Christof Vermeersch (Spitfire) wenst u welkom op dit blog. Als je zin hebt bezoek dan eens de VIPsite. Met tal van extra's, zoals enkele games enz. Hieronder staan de nodige gegevens:
Bf is een afkorting van Bayerische Flugzeugwerke waar de door Willy Messerschmitt ontworpen toestellen werden gebouwd.
De kwaliteiten van dit toestel waren te vergelijken met de Spitfire van de RAF, zijn tegenstander in o.m. de Slag om Engeland. De Bf 109 vereiste hard werken bij een duikaanval zodat er flink wat spierkracht nodig was om het doel in het vizier te krijgen.
De vleugels vormden een zwak onderdeel maar de staart was nog
zwakker. Messerschmitt was wel verplicht zijn toestellen licht,
aerodynamisch efficiënt en klein te bouwen omdat hij de beperkingen van
de Duitse motoren kende. In 1936 leverde de Engelse Merlin-motor 900 pk terwijl de Duitse Jumo amper 670 pk kon ophoesten. Het smalle landingsgestel van de Messerschmitt maakte het opstijgen en landen tot een lastige klus, vooral voor onervaren piloten. De cockpit was bovendien nogal krap bemeten.
Het toestel had een draaicirkel van amper 225 meter (de Spitfire 265 en de Hurricane 240 meter). Dit kon tijdens luchtgevechten van vitaal belang zijn.
De specificatie van het Duits Ministerie van Luchtvaart voorzag in
een bewapening van 2 mitrailleurs die Messerschmitt boven in de
motorkap plaatste.
Het was een slag voor diegenen die ervoor gezorgd hadden dat de Bf 109 door de tests kwam toen ze vernamen dat de RAF
zijn jagers met acht mitrailleurs uitrustte. De vleugel van de 109 was
zo dun dat er eenvoudigweg geen ruimte was om de standaarmitrailleurs
te plaatsen. Er werd dan een nieuw ontwerp ontwikkeld uit een lichte
mitrailleur van de infanterie. Een gewoon munitie-aanvoersysteem met
ruimte voor kogelhouders vond evenmin plaats. Dit werd opgelost door de
band met kogels helemaal naar de vleugeltip te leiden over een roller,
weer helemaal terug naar de vleugelwortel over een andere roller en dan
naar de mitrailleur.
Tijdens de Slag om Engeland waren de mitrailleurs vervangen door
kanonnen in een nieuw ontworpen vleugel. Na de Bf 109E (voorzien van
een motor die 400pk extra stuwkracht leverde) vielen de ontwerpers voor
alle andere varianten terug op de vleugel zonder bewapening.
Het grootste voordeel van de Messerschmitt was het feit dat het een
brandstof injectie motor was. Hierdoor kon de Messerschmitt makkelijker
op de kop vliegen en duikvluchten maken omdat de motor in tegenstelling
tot de Hurricane geen vlotterkamer bevatte.
Het toestel bleef tot het einde van de Tweede Wereldoorlog in
productie en rolde in grotere aantallen uit de fabrieken dan welk ander
gevechtsvliegtuig ooit. Duitsland leverde het toestel ook aan haar
bondgenoten. Na de oorlog werd het type nog enige tijd door Finland
gebruikt. In Tsjechoslowakijke werd nog een serie gebouwd, waarvan een
aantal aan Israël werd geleverd. Ook in Spanje werd het toestel
gebouwd. Voorzien van een andere motor bleeft de Bf 109 tot 1967 in
gebruik bij de Spaanse luchtmacht.
De f-22 Raptor De F-22 Raptor is een straaljager gebouwd door Lockheed Martin en Boeing en moet er voor zorgen dat de Verenigde Staten hun militaire luchtheerschapij behouden in het eerste deel van de 21e eeuw. Zo zal het toestel bij een snelheid van 1500 km/h nog steeds onzichtbaar zijn op de radar
en vijandelijke toestellen op grotere afstand kunnen neerhalen. De
eerste testvlucht van de F-22 Raptor vond plaats op 7 september 1997.
Het eerste operationele toestel werd op 14 januari 2003 geleverd aan de
Nellis Air Force Base in Nevada.
Ja,ja daar ben ik weer, met een bericht over het snelste vliegtuig ter wereld: Het Amerikaanse ruimtevaartbureau NASA
beproeft in mei boven de Stille Oceaan het prototype X43A van een
vliegtuig dat met zeven keer de snelheid van het geluid, 8.000 km per
uur, het snelste toestel ter wereld wordt. De X43A is donderdag
gepresenteerd op de luchtmachtbasis Edwards in Californië.
Revolutionair is de wijze waarop het toestel zich voorstuwt. Het snuift
zuurstof uit de lucht op. Die verbindt zich met waterstof uit een tank
van het vliegtuig. Het eerste bemande prototype vliegt niet voor 2025,
terwijl het eerste werkelijk bruikbare vliegtuig pas over zestig jaar
te verwachten is.
Welk vliegtuig is nu de grootste? Is dat de Airbus A380?Mis!!!Het grootste vliegtuig ter wereld is de Antonov An225. Ja,ja je hoort het goed dit is wel echt het grootste vliegtuig ter wereld!!! Hier volgt een kleine fiche met alle gegevens:
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.