Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • Welkom op dit blog!!!
  • Messerschmitt BF109
  • Vliegtuig van de week.
  • De snelste!!!
  • De grootste?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken met Google


    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wormengoeroe
    www.bloggen.be/wormeng
    Rondvraag / Poll
    Wat vind jij het beste vliegtuig van alle tijden?
    Supermarine Spitfire
    Messerschmitt BF109
    Raptor F-22
    Antonov AN-225
    Boeing 747-400
    Boeing 777
    Airbus A-380
    Of toch een ander vliegtuig!!!
    Bekijk resultaat

    Flyer
    De vliegtuig site
    alles over vliegtuigen
    12-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom op dit blog!!!
    Christof Vermeersch (Spitfire) wenst u welkom op dit blog.
    Als je zin hebt bezoek dan eens de VIPsite. Met tal van extra's, zoals enkele games enz.
    Hieronder staan de nodige gegevens:

    12-02-2007 om 12:36 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (14 Stemmen)
    09-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Messerschmitt BF109
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Messerschmitt Bf 109 was een jachtvliegtuig dat tijdens de Tweede Wereldoorlog in gebruik was bij de Duitse Luftwaffe.

    Dit vliegtuig werd voor het eerst in de strijd gegooid tijdens de Spaanse Burgeroorlog.

    Bf is een afkorting van Bayerische Flugzeugwerke waar de door Willy Messerschmitt ontworpen toestellen werden gebouwd.

    De kwaliteiten van dit toestel waren te vergelijken met de Spitfire van de RAF, zijn tegenstander in o.m. de Slag om Engeland. De Bf 109 vereiste hard werken bij een duikaanval zodat er flink wat spierkracht nodig was om het doel in het vizier te krijgen.

    De vleugels vormden een zwak onderdeel maar de staart was nog zwakker. Messerschmitt was wel verplicht zijn toestellen licht, aerodynamisch efficiënt en klein te bouwen omdat hij de beperkingen van de Duitse motoren kende. In 1936 leverde de Engelse Merlin-motor 900 pk terwijl de Duitse Jumo amper 670 pk kon ophoesten. Het smalle landingsgestel van de Messerschmitt maakte het opstijgen en landen tot een lastige klus, vooral voor onervaren piloten. De cockpit was bovendien nogal krap bemeten.

    Het toestel had een draaicirkel van amper 225 meter (de Spitfire 265 en de Hurricane 240 meter). Dit kon tijdens luchtgevechten van vitaal belang zijn.

    De specificatie van het Duits Ministerie van Luchtvaart voorzag in een bewapening van 2 mitrailleurs die Messerschmitt boven in de motorkap plaatste.

    Het was een slag voor diegenen die ervoor gezorgd hadden dat de Bf 109 door de tests kwam toen ze vernamen dat de RAF zijn jagers met acht mitrailleurs uitrustte. De vleugel van de 109 was zo dun dat er eenvoudigweg geen ruimte was om de standaarmitrailleurs te plaatsen. Er werd dan een nieuw ontwerp ontwikkeld uit een lichte mitrailleur van de infanterie. Een gewoon munitie-aanvoersysteem met ruimte voor kogelhouders vond evenmin plaats. Dit werd opgelost door de band met kogels helemaal naar de vleugeltip te leiden over een roller, weer helemaal terug naar de vleugelwortel over een andere roller en dan naar de mitrailleur.

    Tijdens de Slag om Engeland waren de mitrailleurs vervangen door kanonnen in een nieuw ontworpen vleugel. Na de Bf 109E (voorzien van een motor die 400pk extra stuwkracht leverde) vielen de ontwerpers voor alle andere varianten terug op de vleugel zonder bewapening.

    Het grootste voordeel van de Messerschmitt was het feit dat het een brandstof injectie motor was. Hierdoor kon de Messerschmitt makkelijker op de kop vliegen en duikvluchten maken omdat de motor in tegenstelling tot de Hurricane geen vlotterkamer bevatte.

    Het toestel bleef tot het einde van de Tweede Wereldoorlog in productie en rolde in grotere aantallen uit de fabrieken dan welk ander gevechtsvliegtuig ooit. Duitsland leverde het toestel ook aan haar bondgenoten. Na de oorlog werd het type nog enige tijd door Finland gebruikt. In Tsjechoslowakijke werd nog een serie gebouwd, waarvan een aantal aan Israël werd geleverd. Ook in Spanje werd het toestel gebouwd. Voorzien van een andere motor bleeft de Bf 109 tot 1967 in gebruik bij de Spaanse luchtmacht.


    09-02-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (18 Stemmen)
    13-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtuig van de week.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De f-22 Raptor
    De F-22 Raptor is een straaljager gebouwd door Lockheed Martin en Boeing en moet er voor zorgen dat de Verenigde Staten hun militaire luchtheerschapij behouden in het eerste deel van de 21e eeuw. Zo zal het toestel bij een snelheid van 1500 km/h nog steeds onzichtbaar zijn op de radar en vijandelijke toestellen op grotere afstand kunnen neerhalen. De eerste testvlucht van de F-22 Raptor vond plaats op 7 september 1997. Het eerste operationele toestel werd op 14 januari 2003 geleverd aan de Nellis Air Force Base in Nevada.

    13-01-2007 om 17:45 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (21 Stemmen)
    12-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De snelste!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ja,ja daar ben ik weer, met een bericht over het snelste vliegtuig ter wereld:
    Het Amerikaanse ruimtevaartbureau NASA beproeft in mei boven de Stille Oceaan het prototype X43A van een vliegtuig dat met zeven keer de snelheid van het geluid, 8.000 km per uur, het snelste toestel ter wereld wordt. De X43A is donderdag gepresenteerd op de luchtmachtbasis Edwards in Californië. Revolutionair is de wijze waarop het toestel zich voorstuwt. Het snuift zuurstof uit de lucht op. Die verbindt zich met waterstof uit een tank van het vliegtuig. Het eerste bemande prototype vliegt niet voor 2025, terwijl het eerste werkelijk bruikbare vliegtuig pas over zestig jaar te verwachten is.

    12-01-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (39 Stemmen)
    11-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De grootste?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Welk vliegtuig is nu de grootste?
    Is dat de Airbus A380?Mis!!!Het grootste vliegtuig ter wereld is de Antonov An225.
    Ja,ja je hoort het goed dit is wel echt het grootste vliegtuig ter wereld!!!
    Hier volgt een kleine fiche met alle gegevens:

    De Antonov An225 Myria
    • fabrikant: AntonovDC
    • motor(en): 6 LotarevD-18-T
    • snelheid: 850/uur
    • spanwijdte: 88.40m
    • lengte: 84m
    • hoogte: 18.10m
    • gewicht: 260000kg
    • eerste vlucht: 1989

    11-01-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (9 Stemmen)
    10-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Games
    Een site is geen site zonder enkele leuke gameslinks!!!
    Weet jij nog leuke links?Zet het in m'n gastenboek.
    Hier zijn ze;
    1. http://www.spelletjesmarkt.nl/games-spelen.html
    2. http://www.hitechcreations.com
    3. http://www.downloadfreeware.nl/download-demogames/F-22+Raptor.html
    Het zijn er nog, niet veel maar er komen er nog.

    10-01-2007 om 00:00 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.[%%KLAD%%2007-2-13]Vliegtuigmodellen

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Supermarine Spitfire
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door spitfire  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)


    Archief per week
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • New-Holland
  • coole games

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs