ik kreeg dit mailtje van een andere flandria texas bezitter
Hallo,
De texas heeft niet minder dan drie verschillende benzinetanks gehad en dit is er dus één van. Deze tank zat oorspronkelijk op de SP227 en 237 (uit de jaren 72 en 73). Nu is het zo dat de Texas waarschijnlijk alleen in het leven is geroepen geweest om van een deel van de enorme oude stock die ze bij Flandria hadden, kwijt te geraken. Toen de Texas op de markt kwam, werkte Flandria namelijk met een geheel nieuw frame waarrond ze hun modellen bouwden. Het frame van jou texas is nog een afgeleide van de gekende Rekords en dit frame werd ook later nog bij de SP-reeks gebruikt. De Texas zag er dan ook in vergelijking met de rest van het gamma in 1975 redelijk gedateerd uit maar was een goedkoop alternatief voor wie iets goedkoper een brommer wilde met versnellingen. Hij kostte toen dus 'amper' 17390 frank terwijl de goedkoopste brommer van de 'nieuwe generatie' al direkt 21990 kostte. Nu kan je zeggen: dat scheelt maar een goede 4000 frank of 100 euro, maar moest je de vergelijking maken met de brommerprijzen van vandaag, dan zou je de texas nu hebben voor zo'n 2000 euro en de record 4 voor 2530. Toch wel een serieus verschil he.
In elk geval is de Texas desondanks zijn gunstige prijs nooit een echt succesnummer geweest en je komt ze nu dan ook maar heel weinig tegen. Je hebt dus in feite een redelijk zeldzame brommer, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarom grote waarde heeft, want slechts weinig mensen zijn op zoek naar dit soort modellen.
grts
|