Inhoud blog
  • Slecht weer,regen. Dag 12
  • Recupritje CP - Randa Dag 11
  • CP - Cala Rajada Dag 10
  • CP - Coll de la Creu. Dag 9
  • Can Pastilla - Coll d'Honor - Orient Dag 8
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Fietsavonturen
    Fietsparadijs Mallorca en andere oorden.
    15-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto hotel Uyal in Port de Pollenca
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-10-2015 om 17:32 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto beklimming vuurtoren Formentor.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-10-2015 om 17:31 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    14-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 14 oktober 2015. Dag 9 Mallorca.
    Vandaag samen met de vrouw de verplaatsing van Port de Soller naar Can Pastilla gedaan met de wagen.Gezondheid is nu stilaan in orde aan het komen en normaal gezien kan ik morgen terug met de fiets rondrijden. Fingers crossed🙏

    14-10-2015 om 20:11 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 13 oktober. Dag 8 Mallorca
    Gezondheid nog steeds hetzelfde dus géén fietspret vandaag😤

    14-10-2015 om 20:05 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 12 oktober 2015. Dag 7 Mallorca.
    Zoals te verwachten was ziek opgestaan!De dokter opgezocht en dan om medicijnen om van de vervelende verkoudheid af te geraken.Dus géén verslag vandaag😷

    14-10-2015 om 20:03 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 11 oktober 2015. Dag 6 Mallorca.
    Vandaag stond de verplaatsing van Port de Pollenca naar Port de Soller.Mijn vrouwtje kwamen ze om 10 uur halen met de wagen en ik mocht met de fiets de afstand overbruggen😃Vanaf de éérste meter ging het al licht bergop en dit voor een kilometer of 6.Daarna begon het zwaardere werk met de beklimming van de Coll de Femenia met een lengte van 7,7 km en 5,5% gemiddeld.
    Dan eventjes een korte afdaling en dan overgaand in de Coll de sa Batalla ,lengte 7,9 km en 5% gem.
    Vervolgens de Tunel de Monnaber ,lengte 5 km en 5,3% gem. om vervolgens naar het hoogste berijdbare punt in Mallorca te rijden, de beruchte Puig Major.
    De kilometerteller stond dan op 45 km en ik denk dat er géén 5 km naar beneden gereden is.
    Dus nu kon ik aan de echte beloning beginnen namelijk de afdaling tot in Port de Soller die ik dan ook afwerkte op 19 min 10 sec voor 14,5 km.Prachtige afdaling met mooie rechte stukken en fantastisch goede weg.
    Exacte lengte van de rit : 60,7 km en 1104 hoogtemeters. 

    14-10-2015 om 20:00 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    10-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 10 oktober 2015.Dag 5 Mallorca
    Deze morgen licht verkouden opgestaan en daarom maar om 12 uur vertrokken.De rit ging vandaag naar de vuurtoren van Formentor.Een kort maar hevig ritje,waarvan een 30 tal klimkilometers op het menu staan.
    Vertrekken doen we langs de kust en na een goede 3 km beginnen we aan de éérste klim naar de Mirador de la Nao aan gemiddeld 7%.Daar op de top kan men rechtsaf nog een extra klimmetje meepakken naar Talaia d'Albercatx, gemiddeld 8%.De afdaling gaat terug langs dezelfde weg die er niet echt bijster goed bijligt,opletten geblazen.Terug op de eerste top gaat men rechts de afdaling doen tot in Formentor.
    Daar krijgt men een splitsing om rechts naar Formentor te rijden of links naar de vuurtoren.Ik waagde het er maar op om de vuurtoren te gaan bezichten maar de weg daarheen was redelijk oplopend, een 12 tal km met een stijgingspercentage van gemiddeld 6,4%.Mooie weg met prachtige vergezichten en een passage door een onverlichte tunnel van ongeveer een 300 meter.Dan krijgt men een afdaling van een 2 km aan 10% en de laatste km naar de vuurtoren is stijgend met een percentage van 11 á 12%.
    De terugweg is simpel,juist dezelfde weg terug.Dus terug klimmen en dalen in spiegelbeeld.
    Exacte lengte was 49,5 km en 991 hoogtemeters.Het gemiddelde van de rit bedroeg 17,8km/u.

