Design & Cultuur
Inhoud blog
  • Cédric Noël laureaat Aon Prijs Beeldende Kunst 2006
  • Nicole Van Goethem
  • Designing Brand Identity
  • The Coca-Cola Company
  • designersworld.nl
  • Universiteit Antwerpen
  • Eindejaarsreceptie VOKA "Network America"
  • PLATO Project
  • Zelftestje - Jung Typology Test
  • JongerenKamer KvK Antwerpen/VOKA

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    23-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Designing Brand Identity

    Op de site van cidoc kwam ik deze aanbeveling tegen.

    "In March 2006, the 2nd edition of Alina Wheeler’s excellent book Designing Brand Identity (ISBN 0-471-74684-3) will be published by Wiley. From translating the vision of a CEO and conducting research, through designing a sustainable identity program and building online branding tools, Designing Brand Identity helps companies create stronger brands by offering real substance.

    With an easy style, step-by-step considerations, and a proven, universal five-phase process and methodology for creating and implementing effective brand identity, it offers the tools that brand managers, marketers, and designers need when creating or managing a brand. The new edition now includes a wealth of full-color examples and updated case studies for world-class brands such as BP, Unilever and Citi, Tazo Tea, and Mini Cooper.

    Designing Brand Identity is probably the best book available that combines theory and practice of corporate identity. Alina Wheeler (Philadelphia, PA) applies her strategic imagination to help build brands, create new identities, and design brand-identity programs for Fortune 100 companies, entrepreneurial ventures, foundations, and cities. Hans Stol, 22. Feb. 06"

    23-02-2006, 12:16 geschreven door Francis  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Coca-Cola Company



    Coca-Cola verandert zijn merkstrategie: Make every drop count

    "Coca-Cola launched a campaign Wednesday that steers clear of any sweet-toothed innuendos and instead focuses on health and well-being, and how its beverages can actually help you achieve it."


    Campagne ontwikkeld door Avenue A I Razorfish

    23-02-2006, 12:13 geschreven door Francis  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.designersworld.nl

    designersworld.nl is een digitale verzamelplaats voor designers en creatieven. Een bron van inspiratie, creativiteit, motivatie en promotie van Nederlands en Internationaal design.

    23-02-2006, 12:08 geschreven door Francis  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • KAN Design
  • KAN Antwerpen
  • PaperKlix
  • Design Management Institute
  • Dexigner
  • Design
  • Radio Centraal
  • Demostation
  • VOKA



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs