ben een hardcore gamer!
en tot slot: GAMEN RULES!!