    10-10-2015 om 22:55 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 9 oktober 2015. Dag 4 Mallorca
    Eerste dag in Port de Pollenca en de voormiddag ziet er een beetje grauw uit.Véél bewolking en een harde strakke wind noopte mij er toe om toch even af te wachten vooraleer ik de fiets uit de garage haal.
    Rond 1 uur in de namiddag ben ik dan vertrokken met een deugdoend zonnetje voor een ritje terug naar het zuiden.De tocht ging langs Pollenca - Inca - Sencelles - Pina - Sineu - Llubi - Sa Pobla - Port de Alcudia - Port de Pollenca.
    Mooi ritje langs een heuvelachtig parcours.De laatste 40 km was constant wind tegen en dat maakte dan ook dat de bobijn af was bij aankomst aan het hotel.
    De exacte lengte van de rit was 105,3 km en 630 hoogtemeters.


    10-10-2015 om 22:33 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    08-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 8 oktober.Dag 3 Mallorca.

    Vandaag vertrokken vanuit Can Pastilla naar Port de Pollenca.Ikzelf deed de verplaatsing met de fiets en mijn vrouw werd naar daar gebracht per wagen samen met de bagage.

    De tocht per fiets brengt ons langs de volgende plaatsen : Can Pastilla - Santa Maria - Binissalem - Inca - Selva - Lluc - Pollenca - Port de Pollenca.

    Tot aan Inca stijgt men met gemiddeld 2%, vandaar tot boven op de Coll de Sa Bataia stijgt men tijdens de 15 km lange met gemiddeld 6% tot een hoogt van 650 meter.Dit is wel een zéér gelijklopende klim gestadig tussen de 5 en 7%, met enkele uitschieters tot 10%.
    Bovenop de top is er een benzinestation met aanpalend een eethuis waar men even kan rusten om iets te eten en drinken.
    Daarna rijdt men richting Pollenca,dit is een glooiend stuk van ongeveer een 7 km,en dan begint de mooie afdaling recht tot in Port de Pollenca.
    De exacte lengte van de rit was 84,7 km en 879 hoogtemeters.

    08-10-2015 om 21:29 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dag 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-10-2015 om 08:51 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dag 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-10-2015 om 08:51 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dag 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-10-2015 om 08:50 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dag 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-10-2015 om 08:50 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dag 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-10-2015 om 08:49 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    07-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 7oktober 2015. Dag 2 Mallorca Can Pastilla
    Vanmorgen vertrokken voor een ritje van 120km.
    Eerst naar Llucmajor en Randa om de beklimming van de Cura te doen.Nu langs de zijkant beklommen die toch een stukje zwaarder is om dan halfweg op de oorspronkelijke weg te komen.Bovengekomen even gestopt om een frisse cola te drinken.
    Vervolgens verder gereden naar Ses Salines om daar even te stoppen bij de zoutmeren.
    Zo verder naar Sa Rapita om dan tenslotte terug naar het hotel te rijden.
    De exacte lengte van de rit was 119,3 km en 850 hoogtemeters.

    07-10-2015 om 19:56 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 6 oktober. Dag 1 Mallorca Can Pastilla
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag aangekomen in Aparthotel Fontanellas gelegen in Can Pastilla.
    Het was bij aankomst op de luchthaven 29 graden en er stond een redelijk harde wind 30km/u.
    Fiets gaan halen bij Sunshine Bikes waar de patron,de immer goedlachse Rafael,ons op stond te wachten.Na een grondig nazicht van de fiets en het aanbrengen van de klikpedalen was alles in orde om er een leuke fietsvakantie van te maken.
    Dus straks op tijd het bedje in want morgen wordt het een zwaar dagje.

    07-10-2015 om 19:32 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    30-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eventjes voorstellen.
    Ik ben een fervent fietser van 57 jaar en wil mijn bevindingen over het fietsen met zoveel mogelijk mensen delen.
    Vooral Mallorca draagt mijn voorkeur weg,is een echt fietsparadijs.De wegen zijn goed berijdbaar en ook de bewegwijzering is dik in orde.Iedereen kan er zijn parcours uitzoeken naar ieders kunde en mogelijkheden.
    De Belgische fietsers logeren meestal in Arenal,dit is een goede 10 km van de luchthaven.
    De westkant van Mallorca is bergachtig en de oostkant is vlak tot licht heuvelachtig.



    Binnen zéér korte tijd gaat hier het eerste echte verslag komen van een nieuw verblijf in Mallorca.


    30-09-2015 om 20:09 geschreven door Spartacus  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/fiets_mallorca

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    30-09-2015 om 19:32 geschreven door  


    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs